Brand24 ma zwiększać wpływy i zysk, niższa cena docelowa przez wzrost stopy wolnej od ryzyka
Według prognozy DM BOŚ oferująca monitoring internetu firma Brand24 w br. zanotuje 21,6 mln zł przychodów i 1,8 mln zł zysku netto, a w 2024 roku - 29,8 mln zł wpływów i 5,3 mln zł zysku netto. Cenę docelową akcji spółki obniżono z 31,3 do 30,5 zł głównie z powodu wzrostu stopy wolnej od ryzyka.
W raporcie opublikowanym we wtorek po południu DM BOŚ podniósł, w porównaniu z poprzednim, swoje prognozy dotyczące wyników Brand24 w najbliższych latach.
Według analityków firma w br. zanotuje 21,6 mln zł przychodów, 5,1 mln zł zysku EBITDA i 1,8 mln zł zysku netto (poprzednio prognozowano 20,4 mln zł wpływów, 4,8 mln zł zysku EBITDA i 1,5 mln zł zysku netto), w 2023 roku - 25,7 mln zł przychodów, 7,3 mln zł zysku EBITDA i 3,5 mln zł zysku netto (wobec 24,7 mln zł wpływów, 6,9 mln zł zysku EBITDA i 3,2 mln zł zysku netto w poprzedniej prognozie), a w 2024 roku - 29,8 mln zł wpływów, 10,3 mln zł zysku EBITDA i 5,3 mln zł zysku netto (poprzednio prognozowano 28,6 mln zł przychodów, 10,3 mln zł zysku EBITDA i 4,9 mln zł zysku netto).
Podwyżki i kurs dolara istotne dla wyników Brand24
- Wszystko wskazuje na to, że proces wprowadzenia podwyżek cen abonamentów (wpierw nowym a następnie „starym” klientom Spółki) i przebudowy cennika okazał się sukcesem, przynosząc wyraźny wzrost miesięcznych powtarzalnych przychodów, przychodów na użytkownika (w tym na nowego użytkownika; Initial ARPU wyraźnie powyżej ARPU dla wszystkich klientów), istotnie zwiększając widoczność i poziom przychodów generowanych w kolejnych okresach oraz - co za tym idzie - zmniejszając ryzyko związane z bieżącą działalnością spółki - uzasadniono.
- Główne zmiany stanowią pokłosie sukcesu podwyżek cen dla „starych” klientów, innych korekt cennika (czwarty abonament w wersji globalnej), tegorocznego osłabienia się złotówki względem USD oraz rosnącej inflacji kosztowej; prowadzą one netto do umiarkowanego wzrostu prognoz przychodów i zysków Spółki w roku bieżącym i kolejnych latach - wyliczono.
Miesiąc temu Brand24 podał, że na koniec marca br. jego miesięczne powtarzalne wpływy zwiększyły się rok do roku o 41 proc. do 1,666 mln zł, a średni przychód od operacyjny od subskrybenta - o 22 proc. do 430 zł kwartał do kwartału. Zaznaczono, że to efekt przede wszystkim nowej oferty, z wyższymi stawkami.
- Zestaw KPIs Brand24 za I kw. 2022 roku odbieramy pozytywnie z uwagi na istotne (choć niezaskakujące) wzrosty kw./kw. MRR oraz ARPU - skomentowano w raporcie DM BOŚ.
- Na szczególną uwagę zasługuje przywołany powyżej parametr MRR (miesięczne powtarzalne przychody), który na koniec I kwartału 2022 r. wyniósł 1,666 mln PLN (404 tys. USD), co oznacza wzrost o 484 tys. PLN, czyli o 41%, w ujęciu rok do roku, oraz o 293 tys. PLN (21%) w ujęciu kwartał do kwartału. Tak istotny wzrost tego parametru w ujęciu kwartał-do-kwartału był w znacznej mierze pokłosiem wprowadzonych z początkiem bieżącego roku zmian (podwyżek) cen dla istniejących klientów Spółki, jak również przebudowy cennika i osłabienia się PLN względem USD. Jeśli chodzi o ARPU, to na szczególną uwagę zasługuje średni przychód operacyjny przypadający na nowego użytkownika subskrypcyjnego – tak zwane Initial ARPU – który w pierwszym kwartale bieżącego roku wyniósł 495 PLN (120 USD) – o 15% powyżej ARPU dla wszystkich klientów (i około 40% więcej rok-do-roku) - opisano.
- Wśród minusów pragniemy przypomnieć, iż Spółka nie ujawniła liczby klientów na koniec I kwartału 2022, argumentując (wcześniej), iż parametr ten przestał stanowić dla niej istotny KPI a jej uwaga skupia się na takich zmiennych jak MRR czy ARPU. Choć trudno nie zgodzić się z argumentacją Spółki, to sądzimy, iż kontynuowanie ujawnień w zakresie liczby klientów mogłoby być użyteczne przynajmniej dla części społeczności inwestycyjnej - zaznaczono.
Brand24 będzie zwiększał wydatki marketingowe
Według DM BOŚ w bieżącym kwartale Brand24 zanotuje ok. 4,8 mln zł przychodów (ok. 35 proc. więcej niż przed rokiem, a o ok. 8 proc. więcej niż kwartał wcześniej) oraz utrzyma marżę sprzedażową brutto w wysokości 52 proc.
- Dynamika na niższych poziomach rachunku wyników w znacznej mierze zależeć będzie od poziomu kosztów sprzedaży (nakładów marketingowych); biorąc pod uwagę sukces procesu podwyżek cen dla „starych” użytkowników (istotnie zwiększający MRR), uważamy, że Spółka może być bardziej skłonna by zwiększyć te wydatki celem pozyskania nowych klientów - oceniono.
W oparciu o metody DCF (90 proc. wagi) i FCFF (10 proc.) oparte na wolnych przepływach pieniężnych cenę docelową akcji Brand24 określono na 30,5 zł, wobec 31,3 zł w poprzedniej prognozie.
Jako główny powód obniżki ceny docelowej wskazano „dalszy znaczący wzrost stopy wolnej od ryzyka (rentowności 10-letnich obligacji rządowych)”, a jako drugą przyczynę - „obniżenie się median mnożników przyszłych zysków i przychodów dla spółek SaaS”.
We wtorek na koniec sesji kurs giełdowy Brand24 wynosił 24,20 zł, co daje kapitalizację w kwocie 53,15 mln zł.
Firma jest notowana na warszawskiej giełdzie od ponad czterech lat, rok temu przeniosła się z rynku NewConnect na główny parkiet. Przez ostatnie 12 miesięcy jej kurs zmalał o 22,4 proc.
Dołącz do dyskusji: Brand24 ma zwiększać wpływy i zysk, niższa cena docelowa przez wzrost stopy wolnej od ryzyka