„CD-Action” liderem sprzedaży w I-III kwartale. „PC Format” stracił najwięcej
W pierwszych trzech kwartałach 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazynów komputerowych i o grach był miesięcznik „CD-Action”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC Format” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku wyniosła 67 039 egz., czyli o 8,33 proc. mniej niż w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 35 517 egz., po spadku o 15,41 proc. - największym w zestawieniu.
Oczko niżej znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie czasu zmniejszył się o 4,45 proc. do 31 471 egz.
Najsłabszy wynik odnotowało ostatnie pięć numerów magazynu „Chip” (Grupa Burda), który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała o 11,12 proc. do 8 042 egz.
Wydawnictwo Burda Media Polska postanowiło zakończyć wydawanie tego pisma (jego ostatni numer ukazał się w 4 kwietnia br.). W lipcu br. miał zostać zamknięty również serwis internetowy Chip.pl, ale część redakcji pisma założyła spółkę L-Space i zawarła umowę licencyjną z CHIP Holding na dalsze wydanie wersji on-line tego tytułu.
We wrześniu 2017 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „CD-Action”, wyniosła 54 570 egz., po spadku względem września 2016 roku o 28,31 proc. - największym w zestawieniu.
Dalej uplasował się „PC Format” (30 294 egz.; - 13,79 proc.) i „Komputer Świat” (28 604 egz.; - 10,41 proc.).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „CD-Action” liderem sprzedaży w I-III kwartale. „PC Format” stracił najwięcej