Cennik TVN na październik: 103 tys. zł za spot przy „Mam talent!”
W październikowym cenniku reklamowym TVN najdroższe są spoty przy show „Mam talent!”. Średnie ceny reklam wzrosły w skali roku o 6,4 proc.
Za spot przy „Mam talent!” trzeba obecnie zapłacić od 81,5 do 103,6 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty są cenami netto reklam 30-sekundowych). To nieco mniej niż rok wcześniej, kiedy taka reklama kosztowała nawet 123,7 tys. zł. Trochę tańsze niż w październiku ub.r. są też spoty przy „Tańcu z gwiazdami”. Teraz za spot przy programie trzeba zapłacić od 77,5 do 86,3 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej trzeba było na to wydać od 72,2 do 93,3 tys. zł.
>>> „Mam talent!” wygrywa z konkurencją, ale stracił 750 tys. widzów
Z drugiej strony w skali roku zdrożały reklamy przy „Top model”. Teraz spot przy programie kosztuje od 44,7 do 75,3 tys. zł, natomiast w październiku ub.r. ceny takiej reklamy wynosiły od 46,3 do 57,4 tys. zł. Z kolei za spot przy odcinku „Kuchennych rewolucji” emitowanym w czwartek ok. 21: 30 trzeba zapłacić od 63,9 do 82,5 tys. zł (przed rokiem program był nadawany tylko w weekendy).
>>> „Przepis na życie 2” zyskuje widzów, TVN liderem
Z seriali najdroższy dla reklamodawców jest „Przepis na życie”, przy którym spoty kosztują od 62,1 do 76,2 tys. zł. Przed rokiem w tym paśmie nadawane były „Usta usta”, a za reklamę przy nich trzeba było zapłacić maksymalnie 60,6 tys. zł. Natomiast spot przy „Na Wspólnej” kosztuje obecnie 66,6 tys. zł, czyli 7,5 tys. mniej niż rok wcześniej. Na reklamę przy „Układzie warszawskim” - emitowanym w niedzielę po „Tańcu z gwiazdami” - trzeba wydać maksymalnie 55,9 tys. zł, a na spot przy „Wszyscy kochają Romana” - nadawanym w piątek po 20:00 - od 48,8 do 49,1 tys. zł. Najdroższa reklama przy pokazywanych zaraz potem filmach kosztuje 63,9 tys. zł.
>>> „Taniec z gwiazdami” stracił widzów, ale lideruje
Nieco tańsze są spoty przy programach Szymona Majewskiego i Kuby Wojewódzkiego. Za reklamę przy „HDw3D” trzeba zapłacić 52,6 do 63,2 tys. zł, podczas gdy przed rokiem na spot przy „Szymon Majewski show” trzeba było wydać nawet 68,4 tys. zł. Natomiast reklama przy talk show Wojewódzkiego kosztuje obecnie od 36,7 do 48,3, a w październiku ub.r. jej najwyższa cena wynosiła 54,7 tys. zł.
>>> „Kuba Wojewódzki” zyskał 230 tys. widzów i znów lideruje
W paśmie informacyjno-publicystycznym między 19:00 a 20:00 najdroższe dla reklamodawców są „Fakty”. Za spot przed nimi albo po nich trzeba zapłacić 78 tys. zł (emisja w dzień powszedni), 75,6 (emisja w niedzielę) lub 74,9 tys. zł (emisja w sobotę). W październiku ub.r. taka reklama kosztowała - odpowiednio - 79,2, 75,5 i 76 tys. zł.
Ogółem w październikowej ofercie TVN ceny reklam emitowanych od 6 do 2 są średnio o 6,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wśród pakietów GRP najdroższy jest ten skierowany do mężczyzn z grupy wiekowej 16-39 - jedno GRP kosztuje w nim 10,11 tys. zł, czyli dokładnie o 110 zł mniej niż przed rokiem. W pakiecie dla wszystkich widzów w wieku 16-49 lat cena jednego GRP wynosi 7,43 tys. zł - tyle samo co w październiku ub.r.
Przypomnijmy, że wcześniej swój październikowy cennik reklamowy udostępniła Telewizja Polska (szczegóły jej oferty).
Dołącz do dyskusji: Cennik TVN na październik: 103 tys. zł za spot przy „Mam talent!”
Akurat zawsze wychodzę wtedy do kuchni po jedzenie ;D hahahaa! ;p