Comarch wprowadza produkt dla telewizji interaktywnej
Spółka informatyczna Comarch wprowadziła do swojej oferty nowy produkt z dziedziny telewizji interaktywnej, poinformowała firma w komunikacie w środę. Rozwiązanie Comarch Next-Generation TV (NGTV) umożliwia operatorom telekomunikacyjnym oferowanie dostępu do kanałów telewizyjnych i interaktywnych usług video za pośrednictwem telewizora, telefonu komórkowego oraz komputera.
"Nasze rozwiązanie wpisuje się w najnowsze trendy obejmujące zacieranie się różnic pomiędzy komputerami, telefonami komórkowymi i telewizorami cyfrowymi, postępującą wirtualizację rzeczywistości, konwergencję sieci telekomunikacyjnych oraz kierunek wyznaczony przez Web2.0. Chcemy zbudować pomost technologiczny pomiędzy Internetem a telewizją, ponieważ wierzymy, że telewizor ponownie stanie się domowym centrum rozrywki multimedialnej" - powiedział produkt manager Łukasz Luzar cytowany w komunikacie.
Produkt jest przeznaczony dla operatorów świadczących usługi szerokopasmowego dostępu do sieci oraz operatorów telefonii komórkowej trzeciej generacji. W oparciu o Comarch NGTV będą mogli oni zaoferować abonentom serwisy informacyjne, dostęp do sklepów online, serwisy randkowe i inne usługi zawierające w sobie transmisje utworów audio i video w wysokiej jakości. Użytkownicy będą mogli także zbudować swoje własne kanały telewizyjne, a firmy trzecie - udostępniać interesujące serwisy multimedialne.
W I połowie roku zysk netto Comarch spadł do 7,70 mln zł w stosunku do 7,75 mln zł przed rokiem. Przychody ze sprzedaży wzrosły za to o 90% do 172,03 mln zł. Przychody zakontraktowane na bieżący rok wynoszą 487 mln zł, co oznacza wzrost o 26,2% w skali roku.
Dołącz do dyskusji: Comarch wprowadza produkt dla telewizji interaktywnej