Firma JBC wprowadza dziecięce ubrania neutralne płciowo
Belgijska marka odzieży JBC usuwa oznaczenie płci z ubrań dla dzieci. Neutralność płciowa ma zachęcać najmłodszych do noszenia tego, co chcą, a nie tego, co wynika z konwenansów związanych z byciem chłopcem czy dziewczynką.
Marka JBC zaprezentowała właśnie neutralną płciowo kolekcję kapsułową ubrań dla dzieci, przez co wzywa do zwrócenia większej uwagi na równość płci. Belgijska sieć odzieżowa zrywa ze swoich ubrań osobne metki dla chłopców i dziewczynek. Odniesienia do płci na stałe już zastąpią etykiety oparte na kategoriach wiekowych (niemowlęta, dzieci i nastolatki).
Ubrania JBC mają pomóc przełamać stereotypy płci
Na kolekcję kapsułową składają się swetry z napisami : "Kiedy dorosnę, chcę być…": "dyrektorem", "twórcą gier", "strażakiem", "weterynarzem". - Dzieci mogą dokonywać swobodnego wyboru na rynku pracy, niezależnie od płci. Chcemy, aby dzieci marzyły nie tylko o tym, kim chcą zostać - uzasadnia szefowa marki JBC Ann Claes.
Ubrania są dostępne w rozmiarach na wzrost od 92 do 170 cm, a ich ceny wahają się między 24,95 a 29,95 euro.
Premiera kolekcji zbiega się ze zbliżającym się początkiem nowego roku szkolnego. Firma swoją decyzją o neutralności płciowej oferowanych ubrań, chce wspierać dzieci i ich rodziny w odchodzeniu od stereotypów. Najnowsze badania przeprowadzone przez Vrije Universiteit Brussel (Wolny Uniwersytet Brukselski) wykazały, że normy łączone z określoną płcią (oczekiwania i skojarzenia, jakie wywołuje płeć) nadal znacząco wpływają na preferencje zawodowe młodych ludzi.
Dołącz do dyskusji: Firma JBC wprowadza dziecięce ubrania neutralne płciowo