SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Klienci Biedronki zobaczą trzy ceny produktu. Efekt Omnibusa

Klienci Biedronki sięgający po produkty w ramach promocji znajdą teraz na etykietach cenowych aż trzy ceny - promocyjną, regularną i referencyjną (najniższą z 30 dni). Tak sieć wprowadza w życie unijną dyrektywę Omnibus.

Sieć Biedronka od 1 stycznia 2023 roku wprowadziła do swoich sklepów rozwiązania realizujące zapisy unijnej dyrektywy Omnibus, której celem jest dostarczenie klientom precyzyjnej informacji na temat cen produktów objętych promocjami.

Trzy ceny w Biedronce. Obowiązuje Omnibus

Etykiety cenowe produktów oferowane klientom Biedronki w ramach części promocji będą zawierały: aktualną cenę promocyjną, za którą nabędziemy towar; cenę referencyjną czyli najniższą cenę danego produktu z ostatnich 30 dni oraz cenę regularną tego produktu.

Zasady dyrektywy Omnibus w zakresie ceny referencyjnej nie dotyczą wszystkich produktów spożywczych oferowanych przez sieci handlowe w ramach sprzedaży promocyjnej. Obejmują tylko produkty, których termin przydatności do spożycia przekracza 30 dni.

- Tym samym regulacje nakładające obowiązek informowania o cenach referencyjnych nie obejmują przykładowo m. in. świeżego mięsa, nabiału, świeżych owoców i warzyw. Zasady dyrektywy nie dotyczą także promocji innych niż proste, tj. nie stosuje się ich, jeśli wprowadzane są promocje warunkowe np. „kup 2, zapłać za drugi 50% taniej’, „zrób zakupy za po 50 zł, dostaniesz x” - mówi Adam Słomkowski, starszy prawnik z działu prawnego sieci Biedronka.

Ustawa implementująca tzw. dyrektywę Omnibus weszła w życie w dniu 1 stycznia 2023 roku i przewiduje wprowadzenie licznych zmian w prawie ochrony konsumentów. Przepisy dyrektywy, a w ślad za nimi przepisy implementującej dyrektywę ustawy będą miały znaczący wpływ na działalność wielu przedsiębiorców. Odnosi się to między innymi do obowiązków przedsiębiorców w zakresie informowania o stosowanych przez nich cenach, w tym obniżkach i zasadach organizowanych przez nich promocji cenowych.

W 2021 roku sieć Biedronka zanotowała 14,54 mld euro przychodów, o 11 proc. więcej niż przed rokiem. Na koniec roku miała 3 250 sklepów, po wzroście w ciągu roku o 135. W Polsce wydano przeszło 11,4 mln kart Moja Biedronka, sklepy codziennie odwiedza średnio 4 mln klientów.

Dołącz do dyskusji: Klienci Biedronki zobaczą trzy ceny produktu. Efekt Omnibusa

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość
trudno było połapać się z cenami już wcześniej!

-cena za pojedyńczą sztuke, ale jak kupisz kilka sztuk
-cena za pojedyńczą sztuke ale nie więcej niż kilka sztuk
-cena za pojedynczą sztuke jeżeli zrobisz zakupy za ileś zł, ale wyłączając z tego niektóre produkty
-cena za produkt jeżeli masz "coś tam w smartfonie" lub plastikowe "coś tam"

I wez człowieku zrozum wszystko i się nie pomyl. Ciekawe czy jest ktoś kto nigdy się nie pomylił na tych "dziwacznych" promocjach?
0 0
odpowiedź
User
gibis
Ciekawe czy jest ktoś kto nigdy się nie pomylił na tych "dziwacznych" promocjach?

Wystarczy umieć liczyć.
Ale pisowska szkoła nie będzie uczyć matematyki,. będzie dodatkowa lekcja religii.
0 0
odpowiedź
User
Helmut Klopp
A na paragonie będzie czwarta, jeszcze inna.
0 0
odpowiedź