BBDO, WPP, SMG, Coca-Cola, Procter&Gamble wśród zwycięzców globalnego rankingu reklamowego Warc100
Sieć agencji reklamowych BBDO Worldwide, holding WPP, agencja MullenLowe Lintas Group Mumbai, dom mediowy SMG Chicago, agencja digitalowa Arc Chicago, marka Coca-Cola jako marka, Procter & Gamble jako reklamodawca, Stany Zjednoczone jako kraj oraz kampania „Penny the Pirate” to zwycięzcy tegorocznego raportu Warc100 oceniającego najlepsze firmy, marki i kampanie marketingowe na świecie.
Międzynarodowy serwis Warc.com, poświęcony komunikacji marketingowej, reklamie i ekonomii opublikował wyniki dorocznego raportu dotyczącego najlepszych firm, marek i kampanii marketingowych na świecie w 2015 roku. Znalazły się w nim również polskie agencje, ale jedynie w zestawieniu domów mediowych. Najwyżej spośród lokalnych firm znalazł się dom mediowy Starcom MediaVest Group Polska - z liczbą 53,5 pkt zajął 6. miejsce, awansując z pozycji 12. Na dalszych pozycjach uplasowały się też MEC Warszawa (24 miejsce, 27,5 pkt) oraz MediaCom Warszawa (35. miejsce, 21,4 pkt).
- Biorąc pod uwagę kryteria jakimi kieruje się WARC tworząc swój ranking, czyli sukcesy w najważniejszych konkursach oceniających efektywność działań marketingowych dla klientów i strategie, trudno znaleźć bardziej miarodajny dowód na to, że agencja, którą tworzymy w Polsce, zmierza w najlepszym kierunku. Myślę, że to sukces nie tylko SMG Polska, ale całej branży marketingowej w Polsce, która w ten sposób jest dostrzegana na arenie międzynarodowej - mówi Piotr Piętka, prezes zarządu SMG Polska.
W rankingu WARC prezentowane są poszczególne kraje - wśród wszystkich Polska zajęła 14. pozycję, awansując z miejsca 17.
Zestawienie WARC jest oparte na ocenie takich czynników jak efektywność, strategia, zdolność do wprowadzenia zmian w zachowaniach konsumentów i kreatywność. Przy sporządzaniu rankingu przyznawane są punkty, których liczba zależy między innymi od tego jak często nagradzana była konkretna kampania, jak wysokie jest zrozumienie przez agencje specyfiki rynku, ich potencjał w zakresie kompetencji czy efektywność w realizowaniu celów postawionych przez klientów.
W tegorocznym zestawieniu za najlepszą kampanię reklamową uznano działania realizowane pod hasłem „Penny the Pirate” dla marki OPSM. Przyznano jej łącznie 138,6 pkt. W rankingu agencji kreatywnych najwięcej punktów uzyskała agencja MullenLowe Lintas Group Mumbai z Indii (194,5 pkt). Z kolei najwyżej ocenionym domem mediowym jest Starcom MediaVest Group z liczbą 200,8 pkt, zaś agencją digital - Arc Chicago z 74,5 pkt.
Wśród sieci reklamowych najwyższe noty zebrała BBDO Worldwide (1145,3 pkt.), a wśród holdingów reklamowych - WPP (3404,8 pkt).
Najwyżej oceniona marka, czyli Coca-Cola dostała 310,2 pkt, a najlepszym według WARC reklamodawcą był Procter&Gamble (594,3 pkt.).
Poniżej prezentujemy po 20 miejsc w każdym z rankingów WARC.
Agencje kreatywne:
1. MullenLowe Lintas Group Mumbai, Indie, sieć: MullenLowe Group, 194,5 pkt.
2. Droga5 New York, USA, 178,8 pkt.
3. Ogilvy & Mather New York, USA, sieć: Ogilvy & Mather Advertising, 131 pkt.
4. Leo Burnett Chicago, USA, sieć: Leo Burnett, 116 pkt.
5. AMV BBDO, Wielka Brytania, sieć BBDO Worldwide, 114,8 pkt.
6. Leo Burnett Toronto, Kanada, sieć Leo Burnett, 103,1 pkt.
7. Saatchi & Saatchi Sydney, Australia, sieć: Saatchi & Saatchi, 101,7 pkt.
8. Leo Burnett Melbourne, Australia, sieć Leo Burnett, 99,2 pkt.
9. Clemenger BBDO Melbourne, Australia, sieć BBDO Worldwide, 97,1 pkt.
10. Wieden + Kennedy Portland, USA, sieć: Wieden + Kennedy, 93,4 pkt.
11. FCB Chicago, USA, sieć FCB, 90,3 pkt.
12. DDB Auckland, Nowa Zelandia, sieć: DDB Worldwide, 89,9 pkt.
13. FP7/DXB, Zjednoczone Emiraty Arabskie, sieć: FP7,86,4 pkt.
14. Campbell Ewald,USA, sieć MullenLowe Group, 81,2 pkt.
15. Grey New York, USA, sieć Grey, 79,8 pkt.
16. Ogilvy & Mather Mumbai, Indie, sieć Ogilvy & Mather Advertising, 79,8 pkt.
17. Forsman & Bodenfors Gothenburg, Szwecja, sieć Forsman & Bodenfors, 78,7 pkt.
18. Leo Burnett London, Wielka Brytania, sieć: Leo Burnett, 73,8 pkt.
19. Colenso BBDO, Nowa Zelandia, sieć BBDO Worldwide, 73,4 pkt.
20. Sancho BBDO, Kolumbia, sieć BBDO Worldwide, 72,7 pkt.
Domy mediowe:
1. Starcom Mediavest Group Chicago, USA, sieć: Starcom Mediavest Group, 200,8 pkt.
2. Starcom Mediavest Group New York, USA, sieć: Starcom Mediavest Group, 128,1 pkt.
3. OMD Sydney, Australia, sieć: OMD Worldwide, 64,3 pkt.
4. PHD London, Wielka Brytania, sieć: PHD, 56,3 pkt.
5. OMD New York, USA, sieć: OMD Worldwide, 55,1 pkt.
6. Starcom Mediavest Group Warsaw, Polska, sieć: Starcom Mediavest Group, 53,5 pkt.
7. OMD UK, Wielka Brytania, sieć: OMD Worldwide, 53,1 pkt.
8. MediaCom Mumbai, Indie, sieć: MediaCom, 48,1 pkt.
9. MediaCom Düsseldorf, Niemcy, sieć: MediaCom, 47,8 pkt.
10. UM London, Wielka Brytania, sieć: Universal McCann, 47,1 pkt.
11. ZenithOptimedia London, Wielka Brytania, sieć: ZenithOptimedia, 44,9 pkt.
12. MediaCom London, Wielka Brytania, sieć: MediaCom, 44,1 pkt.
13. OMD Hong Kong, Hong Kong, sieć: OMD Worldwide, 39,3 pkt.
14. Mindshare Istanbul, Turcja, sieć: Mindshare Worldwide, 38,7 pkt.
15. Starcom Mediavest Group London, Wielka Brytania, sieć: Starcom Mediavest Group, 36,6 pkt.
16. Mindshare New York, USA, sieć: Mindshare Worldwide, 35,2 pkt.
17. UM Sydney, Australia, sieć: Universal McCann, 34 pkt.
18. OMD Auckland, Nowa Zelandia, sieć: OMD Worldwide, 32.9
19. Mindshare Dubai, Zjednoczone Emiraty Arabskie, sieć: Mindshare Worldwide, 31,3 pkt.
20. Touché! PHD, Kanada, sieć:PHD, 30,2 pkt.
Agencje digitalowe:
1. Arc Chicago, USA, sieć: Arc, 74,5 pkt.
2. Marketing Store, USA, sieć: Marketing Store, 49,7 pkt.
3. Critical Mass Calgary, Kanada, sieć: Critical Mass, 47,5 pkt.
4. Marketing Arm, USA, sieć: Marketing Arm, 46,4 pkt.
5. Geometry Global Bogotá, Kolumbia, sieć: Geometry Global, 40,1 pkt.
6. OgilvyOne London, Wielka Brytania, sieć: OgilvyOne Worldwide, 39,7 pkt.
7. FCB/RED Chicago, USA, sieć: FCB/RED, 37,9 pkt.
8. OgilvyOne Mumbai, Indie, sieć: OgilvyOne Worldwide, 37,3 pkt.
9.Geometry Global San Francisco, USA, sieć: Geometry Global, 36,1 pkt.
10. Geometry Global Dubai, Zjednoczone Emiraty Arabskie, sieć: Geometry Global, 35,9 pkt.
11. Wunderman London, Wielka Brytania, sieć: Wunderman, 33,4 pkt.
12. MSL New York, USA, sieć: MSL Group, 33,3 pkt.
13. R/GA New York, USA, sieć: R/GA, 32,6 pkt.
14. DigitasLBi Chicago, USA, sieć: DigitasLBi, 31 pkt.
15. Ariadna Bogotá, Kolumbia, sieć: Ariadna, 30,5 pkt.
16. Sistole, Kolumbia, sieć: BBDO Worldwide, 30,3 pkt.
17. Puzzability, USA, 29 pkt.
18. Isobar Shanghai, Chiny, sieć: Isobar, 28,5 pkt.
19. TBWADigital Arts Network Singapore, Singapur, sieć: TBWA Worldwide, 28,1 pkt.
20. Wunderman Phantasia, Peru, sieć: Wunderman, 28 pkt.
Sieci reklamowe:
1. BBDO Worldwide / Omnicom Group, 1145,5 pkt.
2. Ogilvy & Mather Advertising/WPP, 809,2 pkt.
3. DDB Worldwide/Omnicom Group, 674,5 pkt.
4. MullenLowe Group/Interpublic Group, 654,4 pkt.
5. Leo Burnett/ Publicis Groupe, 598,9 pkt.
6. OMD Worldwide/ Omnicom Group, 591,8 pkt.
7. Starcom Mediavest Group/Publicis Groupe, 568,6 pkt.
8. Grey/ WPP, 442,7 pkt.
9. McCann Erickson,Interpublic Group, 425,8 pkt.
10. Saatchi & Saatchi/Publicis Groupe, 386,1 pkt.
11. Publicis Worldwide/Publicis Groupe, 359,4 pkt.
12. TBWA Worldwide/Omnicom Group, 356,3 pkt.
13. JWT/ WPP, 343,9 pkt.
14. MediaCom/ WPP, 291 pkt.
15. FCB/ Interpublic Group, 277, 2pkt.
16. Geometry Global/ WPP, 262,3 pkt.
17. Y&R/WPP, 260,5 pkt.
18. Universal McCann/ Interpublic Group, 257,1 pkt.
19. Mindshare Worldwide/ WPP, 233,7 pkt.
20. PHD/ Omnicom Group, 227, pkt.
Holdingi reklamowe:
1. WPP, 3404,8 pkt.
2. Omnicom Group, 3303,6 pkt.
2. Publicis Groupe, 2371,6 pkt.
3. Interpublic Group, 2039,9 pkt.
4. Dentsu, 319,7 pkt.
5. Havas, 311,1 pkt.
6. MDC Partners, 88,6 pkt.
7. BlueFocus, 84,3 pkt.
8. Hakuhodo, 69,3 pkt.
Marki:
1. Coca-Cola, 310,2 pkt.
2. McDonald’s, 207,7 pkt.
3. OPSM, 138,6 pkt.
4. IKEA, 138 pkt.
5. Always, 133,6 pkt.
6. Heineken, 131,9 pkt.
7. Vodafone, 120,1 pkt.
8. Volvo, 103,9 pkt.
9. Volkswagen, 100 pkt.
10. Pantene, 87,3 pkt.
11. America's Navy, 81,2 pkt.
12. Samsung Galaxy, 80,6 pkt.
13. Google, 80,2 pkt.
14. Audi, 79,1 pkt.
15. IBM, 77,8 pkt.
16. Hindustan Unilever, 72,3 pkt.
17. Ford, 71,8 pkt.
18. British Airways, 71,6 pkt.
19. Toyota, 71 pkt.
20. Intermarché, 69,9 pkt.
Reklamodawcy:
1. Procter & Gamble, 594,3 pkt.
2. Unilever, 477,5 pkt.
3. Coca-Cola Company, 454,9 pkt.
4. Heineken, 293,7 pkt.
5. PepsiCo, 231,1 pkt.
6. McDonald’s, 207,7 pkt.
7. Volkswagen Group, 207,2 pkt.
8. Mondelēz International, 193,5 pkt.
9. Tata Group, 177,5 pkt.
10. Luxottica, 151 pkt.
11. IKEA, 138 pkt.
12. Samsung, 137,1 pkt.
13. Mars, 130,3 pkt.
14. Nestlé, 126,9 pkt.
15. Vodafone, 120,1 pkt.
16. Deutsche Telekom, 118,7 pkt.
17. Kimberly-Clark, 117,5 pkt.
18. Telefónica, 112,1 pkt.
19. Anheuser-Busch InBev, 106,3 pkt.
20. Volvo Group, 103,9 pkt.
Kraje:
1. Stany Zjednoczone, 3077,8 pkt.
2. Wielka Brytania, 1669,5 pkt.
3. Indie, 1013,4 pkt.
4. Chiny, 888,6 pkt.
5. Australia, 771,3 pkt.
6. Niemcy, 647 pkt.
7. Nowa Zelandia, 498 pkt.
8. Zjednoczone Emiraty Arabskie, 425,4 pkt.
9. Kolumbia, 420,1 pkt.
10. Turcja, 418,7 pkt.
11. Argentyna, 410 pkt.
12. Francja, 359,4 pkt.
13. Kanada, 332,5 pkt.
14. Polska, 284,4 pkt.
15. Węgry, 278,6 pkt.
16. Chile, 256,4 pkt.
17. Hiszpania, 244,6 pkt.
18. Izrael, 243,2 pkt.
19. Szwecja, 232,8 pkt.
20. Ukraina, 231,5 pkt.
Na drugiej podstronie ranking najlepszych kampanii reklamowych
Dołącz do dyskusji: BBDO, WPP, SMG, Coca-Cola, Procter&Gamble wśród zwycięzców globalnego rankingu reklamowego Warc100