SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Z reklam Play znikają Barbara Kurdej-Szatan i Maciej Łagodziński. "Nowe podejście do komunikacji z klientami"

Dzisiaj startują działania reklamujące połączoną ofertę Play i UPC. Ma to być największa od co najmniej 10 lat kampania reklamowa tego operatora. W nowych spotach nie występuje już zarówno Barbara Kurdej-Szatan, jak i Maciej Łagodziński, sprzedawcę w salonie Play gra aktor Damian Kret - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Magdalena Cielecka i Damian Kret w spocie PlayMagdalena Cielecka i Damian Kret w spocie Play

We wtorek Play i UPC przedstawiły pierwszą wspólną ofertę promocyjną. Przypomnijmy, że w kwietniu sfinalizowano transakcję kupna przez spółkę P4, operatora sieci komórkowej Play (należy do francuskiego koncernu Iliad Group) od Liberty Global 100 proc. udziałów sieci kablowej UPC Polska za 7 mld zł.

Nowa, zaprezentowana właśnie oferta zakłada m.in., że wszyscy klienci Play mogą uzyskać 2-letni dostęp do szerokopasmowego internetu od UPC za darmo, jeśli posiadają pakiet Play Homebox. Z kolei abonenci UPC, którzy mają dostęp do internetu światłowodowego 1 Gb/s mogą na 2 lata otrzymać dostęp do pakietu mobilnego z limitem 60 GB i nielimitowanymi rozmowami oraz SMS-ami.

Największa kampania Play od 10 lat

Dzisiaj ruszają szeroko zakrojone działania reklamowe ją promujące. Poprzedziła ją akcja teaserowa, w ramach której pojawiły się billboardy w barwach obu firm z hasłami: "Więcej, lepiej, szybciej" i "Idealne połączenia istnieją".

Artur Dominiak, dyrektor departamentu usług dla domu Play zapowiedział, że startująca właśnie kampania będzie największą kampanią Play od co najmniej 10 lat.

- Będzie wyjątkowa w wielu wymiarach. W wymiarze intensywności, w wymiarze gwiazd, które w tej kampanii wystąpią, ilości przekazów i miejsc, w których będziemy dostępni. Bardzo chcemy, żeby klienci widzieli, że połączyły się dwie świetne firmy i oferują coś super wyjątkowego - mówił Dominiak podczas środowej konferencji.

W ramach akcji emitowanych będzie kilka spotów. Jeden o połączeniu Play i UPC - w nim można zobaczyć gwiazdy znane z dotychczasowych reklam Playa: Kubę Wojewódzkiego, Annę Muchę, Michała Żebrowskiego, Dawida Kwiatkowskiego i Magdalenę Cielecką.

 

Kolejne spoty promują wspólne oferty obu operatorów - w reklamie skierowanej do klientów indywidualnych występuje Magdalena Cielecka, a w tej do klientów biznesowych - Kuba Wojewódzki.

Emitowany jest też spot promujący ofertę dla nowych klientów UPC, którzy dodatkowo mogą korzystać z abonamentu w Play. W reklamie występuje bohater od jesieni ub.r. promujący usługi Play dla domu. Odwiedza on klientów i radzi, jak korzystać z promowanych usług.

 

Z reklam Play zniknął Maciej Łagodziński

Akcja reklam toczy się - tak jak dotychczas - w salonie firmowym Play (od teraz w zmienionej oprawie, nawiązującej do barw obu marek, czyli Play i UPC).

Przy czym celebrytów odwiedzających punkt sprzedażowy Play nie odwiedza para sprzedawców, w których od 2013 roku wcielali się Barbara Kurdej-Szatan i Maciej Łagodziński (na zdjęciu poniżej). Pojawia się jeden sprzedawca, grany przez innego aktora - Damiana Kreta.

Barbara Kurdej-Szatan usunięta z kampanii Play po wpisie o Straży Granicznej

Przypomnijmy, że Barbara Kurdej-Szatan zniknęła z reklam Play już kilka miesięcy temu. Najpierw stopniowo ograniczano jej obecność w spotach, aż wreszcie zupełnie przestała się w nich pojawiać. Stało się tak po tym, jak aktorka w jednym ze swoich wpisów w wulgarny sposób skrytykowała Straż Graniczną za działania prowadzone na polsko-białoruskiej granicy.

Play przyznał wówczas, że otrzymywał wiele skarg od klientów na reklamy z jej udziałem, ale nigdy oficjalnie działy marketingu czy PR nie potwierdziły, że zakończono współpracę z aktorką. Sama zainteresowana też po tym incydencie nie komentowała swojej współpracy z marką.

Niedługo potem spółka P4, do której należy Play rozpoczęła przetarg na wybór agencji reklamowej do współpracy. Spekulowano wówczas, że przetarg związany jest z tym, że firma chce wprowadzić zmiany w swojej dotychczasowej strategii marketingowej. Dział PR spółki konsekwentnie jednak nie komentował tych doniesień. Wreszcie w kwietniu tego roku Play rozstrzygnął przetarg reklamowy wybierając do współpracy agencję Grandes Kochonos, z którą marka współpracowała od 10 lat.

Gdy z reklam zniknęła Kurdej-Szatan, nadal pojawiał się w nich w roli sprzedawcy Maciej Łagodziński. W nowej kampanii sprzedawca w salonie wciąż jest, ale nie gra go już Maciej Łagodziński.

"To wymaga nowego podejścia"

Czy to efekt nowej strategii marketingowej, a usunięcie Łagodzińskiego z reklam wynika z tego, że wielu odbiorcom kojarzy się z Kurdej-Szatan? Biuro prasowe Play nie odpowiedziało nam wprost na to pytanie. - Pierwsza wspólna oferta Play i UPC, w której obecni i nowi klienci mogą zyskać nawet 2 lata abonamentu za darmo to bardzo ważna i wyjątkowa okazja, dlatego wymaga nowego podejścia i formatu naszej komunikacji z klientami - przekazała nam Ewa Sankowska -Sieniek, kierowniczka biura prasowego Play.

Za nową kampanię Play odpowiadają agencje Grandes Kochonos (kreacja) i MediaCom (media).

Play z 12,5 mln klientów, kupił UPC Polska za 7 mld zł

Operator Play ogłoszone jesienią ub.r. kupno od koncernu Liberty Global 100 proc. udziałów firmy UPC Polska sfinalizował na początku kwietnia br. Zapłacił za 7,013 mld zł, z czego 5,5 mld zł pozyskał w grudniu z kredytu. Powołano nowy skład zarządu UPC Polska, prezesem został Jean Marc Harion.

UPC Polska w ub.r. osiągnął wzrost przychodów o 4,6 proc. do 454,8 mln dolarów i zysku netto z 58,4 do 82,6 mln dolarów. Na koniec roku operator miał 1,57 mln klientów, którym świadczył 3,35 mln jednostkowych usług (RGU).

Natomiast firma P4, operator sieci Play (należy też do niej Virgin Mobile Polska), na koniec marca br. miała 12,473 mln aktywnych użytkowników, o 344 tys. więcej niż kwartał wcześniej. Kwartalne przychody telekomu zmalały o 1,9 proc. do 1,773 mld zł, a zysk EBITDAaL - z 1,133 mld zł do 838 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Z reklam Play znikają Barbara Kurdej-Szatan i Maciej Łagodziński. "Nowe podejście do komunikacji z klientami"

44 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Drogo
BKSz okazała się osobą, z którą nikt nie chce się utożsamiać. I słusznie.
odpowiedź
User
zawer
jakieś słabe te reklamy
odpowiedź
User
kolis
Zniszczyła karierę nie tylko sobie, ale i koledze. Na jego miejscu bym ją pozwał.
odpowiedź