SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Eurowizyjna „Bejba" Blanki hitem Twittera. Ponad 13 tys. publikacji o "Solo"

Blanka Stajkow ostatecznie ze swoim „Solo” zajęła 19. miejsce w konkursie piosenki Eurowizji, to udało jej się wywołać spore zamieszanie w mediach. Jak wynika z raportu PSMM Monitoring & More, w mediach tradycyjnych pojawiło się na ten temat blisko 13,5 tys. publikacji, a w social media odnotowano ponad 21 tys. wzmianek – komentarzy i opinii internautów.

BlankaBlanka

Blanka Stajkow wystąpiła w finale 67. Konkursu Piosenki Eurowizji w Liverpoolu. Choć ostatecznie ze swoim „Solo” zajęła 19. miejsce, to udało jej się wywołać spore zamieszanie w mediach. Jak wynika z raportu PSMM Monitoring & More, w mediach tradycyjnych pojawiło się na ten temat blisko 13,5 tys. publikacji, a w social media odnotowano ponad 21 tys. wzmianek – komentarzy i opinii internautów.

W finale Konkursu Piosenki Eurowizji wzięli udział reprezentanci 26 państw, w tym Polski. Blanka Stajkow, która awansowała do koncertu finałowego z drugiego półfinału, wystąpiła na scenie z utworem „Solo”.

Ponad 13 tys. publikacji o "Solo"

PSMM Monitoring & More przeanalizował dane za okres od 26 lutego do 14 maja br., biorąc pod uwagę wszystkie informacje na temat Blanki w kontekście Eurowizji, jak i samej frazy „Bejba”. Dane zebrano z ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln portali internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Z analizy PSMM Monitoring & More wynika, że na łamach mediów tradycyjnych opublikowano 13 306 publikacji, z czego blisko 9 000 zamieszczono w serwisach internetowych. Szacunkowy ekwiwalent reklamowy materiałów na temat 23-latki wyniósł 75 599 244 zł. Do najbardziej aktywnych tytułów zaliczymy serwisy takie jak: eska.pl, pudelek.pl czy radiosupernova.pl.

Z kolei w mediach społecznościowych odnotowano 21 141 wzmianek – komentarzy i opinii internautów. Najbardziej aktywni byli użytkownicy Twittera (10 882 tweetów), którzy wygenerowali treści o szacunkowym ekwiwalencie reklamowym 2 935 779 zł.

– W trendzie publikacji odnotowujemy dwa okresy wzmożonego zainteresowania Blanką i piosenką „Solo” – w ostatnich dniach lutego, w których narastały kontrowersje wokół wyboru artystki na reprezentantkę Polski na tegorocznej Eurowizji (te stanowią 10 proc. wszystkich publikacji) oraz w tygodniu eurowizyjnym (72 proc. publikacji). Kryzys wizerunkowy twórczyni przełamała kreacja zaprezentowana podczas ceremonii otwarcia konkursu w Liverpoolu. Blanka Stajkow dokonała transformacji memicznego określenia „bejba” w element marki osobistej - tłumaczy ekspertka PSMM Monitoring & More, Jagoda Wojtasiewicz.

Oglądalność sobotniego finału Eurowizji pokazywanego między godz. 21.00, a 1.14 w nocy wyniosła w Jedynce 3,07 mln widzów przy udziale w rynku telewizyjnym na poziomie 34,13 proc. w grupie 4+, 35,59 proc. w grupie 16-49 i 34,32 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Meauserement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Dodatkowo transmisję oglądało jeszcze 428 tys. widzów w TVP Polonia (odpowiednio 4,76 proc., 6,76 proc. i 5,98 proc. udziału), co dało łącznie obu stacjom 3,50 mln oglądających oraz odpowiednio 38,89 proc., 42,35 proc. i 40,30 proc. udziału w rynku.

Dołącz do dyskusji: Eurowizyjna „Bejba" Blanki hitem Twittera. Ponad 13 tys. publikacji o "Solo"

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Beck
Nie męczcie już ludzi, bo to jak ekscytacja, że ktoś na miernych zdał maturę.
odpowiedź
User
Predator
Szczerze mówiąc, wolałem, aby Ochman wystąpił ponownie na Eurowizji, niż ta przereklamowana Blanka lub Jann.
odpowiedź
User
Predator
Ale trzeba mieć zryty beret, żeby zapraszać takich pseudo wokalistów. Następnym razem dajcie Ochmana albo pożegnam się z tą Eurowizją.
odpowiedź