SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„CD Action” liderem wśród pism komputerowych. „PC World” o 44 proc. w dół

W pierwszych dziewięciu miesiącach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazynów komputerowych i o grach komputerowych był „CD Action”. Większość pism zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC World”. Zyskał jedynie „Komputer Świat”.

Średnia sprzedaż ogółem poświęconego grom magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od I do III kwartału 2014 roku wyniosła 80 301 egz., czyli o 7,02 proc. mniej, niż w analogicznym okresie 2013 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął komputerowy magazyn „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 59 351 egz., po spadku o 10,36 proc.

Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zwiększył się o 5,35 proc. i ostatecznie wyniósł 32 492 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Z kolei najwięcej stracił „PC World” (IDG Poland), który spadł z miejsca czwartego na piąte. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała bowiem o 43,86 proc. i wyniosła 12 051 egz.

ZKDP

I-III kwartał

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

CD Action

127 441

80 301

80 301

129 464

86 386

86 363

PC Format

122 100

59 351

59 351

127 196

66 212

66 212

Komputer Świat

51 206

32 492

32 492

59 113

30 858

30 843

Chip

19 589

14 554

14 554

26 667

17 839

17 839

PC World

21 622

12 051

12 051

37 333

21 467

21 467


We wrześniu 2014 roku sprzedaż ogółem miesięcznika „CD Action” w porównaniu do września 2013 roku zwiększyła się o 1,40 proc. do 102 623 egz. Drugie miejsce zajął „PC Format” (50 117 egz.; w dół o 17,28 proc.), a trzecie - „Komputer Świat” (41 153 egz.; do góry o 51,24 proc. - największy wzrost w rankingu).

Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „PC World”, który spadł z miejsca czwartego na piąte - było to 45,49 proc. do 10 949 egz.

ZKDP

wrzesień

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

CD Action

129 990

102 623

102 623

129 863

101 205

101 205

PC Format

120 996

50 117

50 117

124 990

60 585

60 585

Komputer Świat

51 984

41 153

41 153

52 976

27 211

27 211

Chip

18 300

13 739

13 739

23 000

16 015

16 015

PC World

18 500

10 949

10 949

32 000

20 088

20 088

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „CD Action” liderem wśród pism komputerowych. „PC World” o 44 proc. w dół

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
0
Zero komentarzy. Branża IT wprost już mówi, że szkoda kasy na reklamy w tych pismach (oprócz CD Action, które jest innym rynkiem i ma inne cenniki). Reklamy są wciskane w pakietach. A PC World to katastrofa. Niedawno w prenumeracie miał kilkadziesiąt tysięcy. A teraz sprzedaje się ŁĄCZNIE kilkanaście tysięcy.
odpowiedź