Answear.com wejdzie na giełdę. Chce pozyskać 65 mln zł na rozwój oferty, nowe rynki i marketing
Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny internetowego sklepu odzieżowego Answear.com. Firma chce przeprowadzić ofertę publiczną do Bożego Narodzenia, wyemituje nowe walory, a mniejszościowy pakiet jej obecnych akcji zamierza sprzedać fundusz MCI Capital.
- Cieszymy się z zatwierdzenia prospektu. W ciągu najbliższych dni rozpocznie się oferta publiczna Answear.com. Jesteśmy przekonani, że to dobry moment, by wejść na giełdę. Zarówno biorąc pod uwagę rozwój naszej firmy, jak i obecne warunki rynkowe - komentuje Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com.
- Do świąt Bożego Narodzenia planujemy zakończyć ofertę. Z kolei w pierwszych dniach stycznia 2021 r. spodziewamy się pierwszego dnia notowań akcji - dodaje.
Answear.com zapowiada, że w ramach debiutu giełdowego planuje wyemitować nowe akcje. Ponadto fundusz MCI. TechVentures 1.0 należący do MCI Capital zaoferuje do 50 proc. obecnych akcji spółki. Nie zamierza ich natomiast sprzedawać większościowy akcjonariusz Answear.com - firma powiązana z Krzysztofem Bajołkiem i członkiem rady nadzorczej Arkadiuszem Bajołkiem.
Answear sprzeda akcje za maks. 159 mln zł
W prospekcie emisyjnym podano, że w ramach debiutu giełdowego oferowane będzie do 2,52 mln akcji Answear.com należących obecnie do MCI.TechVentures 1.0 stanowiących do 16,44 proc. kapitału spółki, a także od 1 do 1,84 mln nowych akcji.
Cenę maksymalną akcji wyznaczono na 36,5 zł, co oznacza maksymalną wycenę Answear.com w wysokości 645 mln zł. Jeśli walory zostaną sprzedane po najwyższej cenie, wartość oferty publicznej wyniesie 159 mln zł.
Od 10 do 17 grudnia będą przyjmowane zapisy na akcje od inwestorów indywidualnych, a od 18 do 22 grudnia od instytucjonalnych. Do 18 grudnia Answear.com ma podać ostateczną cenę i liczbę oferowanych walorów.
Przydział sprzedanych akcji zaplanowano do 23 grudnia, a pierwszy dzień notowań spółki na giełdzie - ok. 8 stycznia. Globalnymi koordynatorami oferty, prowadzącymi księgę popytu są mBank i Trigon Dom Maklerski.
65 mln zł na rozwój oferty i marketing, w planach 11 nowych rynków
Answear.com zapowiada, że do 2024 roku chce wejść ze swoją platformą do Rosji, Kazachstanu, Chorwacji, Słowenii, Grecji, Litwy, Łotwy, Estonii, Serbii, Mołdawii oraz Bośni i Hercegowiny. Wszystkie rynki tak jak obecnie mają być obsługiwane z centralnego magazynu firmy pod Krakowem.
- Wierzymy, że dzięki wsparciu inwestorów będziemy mogli kontynuować dynamiczny rozwój Answear.com. Z emisji nowych akcji chcemy pozyskać ok. 65 mln zł wpływów netto - zapowiada Krzysztof Bajołek.
- Lwią część kwoty zamierzamy przeznaczyć na powiększenie oferty produktowej oraz wydatki marketingowe. W planach mamy też wydatki na rozwój działalności na nowych rynkach, rozwój marki własnej oraz inwestycje w infrastrukturę magazynową oraz IT - wylicza.
Firma nie zamierza natomiast wchodzić do Europy Zachodniej, w komunikacie uzasadnia, że sektor e-commerce notuje tam niższe wzrosty oraz ma wyższą penetrację i koszty dotarcia do klientów niż w naszym regionie.
- Mamy ambicję być liderem wśród e-commerce sprzedających modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, posiadającym szeroką ofertą produktową, w tym bogatą paletę marek premium, które pozytywnie wpływają na wartość koszyka i rentowność. Dodatkowo chcemy dalej rozwijać naszą markę własną Answear LAB, dzięki której jesteśmy w stanie generować relatywnie wysokie marże - wylicza Krzysztof Bajołek. - Środki pozyskane z IPO z pewnością przybliżą nas do realizacji tych celów - dodaje.
Answear będzie reklamować się w telewizji
- Widzimy, że na wzrost naszego biznesu wpływ ma dostępna oferta produktowa. Dlatego planujemy jej poszerzenie do 500 marek i 150 tys. produktów. Szczególnie duży nacisk chcemy położyć na marki premium, które pozytywie wpływają na rentowość i średni koszyk zamówienia - opisuje szef Answear.com.
- Dodatkowo zamierzamy mocniej zwiększać świadomość marki Answear na rynkach, na których istniejemy m.in. poprzez kampanię TV, która wystartuje w ciągu najbliższych tygodni - zapowiada.
Przez dwa lata wpływy Answear podwojone
W pierwszych trzech kwartałach br. Answear.com zanotował wzrost przychodów o 28 proc. do 263 mln zł, 18 mln zł zysku EBITDA i 12 mln zł zysku operacyjnego. Klienci zrealizowali na platformie 1,74 mln transakcji, każdą za średnio 224 zł netto.
W całym ub.r. przychody firmy poszły w górę z 220,8 do 311,21 mln zł, wynik EBITDA - z 3,42 mln zł straty do 9,61 mln zł zysku, a wynik netto - z 8,28 mln zł straty do 10,87 mln zł zysku.
Dołącz do dyskusji: Answear.com wejdzie na giełdę. Chce pozyskać 65 mln zł na rozwój oferty, nowe rynki i marketing