SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

CAM Media: tekstami „Wprost” o Nowaku, PMPG chce nas wyeliminować z rynku

Firma reklamowa CAM Media w zawiadomieniu do prokuratury ocenia, że ostatnie artykuły „Wprost” sugerujące nieuczciwe kontakty Sławomira Nowaka z jej szefami, to akt nieuczciwej konkurencji ze strony wydającej tygodnik Platformy Mediowej Point Group.
 

W zawiadomieniu skierowanym kilka dni temu do Prokuratury Apelacyjnej w Warszawie CAM Media prosi śledczych o zbadanie dwóch wątków związanych z tekstami „Wprost” na temat drogich zegarków ministra transportu Sławomira Nowaka i jego znajomości z szefami CAM Media (przeczytaj szczegóły). Spółka chce, żeby prokuratorzy zbadali, czy przy wygranych przez nią przetargach organizowanych przez instytucje państwowe (m.in. na obsługę PR-ową polskiej prezydencji w Unii Europejskiej) doszło do korupcji lub innych nieuczciwych czynów (co sugeruje pierwszy z niedawnych artykułów „Wprost” o Nowaku).

CAM Media chce również, by prokuratora sprawdziła, czy tygodnik „Wprost” nie opublikował tych artykułów, żeby „piórem redaktora naczelnego Sylwestra Latkowskiego załatwić konkurencję”. Wydająca pismo Platforma Mediowa Point Group tak samo jak CAM Media jest bowiem notowana na giełdzie New Connect. Według CAM Media Sylwester Latkowski i Michał Lisiecki, prezes PMPG, dopuścili się „działając wspólnie i w porozumieniu oraz z innymi nieustalonymi osobami, manipulacji instrumentem finansowym”.

Ponadto do PMPG należą firmy działające w sektorze reklamowym (Media Point Group, Nano Marketing i AdMobile). Co więcej, rywalizowały one w ostatnich latach z CAM Media w kilku przetargach, organizowanych przez TVP, Totalizator Sportowy, Państwową Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, PGE, PKP, MSZ, Pocztę Polską, Polkomtel i Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. „Uderzenie poprzez publikację w tygodniku "Wprost", którego wydawcą jest spółka zależna PMPG, w spółkę CAM Media jest aktem nieuczciwej konkurencji - próbą eliminacji, lub chociaż marginalizacji konkurenta rynkowego PMPG” - ocenia CAM Media w piśmie do prokuratury. „Sylwester Latkowski i Michał Lisiecki rozpowszechnili fałszywe pogłoski wprowadzające w błąd (publicznie sformułowane wielokrotne zarzuty korupcyjne) w zakresie akcji spółki CAM Media” - dodaje spółka w oświadczeniu przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl.

Postępowanie przedprocesowe przeciw „Wprost” w związku z artykułami o nim zaczął już Sławomir Nowak. Przed sądem będzie się domagał od pisma przeprosin, których koszt opublikowania w mediach oszacował na 30 mln zł (więcej na ten temat). Te roszczenia skrytykowały Helsińska Fundacja Praw Człowieka i Izba Wydawców Prasy, oceniając, że to próba ingerowania w wolność mediów i kneblowania niezależnej prasy (czytaj więcej).

 

Dołącz do dyskusji: CAM Media: tekstami „Wprost” o Nowaku, PMPG chce nas wyeliminować z rynku

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
@bezczelny
PMOG tonie, a tonący brzytwy się chwyta. Wymienianie się zegarkami jest żałosne i ośmiesza Nowaka, ale to nie jest przestępstwo.
0 0
odpowiedź
User
kebab
Nowa zdaje się zrezygnował już z roszczeń - jest na pokładzie jakiś merytoryczny redaktor?
0 0
odpowiedź
User
Ślepa TemidA
Obserwuję rozwój tej sytuacji i jak dla mnie to świetny materiał pod scenariusz "Układ Zamknięty 2". Media [wprost] roztrząsają g na atomy, dziwiąc się, że obsługa dużego eventu dużo kosztuje. Wszystko było zrealizowane na najwyższym poziomie - czego nie można powiedzieć o innych inwestycjach publicznych. Teraz lincz na CAM media, firmie którą zna wąska branża reklamowa, a społeczeństwo jak głodna ryba połknęło haczyk. Zajmijmy się poważnymi społecznymi problemami a nie rozgrzebywaniem kto komu dał zegarek.
0 0
odpowiedź