Analitycy: TVN zaskoczył rynek dzięki odbiciu na rynku reklamy
TVN przekazał pozytywne wyniki operacyjne za II kwartał dzięki odbiciu zanotowanemu na rynku reklamowym i osiągnięciu pozytywnego wyniku EBITDA przez platformę ‘n’ (po raz pierwszy w historii), wynika z ocen analityków.
„Dane za II kwartał mają pozytywny wydźwięk dzięki poprawie rynku reklamowego i jego wzrostowi o 8% a także pozytywnej EBITDA platformy n” – ocenił w swoim komentarzu analityk DM BZ WBK Andrzej Szymański. Zwrócił też uwagę na dobre wyniki oglądalności i obniżenie kosztów spółki.
„Prognoza na drugą połowę roku jest pozytywna ze względu na poprawę rynku reklamowego. Ale jego wzrost ma się kształtować z zakresie niskich liczb jednocyfrowych” – zaznaczył Szymański. W związku z tym – według niego – choć wyniki TVN za II połowę roku również wykażą wzrost, to będzie on niższy (licząc rok do roku), również ze względu na wyższą bazę.
TVN miała 98,03 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2010 roku wobec 148,99 mln zł zysku rok wcześniej.
„Strata grupy wynika głównie z różnic kursowych na obligacjach Senior Notes w związku z osłabieniem sie kursu wymiany złotego wobec euro w drugim kwartale 2010 roku. Jednocześnie podstawowe pozycje operacyjne, a wiec przychody, EBIT oraz EBITDA przekroczyły w II kwartale oczekiwania rynku” – ocenili analitycy DM PKO BP.
W czwartek kurs akcji TVN spadł o 2,2 proc. do 17,50 zł.
Dołącz do dyskusji: Analitycy: TVN zaskoczył rynek dzięki odbiciu na rynku reklamy