Chatbot na Money.pl odpowiada na pytania przedsiębiorców o tarczę antykryzysową
Na stronie głównej serwisu Money.pl (Grupa Wirtualna Polska) pojawił się chatbot, który udziela informacji przedsiębiorcom na tematy związane z koronawirusem. - Chcemy wzmocnić zaangażowanie stałych i nowych użytkowników, którzy poszukują niezbędnych i wiarygodnych informacji najszybciej jak tylko się da - mówi Jarosław Żulpo, dyrektor departamentu rozwoju produktu wydawniczego w Wirtualnej Polsce.
Chatbot znalazł się na Money.pl w odpowiedzi na zwiększony ruch i potrzeby użytkowników. Przedsiębiorcy, samozatrudnieni i użytkownicy mogą używać przygotowanego menu z najważniejszymi informacjami, jak również sami zadawać pytania. Poprzez bota czytelnicy mają dostęp do najbardziej aktualnych wiadomości dotyczących postanowień tzw. tarczy antykryzysowej.
- Chcemy wzmocnić zaangażowanie stałych i nowych użytkowników, którzy poszukują niezbędnych i wiarygodnych informacji najszybciej jak tylko się da. Chatbot dostarcza skrupulatnie dobrane treści na żądanie, dokładnie w momencie, kiedy są one komuś potrzebne. Takie rozwiązanie stanowi też element w automatyzacji procesów wydawniczych, dostarczając istotnych wskaźników jakościowych – komentuje Jarosław Żulpo, dyrektor departamentu rozwoju produktu wydawniczego w WP.
Chatbot przygotowano we współpracy z polską firmą Advisero, która specjalizuje się w tworzeniu innowacyjnych systemów do wsparcia kontaktu z klientem. Współpraca z Money.pl jest jedną z pierwszych prób wdrożenia chatbotów do polityki wydawniczej. Algorytm bota rozwijany jest w oparciu o mechanizmy Machine Learning i NLP. Bot jest stale aktualizowany i zyskuje na jakości wraz ze wzrostem liczby konwersacji i zadanych pytań.
- Patrząc na to, co dzieje się wokół nas, uznaliśmy, że należy stworzyć rozwiązanie, które pomoże ludziom poradzić sobie z natłokiem informacji. Kryzys rodzi nowe pomysły i nasze narzędzie ma na celu stać się miejscem, które pomoże przedsiębiorcom rozstrzygnąć problemy i znaleźć odpowiedzi na najtrudniejsze, praktyczne pytania w jednym miejscu, przez całą dobę - wyjaśnia Patryk Koć, odpowiadający w Advisero za budowanie strategii i współpracę z klientami Enterprise.
W styczniu br. Money.pl w kategorii biznesowo-prawnej zanotował 7,31 mln użytkowników, co dało 26,04 proc. zasięgu. Internauci wykonali w serwisie 58,13 mln odsłon i spędzili łącznie 1,4 mln godzin, średnio po 11,5 minuty na każdego - pokazują wyniki z badania Gemius/PBI.
Wszystkie strony i aplikacje internetowej Wirtualna Polska Holding zanotowały w styczniu 21,81 mln użytkowników i 3,13 mld odsłon, a sam portal WP.pl - 17,42 mln użytkowników i 2,02 mld odsłon. W kategorii informacyjno-publicystycznej WP.pl miała 9,84 mln odwiedzających i 218,8 mln odsłon.
Dołącz do dyskusji: Chatbot na Money.pl odpowiada na pytania przedsiębiorców o tarczę antykryzysową