„Barwy szczęścia” straciły widzów, ale są liderem rynku
Serial „Barwy szczęścia” w jesiennym sezonie gromadzi 3,34 mln oglądających, o 240 tys. osób mniej niż rok temu. TVP2 w czasie jego emisji pozostaje cały czas liderem całego rynku, ale w grupie 16-49 przegrywa z TVN.
Emitowane od poniedziałku do czwartku o godz. 20.05 w TVP2 „Barwy szczęścia” w okresie od 31 sierpnia do 5 października 2015 roku oglądało 3,34 mln osób. Przełożyło się to na 21,79 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 15,79 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualenemedia.pl.
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek obyczajowej produkcji wyemitowano 14 września br. Przed telewizorami zgromadził on 3,87 mln oglądających.
Oglądalność „Barw szczęścia” odcinek po odcinku
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
|
Data |
AMR |
SHR% |
14-09-2015 |
3 868 094 |
24,59% |
15-09-2015 |
3 671 615 |
23,99% |
05-10-2015 |
3 666 496 |
22,91% |
Widownia „Barw szczęścia” w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej spadła o 240 tys. osób. W okresie od 1 września do 6 października ub.r. serial śledziło średnio 3,58 mln widzów przy udziale na poziomie odpowiednio 23,10 proc. i 17,33 proc.
TVP2 w czasie emisji „Barw szczęścia” zajmuje pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Drugie miejsce w tym czasie należy do telewizji TVN, nadającej „Uwagę!” i „Na Wspólnej”, co przekłada się na 16,11 proc. udziału w rynku. Dalej plasują się: TVP1 (gł. „Prognoza pogody” i początki różnych programów; 10,18 proc.) i Polsat (filmy fabularne, „Hell’s Kitchen”, „Świat według Kiepskich” i „Zdrady”; 9,30 proc. udziału).
W grupie komercyjnej Dwójka jest jednak wiceliderem za TVN. Trzeci jest Polsat, a czwarta - Jedynka.
Widownia „Barw szczęścia” na tle konkurencji
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Stacja |
AMR |
SHR % |
SHR % |
TVP2 - Barwy szczęścia |
3 335 029 |
21,79% |
15,79% |
TVN |
2 466 114 |
16,11% |
17,20% |
TVP1 |
1 558 120 |
10,18% |
8,83% |
Polsat |
1 423 553 |
9,30% |
13,27% |
„Barwy szczęście” oglądać można w Dwójce od 2007 roku.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że we wrześniu br. udział TVP2 w rynku telewizyjnym wyniósł 9,06 proc.
Dołącz do dyskusji: „Barwy szczęścia” straciły widzów, ale są liderem rynku