Carrefour Polska w 2017 r. ze wzrostem przychodu. Chce więcej sprzedawać w internecie
Carrefour Polska osiągnął 9,68 mld zł przychodu ze sprzedaży brutto w 2017 r.. W tym roku firma planuje uruchomić 100 sklepów osiedlowych i dwa supermarkety. Mocno skupi się na rozwoju e-commerce i nowych technologii oraz poszerzy ofertę zdrowej żywności.
W 2017 r. Carrefour Polska osiągnął 9,68 mld zł przychodu ze sprzedaży brutto w sklepach pod logo Carrefour, poprawiając rezultat z poprzedniego roku o 5,5 proc.
- Około połowa tego wzrostu to był wzrost organiczny - powiedział na konferencji Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska. - Rynek jest trudny. Sektor żywnościowy stoi w miejscu. Biorąc pod uwagę sytuację rynkową, radzimy sobie jednak bardzo dobrze - dodał.
Będą nowe sklepy osiedlowe i supermarkety
Carrefour Polska w minionym roku otworzył 3 nowe hipermarkety, 8 supermarketów oraz ok. 100 sklepów osiedlowych. Firma przeprowadziła modernizację 6 centrów handlowych, m.in. w Galerii Kalisz, Galerii Głogów, a także białostockiej Galerii Zielone Wzgórze. Ich efektem jest powiększenie powierzchnia najmu o 4%. Centra handlowe odnotowały w 2017 r. wzrost liczby odwiedzających o 6%.
W 2018 r. Carrefour zaplanował przede wszystkim modernizację posiadanych aktywów. Inwestycje zostaną przeprowadzone w 7 hipermarketach i ok. 20 supermarketach. Wśród nowych otwarć zaplanowanych na ten rok znajdują się 2 supermarkety i ok. 100 sklepów osiedlowych.
Coraz więcej marek własnych, ekspansja w internecie
Firma wdrożyła w zeszłym roku 4 nowe cyfrowe projekty: Marketplace (jedna platforma sprzedaży dla Carrefour oraz zewnętrznych dostawców, oferująca obecnie ponad 150 tys. produktów od 150 sprzedawców), SąSiatki (platforma zakupów sąsiedzkich, bazująca na ekonomii współpracy; jej użytkownicy mogą robić zakupy w sklepach Carrefour i dostarczać je sobie nawzajem), Scan&Go (usługa samodzielnego skanowania i płatności mobilnych, będąca częścią aplikacji Mój Carrefour; umożliwia dokonanie płatności portfelem elektronicznym Masterpass od Mastercard w dedykowanej kasie) oraz C4 Retail Lab (inkubator dla startupów; jednym z pierwszych rozwiązań w nim rozwijanych jest Smart Cart – połączenie kasy samoobsługowej i wózka zakupowego).
W 2017 r. Carrefour rozwinął swoją strategię dotyczącą marek własnych, wprowadzając 7 nowych marek i 94 nowe produkty – od spożywczych po środki czystości. Firma rozpoczęła współpracę z 4 nowymi polskimi dostawcami w zakresie produkcji marek własnych. Ponad 800 produktów jest dostępnych w ofercie Zdrowej Półki, a specjalne półki regionalne oferują ponad 300 produktów charakterystycznych dla poszczególnych regionów Polski.
Na ten rok Carrefour zaplanował rozwój wdrożonych w 2017 r. innowacji. Celem obranym dla platformy zakupowej Carrefour.pl jest zwiększenie dostępnej oferty do 500 tys. produktów i 500 dostawców oraz pozyskanie 50 tys. klientów, a częścią tego celu będzie połączenie z porównywarką cen Ceneo.pl. Usługa Scan&Go będzie wdrażana w kolejnych sklepach w Polsce. Z kolei platforma SąSiatki skoncentruje się na budowie społeczności zakupowej. Carrefour planuje także rozwój aplikacji Mój Carrefour, wyznaczając sobie cel 3 mln pobrań na 2018 r., po osiągnięciu poziomu 1 mln pobrań w grudniu ub.r.
- Rynek mobile jest kluczem do naszego biznesu i jesteśmy na drodze do uzyskania 3 mln ściągnięć aplikacji przez klientów - to jest nasz cel na 2018 rok - powiedział de Colonges.
Carrefour liczy na startupy. 16 projektów
W inkubatorze dla startupów C4 Retail Lab jest opracowywanych 16 projektów, z których 5 jest obecnie w fazie testów. Wśród testowanych pomysłów znajduje się wózek zakupowy połączony z kasą samoobsługową SmartCart oraz maszyna przygotowująca zdrowe posiłki w 3 minuty od firmy Food Robotics. Już niedługo pierwsze, testowe maszyny zostaną zainstalowane w wybranych warszawskich i krakowskich galeriach handlowych. Ponadto Carrefour Polska podejmie w tym roku współpracę z akceleratorem startupów oraz w ramach czterech projektów z przedstawicielami świata technologii: Mastercard, Visą, Google i Orange.
Więcej zdrowej żywności w sklepach
Carrefour planuje także szeroką kampanię transformacji żywieniowej, mającą na celu pomoc konsumentom w zmianie swoich nawyków żywieniowych, edukację oraz zapewnienie szerokiego dostępu do informacji o sprzedawanych produktach. To podejście jest elementem strategii grupy "Carrefour 2022".
Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Dołącz do dyskusji: Carrefour Polska w 2017 r. ze wzrostem przychodu. Chce więcej sprzedawać w internecie
Mozesz to sprawdzic tutaj ...>>>> www.praca70.com