„CD Action” liderem wśród pism komputerowych. „PC World” o 44 proc. w dół
W pierwszych dziewięciu miesiącach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazynów komputerowych i o grach komputerowych był „CD Action”. Większość pism zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC World”. Zyskał jedynie „Komputer Świat”.
Średnia sprzedaż ogółem poświęconego grom magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od I do III kwartału 2014 roku wyniosła 80 301 egz., czyli o 7,02 proc. mniej, niż w analogicznym okresie 2013 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął komputerowy magazyn „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 59 351 egz., po spadku o 10,36 proc.
Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zwiększył się o 5,35 proc. i ostatecznie wyniósł 32 492 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei najwięcej stracił „PC World” (IDG Poland), który spadł z miejsca czwartego na piąte. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała bowiem o 43,86 proc. i wyniosła 12 051 egz.
ZKDP | I-III kwartał | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
CD Action | 127 441 | 80 301 | 80 301 | 129 464 | 86 386 | 86 363 |
PC Format | 122 100 | 59 351 | 59 351 | 127 196 | 66 212 | 66 212 |
Komputer Świat | 51 206 | 32 492 | 32 492 | 59 113 | 30 858 | 30 843 |
Chip | 19 589 | 14 554 | 14 554 | 26 667 | 17 839 | 17 839 |
PC World | 21 622 | 12 051 | 12 051 | 37 333 | 21 467 | 21 467 |
We wrześniu 2014 roku sprzedaż ogółem miesięcznika „CD Action” w porównaniu do września 2013 roku zwiększyła się o 1,40 proc. do 102 623 egz. Drugie miejsce zajął „PC Format” (50 117 egz.; w dół o 17,28 proc.), a trzecie - „Komputer Świat” (41 153 egz.; do góry o 51,24 proc. - największy wzrost w rankingu).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „PC World”, który spadł z miejsca czwartego na piąte - było to 45,49 proc. do 10 949 egz.
ZKDP | wrzesień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
CD Action | 129 990 | 102 623 | 102 623 | 129 863 | 101 205 | 101 205 |
PC Format | 120 996 | 50 117 | 50 117 | 124 990 | 60 585 | 60 585 |
Komputer Świat | 51 984 | 41 153 | 41 153 | 52 976 | 27 211 | 27 211 |
Chip | 18 300 | 13 739 | 13 739 | 23 000 | 16 015 | 16 015 |
PC World | 18 500 | 10 949 | 10 949 | 32 000 | 20 088 | 20 088 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „CD Action” liderem wśród pism komputerowych. „PC World” o 44 proc. w dół