SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Awaria dekoderów UPC Polska. Play proponuje wymianę urządzeń

Część abonentów UPC Polska wciąż narzeka na problemy z dekoderami Horizon. Play, który przejął sieć kablową zapewnia Wirtualnemedia.pl, że awaria została kilka dni temu usunięta. Proponuje klientom wymianę urządzenia na Play Box TV. 

Dekoder Horizon sieci kablowej UPC Polska Dekoder Horizon sieci kablowej UPC Polska

W ostatni piątek miała miejsce poważna awaria usługi telewizji w UPC Polska. Dekoder w ogóle nie chciał się włączyć, nie uruchamiały się kanały telewizyjne lub EPG. Czasami na ekranie pojawiał się komunikat: „Error 1001. Brak połączenia. Sprawdź czy kabel antenowy jest poprawnie podłączony. Jeśli problem nadal występuje, skontaktuj się z biurem obsługi”. Wielu abonentów zamieściło krytyczne posty na temat operatora.

- Błąd w konfiguracji sieci Liberty Global (byłego właściciela UPC Polska) spowodował tymczasowe problemy z działaniem dekoderów Horizon wśród użytkowników. Natychmiast po identyfikacji przyczyny, podjęliśmy działania, aby jak najszybciej wprowadzić poprawkę przywracającą poprawne funkcjonowanie sprzętu, co nastąpiło około godziny 9:40. Już dziś klienci mają możliwość wymiany dekoderów Horizon na nową ofertę Play z dekoderem Play Box TV – tłumaczyło w rozmowie z Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Play.

Część klientów nadal narzeka na awarię

We wtorek z portalem Wirtualnemedia.pl skontaktował się abonent, który twierdzi, że usterki nie usunięto. - Nie mamy telewizji z Play od soboty, a dziś jest już wtorek. Zapewne takich klientów, kiedyś UPC a teraz Playa jest więcej, skoro na infolinii czeka się na połączenie 20-30 minut. Dekoder Horizon. Awaria systemu. Hasła klucze. Jedyną radą, jaką dostajemy od soboty od Play jest odłączenie zasilania dekodera, reset, twardy reset, itd. To oczywiście nie działa. Robiliśmy to już z 50 albo 60 razy na kilka sposobów – skarży się czytelnik.

Narzeka też na brak komunikacji. 

- Play nie komunikuje się z klientami z takim problemem w żaden sposób. Nie potrafi pomóc technicznie. Nie wie, kiedy naprawi awarię i czy w ogóle. Nie proponuje żadnego rozwiązania poza resetowaniem i czekaniem, niestety nie wiadomo, na co i do kiedy. Totalna bezsilność od tylu dni? W tak wielkiej firmie, która chce być liderem na rynku? Typowe „Nie mamy Pana płaszcza i co nam Pan zrobi”. Totalna bezsilność z naszej strony jako klientów. Jedyne co Play ma do zaproponowania to zmiana dekodera na inny model, ale wiąże się to z nową umową z Play na 24 miesiące. Umową mniej korzystną niż obecna, oczywiście - zauważa abonent UPC Polska.

Podobne opinie można nadal spotkać na profilu Play na Faceboku. Jeden z użytkowników zamieścił zdjęcie telewizora z opisywanym wcześniej Errorem 1001. - I tak od wczoraj. Świetna firma. 15 lat z wami to już za długo bo coraz gorzej to działa – napisał w środę wieczorem. - Przykro nam z powodu występujących utrudnień. W tej sytuacji prosimy o zrestartowanie dekodera - powinno pomóc - odpisał Play. - Dzięki za radę robiłem to już ze 20 razy. Ciekawe jak chcecie zrekompensować brak usług przez tak długi czas? - nie dawał za wygraną internauta. -  Jeśli po restarcie urządzenie nadal nie działa, zapraszamy do kontaktu z naszą infolinią pod numerem 813 813 813 lub 790 500 500. Jesteśmy dostępni również e-mailowo pod adresem ok@pomocplay.pl. Zweryfikujemy sytuację i postaramy się pomóc - poinstruował operator.

Problemy mają dotyczyć też umówienia wizyty technika, który usunie usterkę. - To i ja dorzucam kamyczek do tego ugoru. Nie działa TV i telefon stacjonarny od soboty wieczór. W poniedziałek - 2 telefony do konsultantów - odłączenie dekodera na 30 sekund + odczekanie 20 minut nie zmienia sytuacji. Nic NIE działa. Ostatni telefon w okolicach 20ej - zostaje umówiona wizyta konsultanta na dzisiaj w godz. 9.00-12.00 O 12.15 kolejny telefon z prośbą, aby technik zadzwonił ( na podany telefon komórkowy ) i określił kiedy przyjdzie. I co ? I cisza. To jest SKANDAL. Powiedzieć, ze jesteście firma worek to nic nie powiedzieć. W czasie każdej rozmowy była przekazywana informacja, ze sprawa dotyczy 91-letniej osoby - narzekała we wtorek klientka Play. Firma zapewniła, że stara się na każde zgłoszenie odpowiadać tak szybko, jak to możliwe.

Play: Usługa funkcjonuje prawidłowo

Pytaliśmy Play czy nadal występują problemy z usługami telewizyjnymi dla abonentów UPC Polska. - Usługa telewizyjna świadczona na dekoderach Horizon funkcjonuje prawidłowo na terenie całej Polski. Zgodnie z naszą wiadomością z piątku natychmiast po identyfikacji przyczyny (błędu w konfiguracji sieci Liberty Global), podjęliśmy działania, których efektem było przywrócenie poprawnego działania sprzętu tego samego dnia, czyli w piątek 8 grudnia, około godziny 9:40 – informuje Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Play.

Firma zapewnia, że wymiana dekodera to korzystne rozwiązanie. - Jeśli klienci wyrażą zainteresowanie zmianą dekodera to mogą skorzystać z ofert telewizji Play wybierając nowoczesne urządzenie Play Box TV w ofertach z okresem zobowiązania wynoszącym 12 miesięcy i aktywacją za 0 zł. Opłata za instalację w wysokości 50 zł dotyczy wyłącznie internetu światłowodowego przy podpisaniu umowy w salonie - tłumaczy operator.

Play twierdzi, że problemy opisywane wyżej mogą mieć charakter jednostkowy. - Odnosząc się do wiadomości od czytelnika, którą Pan do nas skierował - to sytuacja jednostkowa, która wymaga przeanalizowania i chętnie się tym zajmiemy, ale prosimy o dane pozwalające zidentyfikować ten konkretny przypadek (o ile sam czytelnik zgodzi się na przekazanie ich). Jeśli po ponownym uruchomieniu dekodera urządzenie nie powróciło do pełnej funkcjonalności zachęcamy do kontaktu z obsługą klienta - proponuje operator.

Klientów UPC Polska od kilku miesięcy zachęca się do migracji do Play. Atutem Play Box TV jest system operacyjny Android TV, który pozwala na korzystanie z ponad 10 tys. aplikacji. Są wśród nich YouTube, Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, HBO Max, Player, Polsat Box Go, Viaplay, TVP VOD, Canal+ online. Urządzenie obsługuje formaty: Dolby Vision, HDR10+, HDR10, HLG. Może służyć do odbioru treści IPTV, cyfrowej telewizji kablowej (DVB-C) i naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T, DVB-T2/HEVC).

Skargi na fuzję Play i UPC Polska

W 2020 roku francuska Grupa Iliad za 9,6 mld zł kupiła sieć komórkową Play. Przed rokiem sfinalizowano z kolei przejęcie UPC Polska od Liberty Global za 7,013 mld zł. Latem Play ograniczył liczbę salonów i wysp sprzedażowych UPC w centrach handlowych. Część placówek, które były w innych lokalizacjach przemianowano na Salony Obsługi i Sprzedaży Play. 31 sierpnia nastąpiło prawne połączenie spółek P4 (operator sieci Play) i UPC Polska. Klienci dostali wiadomości e-mail o zmianie właściciela. Poinformowano ich, że w związku z tym nie mogą bezkarnie rozwiązać umowy przed okresem zobowiązania.

Nie wszyscy klienci są zadowoleni z fuzji. - Do UOKiK wpłynęło łącznie kilkanaście skarg konsumentów w związku z problemami po połączeniu Play i UPC. Dotyczą one indywidualnych problemów, np. spadku jakości usług, rozbieżnych informacji u konsultantów obu firm, braku możliwości skorzystania z ofert promocyjnych P4 przez dawnych klientów UPC - tłumaczył Wirtualnemedia.pl Maciej Chmielowski z Departamentu Komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wielu internautów narzeka na powtarzające się problemy z internetem po fuzji. Chodzi o chwilowe przerwy w dostępie do sieci, które utrudniają korzystanie z serwisów streamingowych czy stron internetowych.

- Przygotowując odpowiedź na Pański mail przeanalizowaliśmy statystyki zgłoszeń klienckich porównując wrzesień ubiegłego roku z tegorocznym. Nie zaobserwowaliśmy, żeby fakt połączenia Play z UPC wpłynął na wzrost ilości skarg klienckich. Co do zasady są to indywidualne zgłoszenia odnoszące się do różnych aspektów i kwestii związanych ze świadczonymi usługami - wyjaśniał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl operator.

W maju pakiety telewizyjne UPC Polska zastąpiono ofertą Play. W starej ofercie było 189 stacji, a w nowej 157. Wprowadzono też możliwość wymiany punktów na dostęp do serwisów streamingowych lub poszczególnych stacji. Było to krytykowane przez część abonentów jako nieczytelne i skomplikowane rozwiązanie. Z czasem dołączono wybrane stacje, których zabrakło w ofercie Play: Eurosport 2, TVP Info, TVP Kultura, TVP Sport, TVP Nauka i Alfa TVP i TV Republika. Nadal w pakietach brakuje jednak wielu kanałów tematycznych m.in. Telewizji Polskiej. Obecnie w skład pakietu Max od Play wchodzi 165 kanałów. W ofercie promocyjnej razem z Cinemax i Eleven Sports można mieć 172 stacje.

Dołącz do dyskusji: Awaria dekoderów UPC Polska. Play proponuje wymianę urządzeń

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dn
Dekoder Play Box TV jest gorszy od Horizon.
41 1
odpowiedź
User
HotDog
Play ogólnie ma problemy z dekoderami i siecią internet. Urządzenia odmawiają często współpracy. Blokują dostęp do internetu, jeśli połączone są z internetem łączem ethernet. Konflikt też występuję w samych dekoderach. Działa sama telewizja, ale już aplikacje nie. Albo nie działa tv, a aplikacje tak.
Ogólnie sieć do niczego.
28 0
odpowiedź
User
Ech
I kto będzie na tyle głupi, aby wymienić dekoder z twardym dyskiem i możliwością nagrywania kilka kanałów na raz na atrapę w postaci nagrywania w chmurze, które nie działa nawet dla wszystkich stacji.
42 1
odpowiedź