Polski nadawca uruchomi kolejny kanał telewizyjny
Grupa MWE Networks planuje w 2025 roku uruchomić nowy kanał telewizyjny – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Będzie to osiemnasta stacja w portfolio nadawcy. Jednocześnie firma Michała Winnickiego, mimo przegranej w konkursie KRRiT, nie chce zrezygnować z planów uruchomienia kanału walczącego z dezinformacją.
Łącznie w skład Grupy MWE Networks wchodzi 17 kanałów telewizyjnych. Są to: Antena HD, TVC, Power TV, Nuta.TV, Nuta Gold, Ultra TV 4K, Adventure, Top Kids, Junior Music, Home TV, Filmax, Xtreme TV, Golf Zone, Pogoda24.TV, Junior Channel, TVC Super oraz Szlagier TV. Największym zasięgiem może poszczycić się Antena HD. Stacja wchodzi w skład ogólnopolskiego MUX-1 naziemnej telewizji cyfrowej. Spółki Grupy MWE Networks są też operatorami multipleksów lokalnych naziemnej telewizji cyfrowej: MUX-L1 (Jelenia Góra), MUX-L3 (Częstochowa, Tomaszów Mazowiecki), MUX-L4 (Wrocław, Świnica). Firma ubiega się również o kilka koncesji radiowych, a także chce rezerwacji pasma przewidzianego dla MUX-5 naziemnej telewizji cyfrowej.
Z naszych informacji wynika, że nadawca ostatnio sondował wśród dostawców płatnej telewizji i serwisów streamingowych możliwość rozszerzenia portfolio. - Jeśli chodzi o nowy kanał, startujemy w przyszłym roku – o szczegółach powiadomimy po uzgodnieniach z dystrybutorami i reklamą - mówi Wirtualnemedia.pl Karol Warda, wiceprezes Grupy MWE Networks. Nie zdradza co to za kanał i jak będzie dystrybuowany. W ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszą się darmowe stacje w streamingu (FAST). Firma Winnickiego nie wykluczała takich projektów.
- Na tym etapie nie możemy jeszcze zdradzić szczegółów tematyki, aby nie dać konkurencji możliwości szybkiego zareagowania. Analizujemy potencjalne możliwości kanału – szczególnie interesuje nas inventory oraz estymowane power ratio, które pokaże, jak efektywnie będziemy mogli monetyzować oglądalność poprzez przychody reklamowe, sponsoringowe oraz produktowe - tłumaczy Warda.
„Projekt kanału walczącego z dezinformacją jest na horyzoncie”
21 czerwca KRRiT zdecydowała, że ósmy multipleks naziemnej telewizji cyfrowej zasilą kanały informacyjno-publicystyczne Republika i wPolsce24. W konkursie przepadły wnioski węgierskiej firmy TV2 Média, która chciała uruchomić rozrywkowo-lifestylowy kanał PTV, a także należącej do Grupy MWE Networks spółki Polskie Media P.S.A. Zaproponowała ona kanał Polska24, który miał walczyć z fake newsami i dezinformacją. Firma z Budapesztu poinformowała Wirtualnemedia.pl, że nie odwołała się od decyzji regulatora. Nie wyklucza udziału w kolejnych konkursach. Na przykład dotyczących MUX-5.
Inną decyzję podjęła Grupa MWE Networks. - Polskie Wolne Media P.S.A. złożyły skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie na decyzję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) z dnia 2 lipca 2024 r. Skarżymy decyzję, zarzucając naruszenie przepisów prawa, błędną ocenę wniosków oraz brak przejrzystości w postępowaniu, w tym brak protokołu z posiedzenia. Uważamy, że decyzja mogła być podjęta niezgodnie z zasadami równego traktowania i bezstronności. Wnosimy o uchylenie tej decyzji oraz wstrzymanie jej wykonania – mówił w sierpniu z Warda Grupy MWE Networks.
Na jakim etapie jest odwołanie? - Sprawa odwołania trafiła do sądu wojewódzkiego, czekamy teraz na wyznaczenie rozprawy. Jedna ze skarg ma szansę na szybsze rozpatrzenie, druga pójdzie pełnym trybem – wyjaśnia Wirtualnemedia.pl wiceszef firmy. Jednocześnie nadawca nadal liczy na uruchomienie kanału informacyjno-publicystycznego. - Projekt kanału walczącego z dezinformacją jest na horyzoncie, czekamy cierpliwie na rozstrzygnięcia w sprawie MUX-8 – dodaje Warda.
Jakie treści miał pokazywać kanał Polska24?
Grupa MWE Networks zapewniała wiosną Wirtualnemedia.pl, że Polska24 to kanał inny niż wszystkie. - Program telewizyjny Polska24 pod względem swojej linii merytorycznej ma stanowić nowość nie tylko na polskim, ale i europejskim rynku medialnym, a celem jego powstania i myślą przewodnią jest aktywna odpowiedź na wyzwania obecnych czasów, mające swe źródła w nowej sytuacji geopolitycznej niosącej nieznane jeszcze konsekwencje. Program ma mieć formułę wyspecjalizowaną, informacyjno-edukacyjno–publicystyczną, zaś poszczególne, tematyczne segmenty programowe mają być przeplatane emitowanymi klika razy dzienne serwisami informacyjnymi. Polska24 ma mieć szeroką grupę docelową, z naciskiem na grupę 16-74, w myśl zasady, iż edukacja w podejmowanej tematyce jest niezbędna dla wszystkich pokoleń - przekonywał nadawca.
Kanał miał walczyć m.in. z fake newsami. - Nie ulega żadnej wątpliwości, iż bez względu na wyznawaną opcję polityczną i światopoglądową, jak szeroko spojrzeć, komentatorzy, socjologowie, intelektualiści i animatorzy myśli politycznej postulują nowe, bardziej wyczulone ale i zrównoważone spojrzenie na kwestie manipulacji faktami, dystrybucji fake news’ów często wspieranych najnowocześniejszymi technologiami wykorzystującymi sztuczną inteligencję, oraz – przede wszystkim – kwestię pilnej konieczności inteligentnej selekcji informacji przez odbiorców we wszystkich obszarach ich pozyskiwania – dodawała Grupa MWE Networks.
Wyróżnikiem stacji miały być krótkie serwisy informacyjne. - W obrębie powyższych segmentów merytorycznych, stanowiących misję programu, wnioskodawca planuje realizację poniższej charakterystyki programowej: Polska24 zaoferuje szeroką gamę audycji w tym krótkie serwisy informacyjne, porównawcze analizy tych samych informacji prezentowanych przez różne media, debaty na temat percepcji wydarzeń politycznych i ich oddziaływania na opinię publiczną, audycje edukacyjne na tematy technologiczne mające na celu oswojenie widzów z metodami i narzędziami weryfikacji informacji, oraz audycje dokumentalne - zapowiadał nadawca.
Dołącz do dyskusji: Polski nadawca uruchomi kolejny kanał telewizyjny