Lidl reklamowany dwa razy mocniej niż Biedronka. Żabka przed Kauflandem
Największym reklamodawcą wśród sieci handlowych w 2023 roku był Lidl Polska, który wydał w mediach ponad 100 mln zł więcej niż Biedronka i Żabka Polska łącznie – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Ta ostatnia sieć pod względem wydatków reklamowych przegoniła w ub.r. Kaufland Polska - i tym samym znalazła się na podium.
W 2023 roku sieci handlowe wydały na reklamy w mediach tradycyjnych (bez internetu) 2,78 mld zł. Było to 6,6 proc. więcej niż w 2022 roku (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar).
Ponad połowa tego budżetu – 1,4 mld zł - trafiła do telewizji, w której sieci handlowe ograniczyły wydatki w skali roku o 3,9 proc. Zwiększyły natomiast nakłady na reklamę w radiu – o 20,2 proc., do 1,2 mld zł. Więcej wydały też w magazynach (+53,7 proc., 39,2 mln zł), gazetach (+56,6 proc., 17,8 mln zł), kinach (+49,5 proc., 22 mln zł), na DOOH (+130,6 proc., 15,9 mln zł).
Mniej na reklamach sieci handlowych zarobiła reklama zewnętrzna – wydatki na outdoor spadły rok do roku o 9,4 proc., do 61,2 mln zł.
Kaufland słabiej reklamowany niż Żabka
Podobnie jak przed rokiem, największym reklamodawcą wśród sieci handlowych jest Lidl Polska. Dyskont wydał w 2023 roku na reklamę w mediach 803,5 mln zł, zwiększając nakłady rok do roku o 8,7 proc. Budżet Lidla był o ponad 100 mln zł większy niż łączne wydatki reklamowe Biedronki i Żabki.
Pozycję wicelidera zachowała firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka z wydatkami w wysokości 423,7 mln zł, większym rdr o 21,7 proc.
Istotna zmiana nastąpiła na trzecim miejscu reklamowego podium sieci handlowych. W 2023 roku należy ono do Żabka Polska – sieci, która w wydatkach przegoniła Kaufland Polska - w 2022 roku to ona była trzecim największym reklamodawcą wśród sieci handlowych. Żabka zwiększyła wydatki w skali roku o 13,2 proc., do 284,1 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Lidl reklamowany dwa razy mocniej niż Biedronka. Żabka przed Kauflandem