Amerykanie czekają na Disney+. 43 procent badanych kupi subskrypcję w serwisie
Zapowiadany na jesień 2019 roku serwis Disney+ może liczyć na życzliwe przyjęcie w Stanach Zjednoczonych - wynika z sondażu UBS. 43 procent badanych Amerykanów deklaruje wykupienie subskrypcji na tej platformie. Nowy serwis może mocno uderzyć w konkurencję, bowiem aż 57 procent respondentów wraz z zakupem abonamentu w Disney+ zamierza zrezygnować przynajmniej z jednej konkurencyjnej usługi VOD.
Premiera serwisu streamingowego Disney+ została zapowiedziana na 12 listopada 2019 r. W pierwszej kolejności platforma ma trafić na rynek amerykański, później także na inne obszary - nieoficjalnie wiadomo że w Polsce Disney+ może się pojawić w 2021 r.
Disney zapowiada, że podstawowy abonament obejmujący dostęp do Disney+ będzie kosztował miesięcznie 6,99 dol. Jednak w planach jest także wprowadzenie abonamentu kosztującego 12,99 dol. na miesiąc, w ramach którego użytkownicy oprócz filmów i seriali z Disney+ będą mogli oglądać także treści z filmowego serwisu Hulu oraz sportowej platformy ESPN+.
W ramach abonamentu użytkownicy otrzymają dostęp do szerokiej biblioteki produkcji, do których Disney posiada prawa. Ponadto w serwisie mają się pojawić nowe oryginalne produkcje, a wykupienie subskrypcji będzie oznaczało m.in. możliwość tworzenia na koncie siedmiu różnych profili i odtwarzania treści na maksymalnie 10 różnych urządzeniach.
43 procent Amerykanów zapłaci za Disney+
Teraz holding finansowy UBS podał wyniki własnych badań świadczących o tym, że na rynku amerykańskim Disney+ może liczyć na spore zainteresowanie i życzliwość użytkowników.
Sondaż przeprowadzono na grupie tysiąca dorosłych Amerykanów. 43 proc. respondentów zadeklarowało, że po pojawieniu się Disney+ zamierza wykupić subskrypcję w tym serwisie. To więcej niż zakładały wcześniejsze rachuby Disneya, według których do 2024 r. platforma będzie miała w USA od 20 do 30 mln odbiorców i będzie funkcjonować w 20 – 30 proc. amerykańskich gospodarstw domowych z dostępem do szerokopasmowego internetu.
Badanie UBS wykazało też, że pojawienie się w USA Disney+ może boleśnie uderzyć w niektórych jego konkurentów w segmencie telewizji i VOD. 57 proc. badanych zapowiedziało, że po wykupieniu abonamentu na platformie Disneya zamierza zrezygnować przynajmniej z jednej opłacanej obecnie subskrypcji. 37 proc. respondentów w pierwszej kolejności przestanie płacić za telewizję kablową, 33 proc. zrezygnuje z którejś platformy VOD, zaś 19 proc. zapowiedziało rezygnację z HBO i Showtime’a.
Dołącz do dyskusji: Amerykanie czekają na Disney+. 43 procent badanych kupi subskrypcję w serwisie