Polski startup Booste zebrał 54 mln złotych finansowania. Rozpoczyna globalną ekspansję
Booste to platforma oferująca kapitał na rozwój i skalowanie biznesów e-commerce w modelu revenue-based financing. Spółka pozyskała właśnie 54 mln złotych finansowania od DialCom24. Zgodnie z zapowiedziami Booste rozpoczyna ekspansję poza Polskę i wchodzi w czerwcu 2021 roku na trzy nowe rynki: brytyjski, irlandzki i holenderski.
Booste to polski fintech oferujący kapitał na rozwój i skalowanie biznesów e-commerce w modelu revenue-based financing.
Jak działa Booste
Rozwiązanie umożliwia dopasowywanie warunków spłaty do wysokości przyszłych przychodów klienta. Platforma nie wymaga przedstawiania gwarancji ani zabezpieczeń osobistych, daje za to możliwość samodzielnego określenia częstotliwości i formy zwrotu.
Klient otrzymuje dostęp do kapitału w ciągu 24 godzin od zaakceptowania oferty, a pozyskane środki może wykorzystać na rozwój i skalowanie biznesu poprzez finansowanie działań marketingowych, takich jak kampanie internetowe i działalność agencji marketingowych, lub zakup towaru.
W zamian Booste pobiera jedną, stałą opłatę: odpowiednio 6 proc. albo 9 proc. Platforma współpracuje również z agencjami marketingowymi i udostępnia klientom bazę wiedzy obejmującą webinary oraz inne materiały edukacyjne na temat optymalizacji działań marketingowych.
Pracuje też nad wdrożeniem kolejnych usług wspierających biznesy e-commerce w efektywnej sprzedaży.
Czytaj także: SunRoof pozyskuje 20 mln złotych. Pieniądze na ekspansję w Europie i USA
Ekspansja na nowe rynki
Teraz poinformowano, że Booste zebrał 54 mln zł finansowania w rundzie A. Inwestorem jest DialCom24, firma z polskiej branży fintechowej. Booste zapowiada, że zaledwie pięć miesięcy od pozyskania pierwszego klienta w Polsce startup wchodzi ze swoją ofertą jednocześnie na trzy nowe rynki: w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Holandii.
- Ostatni rok sprzyjał branży e-commerce: w samej Wielkiej Brytanii w styczniu zanotowano wzrost sprzedaży online o 74 proc. rok do roku - zaznacza Jakub Pietraszek, CEO i współzałożyciel Booste. - Razem z rynkiem rośnie też jednak konkurencja. Dając szybki dostęp do środków ułatwiających intensyfikację działań marketingowych pozwalamy wybić się na jej tle. Cieszymy się, że dzięki pozyskanym środkom możemy zaoferować to wsparcie e-commercom w kolejnych krajach europejskich. Na pewno się na nich nie zatrzymamy.
Booste zakłada też, że przeznaczy finansowanie m.in. na kolejne wzmocnienia 15-osobowego zespołu i dalsze skalowanie platformy w Polsce i na rynkach europejskich.
Czytaj także: SunRoof pozyskuje 20 mln złotych. Pieniądze na ekspansję w Europie i USA
Na platformie Booste jest prawie 300 zarejestrowanych klientów, w tym kilkadziesiąt obsługiwanych pożyczkobiorców.
Fintech liczy na błyskawiczny rozwój sektora, w którym funkcjonuje. Z przedstawionych przez firmę danych wynika, że do 2027 r. wartość globalnego rynku RBF osiągnie 42,34 mld USD przy średnim rocznym tempie wzrostu 61,8 proc. Pandemia COVID-19 wyraźnie pr
Dołącz do dyskusji: Polski startup Booste zebrał 54 mln złotych finansowania. Rozpoczyna globalną ekspansję