"Call Russia" na shortliście tegorocznego festiwalu Cannes Lions
Ogłoszono pierwsze shortlisty reklam w tegorocznej edycji międzynarodowego festiwalu kreatywności Cannes Lions. W kategorii Titanium Lions nominowano akcję "Call Russia".
Tegoroczny festiwal Cannes Lions odbędzie się w dniach 20-24 czerwca br. Ogłoszono pierwsze shortlisty nominowanych do nagród kampanii. Nie ma na razie wśród nich zgłoszeń z Polski.
W pierwszej kolejności przedstawiono shortlisty w kategoriach: Glass Lions, Innovation Lions i Titanium Lions. Na każdej z nich znalazło się po 10 prac. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 22 i 24 czerwca.
W kategorii Titanium Lions na shortlistę trafiła - związana z napaścią Rosji na Ukrainę - akcja "Call Russia" i projekt "The most important call". Zgłoszona została przez Not Perfect Vilnius z Litwy.
Celem akcji jest mobilizacja rosyjskojęzycznej diaspory na całym świecie. Na stronie internetowej kampanii callrussia.org użytkownicy i użytkowniczki mają możliwość połączenia się i anonimowej rozmowy z bazą 40 milionów rosyjskich numerów telefonicznych. W serwisie znajdują się też instrukcje w jaki sposób rozmawiać o inwazji na Ukrainę z Rosjanami. Celem akcji jest obok przekazania prawdziwych informacji o wojnie, przekonanie Rosjan do nacisków na władzę w w celu zakończeniu napaści zbrojnej.
Organizacja #CallRussia twierdzi, że potrzebuje teraz rosyjskojęzycznych osób na całym świecie, które przyłączą się do akcji, by przeciwstawić się propagandzie Putina i przełamać kremlowską blokadę informacyjną, wykonując jeden telefon.
Dołącz do dyskusji: "Call Russia" na shortliście tegorocznego festiwalu Cannes Lions