Ambitne telewizyjne plany TP SA
TP SA liczy na ponad 100 tys. klientów usługi triple-play (telefonia, internet oraz telewizja) na koniec 2007 r.
Telekomunikacja Polska SA (TP SA) liczy, że na koniec 2007 roku będzie miała ponad 100 tys. klientów potrójnej usługi telefonii, internetu oraz telewizji przez internet, tzw. triple-play. W tym roku firma chce znacznie poszerzyć zasięg telewizji przez internet, dostępnej obecnie w 6 aglomeracjach, zapowiedziała w środę Kornelia Mathea, dyrektor dywizji usług dla domu TP SA.
"Teraz liczba użytkowników triple-play idzie w dziesiątki tysięcy. Myślę, że na koniec roku to będzie więcej niż 100 tys." - powiedziała Mathea dziennikarzom.
Dodała, że obecnie w technicznym zasięgu potrójnej usługi znajduje się 1,5 mln gospodarstw domowych w sześciu aglomeracjach.
"W tym roku chcemy tę liczbę zdecydowanie zwiększyć" - powiedziała.
LiveBox, czyli bezprzewodowy modem umożliwiający korzystanie z neostrady i telewizji internetowej, posiada obecnie 150 tys. klientów Telekomunikacji Polskiej. Jednak tylko niewielka część z nich korzysta jak na razie z usługi internetowej telewizji.
Mathea powiedziała, że rozwój telewizji przez IP nie będzie największą pozycją w planowanych na ten rok inwestycji. Tegoroczne inwestycje TP SA mają być przeznaczone głównie na rozwój szerokopasmowego internetu.
Dyrektor poinformowała, że spodziewa się, iż liczba klientów szybkiego internetu TP SA będzie nadal dynamicznie rosła.
"W 2005 roku baza klientów szerokopasmowego internetu wzrosła o 550 tys. osób. Ubiegły rok był pod tym względem lepszy. W tym roku chcielibyśmy rosnąć szybciej niż rynek" - powiedziała Mathea.
Po trzech kwartałach 2006 roku liczba klientów szerokopasmowego internetu wyniosła 1.553 tys. TP SA prognozowała, że na koniec 2006 roku będzie posiadać co najmniej 1,70 mln klientów korzystających z szybkiego internetu. Na koniec 2005 roku liczba ta wynosiła 1,17 mln osób.
Dołącz do dyskusji: Ambitne telewizyjne plany TP SA