Comcast z większymi przychodami, więcej internautów, mniej klientów usług kablowych
W I kwartale br. Comcast zanotował ponad 2 mld dol. dochodu netto, przychody firmy wzrosły o 2,6 proc., liczba użytkowników usług kablowych spadła o 8 tys., a o 4 proc. zmniejszyły się przychody NBCUniversal.
W raportowanym okresie Comcast osiągnął wzrost dochodu netto o 10 proc. w porównaniu z I kwartałem ub.r., gdy zamknął się on kwotą ponad 1,8 mld dol.
Przychody koncernu osiągnęły kwotę 17,9 mld dol., co oznacza poprawę wyniku rok do roku o 2,6 proc. Wzrost zanotowano także w segmencie usług kablowych, gdzie przychody wzrosły o 6,3 proc. do poziomu 11,4 mld dol., mimo że w raportowanym okresie zmalała liczba abonentów kablowych o 8 tys.
Znacznie lepiej pod względem popularności usług Comcast radził sobie w I kwartale br. w segmencie internetowym. W tym okresie przybyło ponad 400 tys. użytkowników dostępu do internetu szerokopasmowego, których liczba przekracza obecnie 22 mln. Oznacza to, że teraz za pośrednictwem Comcasta więcej osób korzysta z usług internetowych niż z tradycyjnej kablówki. Średni abonament płacony przez użytkownika na rzecz operatora wyniósł 140,4 dol. i był wyższy o 4,7 proc. rok do roku.
Należąca do Comcast korporacja NBCUniversal nie poprawiła wyników finansowych koncernu w I kwartale br. Zanotowała ona spadek przychodów o 4 proc. rok do roku. Przychody z transmisji TV obniżyły się o 14,2 proc., a z usług kablowych o 5,9 proc. Jednocześnie ujawniono, że przychody NBCUniversal z tegorocznych finałów Super Bowl wyniosły 376 mln dol.
Dołącz do dyskusji: Comcast z większymi przychodami, więcej internautów, mniej klientów usług kablowych