Eurowizyjna „Bejba" Blanki hitem Twittera. Ponad 13 tys. publikacji o "Solo"
Blanka Stajkow ostatecznie ze swoim „Solo” zajęła 19. miejsce w konkursie piosenki Eurowizji, to udało jej się wywołać spore zamieszanie w mediach. Jak wynika z raportu PSMM Monitoring & More, w mediach tradycyjnych pojawiło się na ten temat blisko 13,5 tys. publikacji, a w social media odnotowano ponad 21 tys. wzmianek – komentarzy i opinii internautów.
Blanka Stajkow wystąpiła w finale 67. Konkursu Piosenki Eurowizji w Liverpoolu. Choć ostatecznie ze swoim „Solo” zajęła 19. miejsce, to udało jej się wywołać spore zamieszanie w mediach. Jak wynika z raportu PSMM Monitoring & More, w mediach tradycyjnych pojawiło się na ten temat blisko 13,5 tys. publikacji, a w social media odnotowano ponad 21 tys. wzmianek – komentarzy i opinii internautów.
W finale Konkursu Piosenki Eurowizji wzięli udział reprezentanci 26 państw, w tym Polski. Blanka Stajkow, która awansowała do koncertu finałowego z drugiego półfinału, wystąpiła na scenie z utworem „Solo”.
Ponad 13 tys. publikacji o "Solo"
PSMM Monitoring & More przeanalizował dane za okres od 26 lutego do 14 maja br., biorąc pod uwagę wszystkie informacje na temat Blanki w kontekście Eurowizji, jak i samej frazy „Bejba”. Dane zebrano z ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln portali internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.
Z analizy PSMM Monitoring & More wynika, że na łamach mediów tradycyjnych opublikowano 13 306 publikacji, z czego blisko 9 000 zamieszczono w serwisach internetowych. Szacunkowy ekwiwalent reklamowy materiałów na temat 23-latki wyniósł 75 599 244 zł. Do najbardziej aktywnych tytułów zaliczymy serwisy takie jak: eska.pl, pudelek.pl czy radiosupernova.pl.
Z kolei w mediach społecznościowych odnotowano 21 141 wzmianek – komentarzy i opinii internautów. Najbardziej aktywni byli użytkownicy Twittera (10 882 tweetów), którzy wygenerowali treści o szacunkowym ekwiwalencie reklamowym 2 935 779 zł.
– W trendzie publikacji odnotowujemy dwa okresy wzmożonego zainteresowania Blanką i piosenką „Solo” – w ostatnich dniach lutego, w których narastały kontrowersje wokół wyboru artystki na reprezentantkę Polski na tegorocznej Eurowizji (te stanowią 10 proc. wszystkich publikacji) oraz w tygodniu eurowizyjnym (72 proc. publikacji). Kryzys wizerunkowy twórczyni przełamała kreacja zaprezentowana podczas ceremonii otwarcia konkursu w Liverpoolu. Blanka Stajkow dokonała transformacji memicznego określenia „bejba” w element marki osobistej - tłumaczy ekspertka PSMM Monitoring & More, Jagoda Wojtasiewicz.
Oglądalność sobotniego finału Eurowizji pokazywanego między godz. 21.00, a 1.14 w nocy wyniosła w Jedynce 3,07 mln widzów przy udziale w rynku telewizyjnym na poziomie 34,13 proc. w grupie 4+, 35,59 proc. w grupie 16-49 i 34,32 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Meauserement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Dodatkowo transmisję oglądało jeszcze 428 tys. widzów w TVP Polonia (odpowiednio 4,76 proc., 6,76 proc. i 5,98 proc. udziału), co dało łącznie obu stacjom 3,50 mln oglądających oraz odpowiednio 38,89 proc., 42,35 proc. i 40,30 proc. udziału w rynku.
Dołącz do dyskusji: Eurowizyjna „Bejba" Blanki hitem Twittera. Ponad 13 tys. publikacji o "Solo"