Canal+ spodziewa się wzrostu przychodów i klientów
Canal+ Cyfrowy ogłosił wyniki finansowe za ub.r. Przychody spółki wzrosły, ale zmalała dynamika przyrostu klientów Cyfry+ - abonenci wydają jednak więcej i wiążą się dłuższymi umowami.
Przychody Canal+ Cyfrowego w ub.r. wyniosły 1,279 mln zł i wzrosły o 24 proc. w porównaniu do 2008 roku, zaś wskaźnik EBITDA wzrósł o 10 proc. do 244 mln zł. Zysku netto spółka wczoraj jednak nie podała. - Podamy go po zatwierdzeniu przez radę nadzorczą. Mogę powiedzieć, że zysk netto za ub.r. jest absolutnie zadowalający. Zarząd będzie rekomendował wypłacenie z niego dywidendy – mówił na konferencji Bertrand Le Guern, prezes Canal+ Cyfrowego.
Dobre wyniki finansowe spółka osiągnęła m.in. dzięki temu, że klienci platformy chętnie decydowali na wyższe pakiety i opcje premium. Na skutek różnic kursowych od 50 do 100 mln zł wzrosły koszty programowe Canal+, ale firma zniwelowała te wzrosty oszczędnościami w dziedzinie dystrybucji sprzętu czy zakupu dekoderów. Na niezmienionym poziomie pozostały wydatki na reklamę.
W ub.r. spadła jednak dynamika przyrostu abonentów Cyfry+ - w całym 2009 roku platforma pozyskała 163 tys. abonentów netto i na koniec roku jej baza wyniosła 1,546 mln klientów, co oznacza wzrost o 12 proc. Rok wcześniej wzrost wyniósł ponad 310 tys. klientów (29 proc.). Le Guern podkreśla jednak, że w ub.r. Cyfrze+ udało się o sześć miesięcy przedłużyć okres trwania umów podpisywanych z klientami. - Kluczowe dla naszego sektora jest ustabilizowanie bazy klientów – tłumaczy prezes Canal+ Cyfrowego. Spółka w ub.r. więcej też zyskiwała z jednego abonenta, bowiem ARPU Cyfry+ wzrosło o niemal 10 proc. i wyniosło wyraźnie powyżej 60 zł. Churn ukształtował się powyżej 15 proc. w skali rocznej.
Bertrand Le Guern liczy, że w tym roku Canal+ Cyfrowy będzie mieć dwucyfrowy wzrost przychodów i liczby abonentów (konkretów nie podaje) i dalej poprawiać będzie swoją rentowność. W tym roku spółka planuje inwestować w technologię 3D, ale szczegółów tych działań prezes nie podaje. Na pewno nadawca nie utworzy jednak stacji nadającej w tym standardzie. Co więcej, Le Guern nie sądzi, by Canal+ uruchomił w tym roku jakikolwiek kanał, zajmie się raczej lepszym wykorzystaniem posiadanych praw i zwiększeniem wyboru dla widza. W tym miesiącu uruchomiony zostanie weekendowy serwis Canal+ 3 Sport. Transmitować on będzie mecze, które dotychczas z braku wolnego pasma nadawca musiał pokazywać z odtworzenia.
Prezes Canal+ Cyfrowego poinformował też podczas konferencji, że spółka szuka partnera do wprowadzenia oferty Cyfry+ do sieci telekomunikacyjnej. Nie będzie nim Telekomunikacja Polska, która postawiła na rozwój własnej usługi telewizyjnej.
Samodzielnie Canal+ nie planuje uruchamiać usług dostępu do internetu czy telefonicznych. -Jeżeli mamy uczestniczyć w ofercie double play czy triple play to z kimś, ale sami nie będziemy oferować tego typu usług - powiedział Le Guern.
Canal Plus Cyfrowy jest operatorem platformy cyfrowej Cyfra Plus, ale także nadawcą kanałów telewizyjnych premium: Canal+, Canal+ Film/Canal+ Film HD, Canal+ Sport/Canal+ Sport HD, Canal+ Sport2, tematycznych: Ale kino!, ZigZap/Hyper, MiniMini, PLANETE, Kuchnia.tv i Domo.
Dołącz do dyskusji: Canal+ spodziewa się wzrostu przychodów i klientów