„Bravo” liderem pism młodzieżowych, ale cały segment ostro traci czytelników
W maju 2016 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Fun Club”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w maju 2016 roku wyniosła 21 953 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 59,41 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął magazyn „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 30,77 proc. do poziomu 15 870 egz. Przed rokiem tytuł ten był jednak czwarty.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Fun Club”, który spadł z drugiej lokaty. Jego wynik jednak zmalał najbardziej w zestawieniu - o 60,79 proc. do 13 315 egz.
Z trzeciego na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Bravo Girl” (też Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała w ciągu roku o 52,36 proc. i wyniosła ona 11 291 egz.
maj | Dynamika | ||||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Bravo | 65 321 | 21 953 | 21 953 | 134 978 | 54 085 | 54 085 | -59,41% |
Twist | 43 986 | 15 870 | 15 870 | 55 000 | 22 922 | 22 922 | -30,77% |
Fun Club | 35 977 | 13 315 | 13 315 | 74 947 | 33 961 | 33 961 | -60,79% |
Bravo Girl | 45 990 | 11 291 | 11 291 | 54 993 | 23 699 | 23 699 | -52,36% |
W maju br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca prawie wszystkie pisma młodzieżowe odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Bravo Girl” - było to 43,75 proc.
Z kolei jedyny wzrost, wynoszący 5,39 proc., odnotował „Fun Club”.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | maj | kwiecień | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Bravo | 65 321 | 21 953 | 21 953 | 68 474 | 28 943 | 28 943 | -24,15% |
Twist | 43 986 | 15 870 | 15 870 | 41 995 | 18 730 | 18 730 | -15,27% |
Fun Club | 35 977 | 13 315 | 13 315 | 37 992 | 12 634 | 12 634 | 5,39% |
Bravo Girl | 45 990 | 11 291 | 11 291 | 49 939 | 20 073 | 20 073 | -43,75% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Bravo” liderem pism młodzieżowych, ale cały segment ostro traci czytelników