Canal+ znosi opłaty za kanały i kolekcję Kino Świat. We Francji odkodowany dla wszystkich
Canal+ na czas epidemii koronawirusa we Francji będzie dostępny dla wszystkich odbiorców w formie odkodowanej. Użytkownicy będą mogli oglądać filmy, seriale i programy nadawcy za darmo. W Polsce Platforma Canal+ w ramach nowej promocji pozwoli abonentom na korzystanie bezpłatnie z wyższych pakietów niż mają obecnie.
O darmowym dostępie do treści Canal+ poinformował na Twitterze Maxime Saada, szef stacji. Zgodnie z zapowiedzią użytkownicy we Francji otrzymają darmowy dostęp do kodowanych kanałów premium oferowanych przez Canal+, takich jak Cinema, Series, Youth czy Documentaries. Treści będą dostępne dla wszystkich odbiorców korzystających z urządzeń typu set-top box.
W walce z koronawirusem
Canal+ nie kryje, że jego inicjatywa jest związana z szerzącą się we Francji epidemią koronawirusa i koniecznością pozostania w domach milionów Francuzów.
Wolny dostęp do Canal+ potrwa do końca obowiązującej kwarantanny. Aby dodatkowo wyrazić swoją solidarność z Francuzami Canal+ czasowo zmienił swoje logo na wersję w barwach francuskiej flagi narodowej. Globalna liczba użytkowników Canal+ wynosi obecnie 20,3 mln, we Francji nadawca posiada ponad 8,4 mln abonentów.
Canal+ passe en clair pour tous sur toutes les box. Et pour nos abonnés, nous ouvrons l’accès à toutes nos chaînes Cinéma, Séries, Jeunesse et Documentaires. Prenez soin de vous pic.twitter.com/wyDJ7qaevA
— Maxime Saada (@maxsaada) March 16, 2020
W Polsce wyższe pakiety Canal+ za darmo
W Polsce Platforma Canal+ nie zdecydowała się na całkowite odkodowanie swoich treści premium. Zamiast tego nadawca odkoduje dla abonentów dostęp do kanałów z wyższych pakietów telewizyjnych lub kolekcji filmów z biblioteki dystrybutora Kino Świat, w zależności od posiadanego przez abonenta pakietu. Kanały będą dostępne w tzw. „otwartym oknie” bez dodatkowych opłat od środy do końca marca 2020 r.
Jak ustaliły Wirtualnemedia.pl promocja obejmuje wyłącznie klientów Platformy Canal+ i nie dotyczy abonentów telewizji kablowych z wykupionym dostępem do oferty Canal+.
Według Canal+ dzięki „otwartemu oknu” abonenci zyskają dostęp do wielu nowych kanałów z filmami i serialami, dokumentami, informacjami czy treściami dla najmłodszych. W kolekcji Kino Świat będzie można natomiast znaleźć propozycje filmowe z wielu różnych gatunków - m.in. komedie, filmy familijne czy filmy akcji.
Abonenci z pakietem Entry+ otrzymają dostęp do 22 nowych kanałów z wyższego pakietu Start+ (m.in. 2 kanałów dziecięcych, 3 informacyjnych, 6 filmowych, 11 tematycznych), posiadacze pakietu Start+ do 37 kanałów z wyższego pakietu Comfort+ (m.in. 7 kanałów dziecięcych, 6 filmowych, 3 informacyjnych, 21 tematycznych), a klienci z pakietem Comfort+ dopełnienie do pakietu Extra+ (m.in. 5 kanałów dziecięcych, 12 filmowych, 19 tematycznych).
Z kolei abonenci z pakietem Extra+ i wyższymi od czwartku otrzymają dostęp do kolekcji 20 filmów z biblioteki dystrybutora Kino Świat w usłudze nc+ GO TV na dekoderze lub na dowolnym urządzeniu dzięki nc+ GO.
Platforma Canal+ zaprasza również wszystkich abonentów na kolejne premiery kinowe. Użytkownicy będą mogli zobaczyć najnowszy film Jana Komasy „Sala samobójców. Hejter”. Od środy wieczorem film będzie dostępny do wypożyczenia w usłudze Premiery VOD+ w cenie 25 zł.
Canal+ zastrzega, że otwarte okno na kanały nie dotyczy oferty Platformy Canal+ w Orange.
Platforma Canal+ ze zmianami w zarządzie i kupnem Kina Świat
W połowie ub.r. funkcje prezesa i dyrektora generalnego ITI Neovision, objęła Edyta Sadowska. Natomiast w październiku z funkcji wiceprezesa ds. marketingu platformy zrezygnował Jacek Balicki, jego obowiązki przejęli pełniący funkcje dyrektorskie Joanna Kloskowska i Grzegorz Skowron-Moszkowicz.
Jednocześnie ITI Neovision po uzyskaniu zgody UOKiK-u kupił 70 proc. udziałów Kina Świat i wprowadził swoich menedżerów do władz tej firmy.
Operator Platformy Canal+ od kwietnia 2017 do końca 2018 roku zanotował 3,78 mld zł wpływów sprzedażowych i 195,2 mln zł zysku netto, wobec 3,69 mld zł przychodów i 152,8 mln zł zysku we wcześniejszych 21 miesiącach. Firma zarabia głównie na opłatach od abonentów, zmniejszyła wydatki na produkcję treści, a zwiększyła na emisję stacji i marketing.
Na koniec czerwca br. Platforma Canal+ (wtedy jeszcze pod nazwą nc+) miała 2,16 mln abonentów, o 44 tys. więcej niż rok wcześniej. Z początkiem września przeprowadzono rebranding nc+ na Platformę Canal+, czemu towarzyszyła silna kampania marketingowa.
Platforma nc+ zadebiutowała wiosną 2013 roku z połączenia Cyfry+ (należącej do Grupy Canal+) i platformy n (zarządzanej przez ITI Neovision, będącej wtedy własnością Grupy ITI).
Udziałowcami ITI Neovision są Canal+ (ma 51 proc. kapitału), TVN (32 proc.) i Liberty Global (17 proc.), właściciel m.in. UPC. Pośrednio spółka jest też powiązana z grupami kapitałowymi jej udziałowców.
Canal+ ruszył w Polsce 21 marca 1995 roku. Od początku emitował hity filmowe, seriale i wydarzenia sportowe, głównie mecze piłki nożnej. Stacja początkowo nadawała analogowo z satelity, za pośrednictwem nadajników naziemnych, trafiła też do sieci kablowych. Do jej oglądania potrzebny był specjalny dekoder.
Pod koniec stycznia br. ITI Neovision poinformowało, że analizuje wspólnie ze swoimi akcjonariuszami i doradcami możliwość debiutu giełdowego. Jej strategicznym akcjonariuszem ma być nadal Grupa Canal+, sprzedaż akcji rozważają natomiast TVN i właściciel UPC.
Dołącz do dyskusji: Canal+ znosi opłaty za kanały i kolekcję Kino Świat. We Francji odkodowany dla wszystkich
Chcą by ludzie siedzieli w domach to niech im zajęcie znajdą.
Dostałi 2 mld, karzą w domach siedzieć niech odkurzą archiwa i zwłaszcza dzieciakom dadzą zajęcie edukacyjne by po internetach nie siedzialy
Nie wziąłeś dziś tabletki?