SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Cyberpunk 2077” z rekordową kampanią reklamową, przedsprzedaż lepsza niż w przypadku „Wiedźmina 3”

W październiku rozpocznie się kampania reklamująca grę wideo „Cyberpunk 2077”, będzie to największa akcja marketingowa w historii CD Projekt. Dotychczasowe wyniki przedsprzedaży gry są dużo wyższe niż w przypadku „Wiedźmin 3”, poprzedniej dużej produkcji CD Projekt.

CD Projekt w br. już dwukrotnie przekładał premierę „Cyberpunk 2077”, w połowie ub.r. wyznaczoną na kwiecień. W połowie stycznia firma poinformowała, że gra trafi do sprzedaży nie 17 września, natomiast w połowie czerwca premierę przesunięto na 19 listopada.

W zeszły piątek na konferencji prasowej prezes CD Projekt Adam Kiciński zapewnił, że „Cyberpunk 2077” ukaże się 19 listopada. - Finalizujemy (prace - przyp.), właśnie zaczęliśmy przygotowania do ostatecznej certyfikacji. Oczywiście będziemy pracować nad grą do samego końca. To olbrzymia gra. Pozostajemy na ścieżce i planujemy wydać grę 19 listopada - stwierdził.

- Zawsze są ryzyko, mówiąc filozoficznie, ale 19 listopada to jedyna data, która zakładamy i uda nam się. Nie widzę żadnych szans na zmianę tej daty - dodał.

Rekordowa kampania reklamująca „Cyberpunk 2077”

W październiku rozpocznie się kampania reklamowa nowej gry. Początkowo będzie prowadzona w telewizji, radiu, prasie i kinach, a od listopada także na outdoorze. W internecie działania promujące grę trwają już od września.

Kampania największą intensywność osiągnie w połowie listopada. CD Projekt planuje jeszcze kilka transmisji internetowych z cyklu „Night City Wire”, w których przedstawiane będą kolejne szczegóły „Cyberpunk 2077”.

Będzie to największa akcja marketingowa w historii firmy. W maju zapowiedziano, że w kraju premiera „Cyberpunk 2077” będzie wspierana przez media i marki grupy Agora.

Przedsprzedaż lepsza niż przy „Wiedźminie 3”, zniżki nieprędko

Członek zarządu CD Projekt Michał Nowakowski poinformował, że liczba zamówionych przez graczy w przedsprzedaży kopii „Cyberpunk 2077” jest dużo wyższa niż w przypadku poprzedniej „Wiedźmina 3”, który ukazał się wiosną 2015 roku.

- Stanowczo jesteśmy w dużo lepszym miejscu niż w przypadku „Wiedźmina 3” w analogicznym okresie przed premierą - stwierdził Nowakowski.

Spółka nie planuje szybkiego stosowania zniżek od regularnej ceny gry. - Przy „Wiedźminie 3” zajęło nam dużo czasu zanim zaoferowaliśmy rabaty, a nawet wtedy nie były one duże. W przypadku „CP 2077” spodziewamy się, że zajmie nam to więcej czasu i, tak samo jak wcześniej, nawet wtedy nie będą one duże - zapowiedział Nowakowski.

CD Projekt planuje wydać więcej dodatków do nowej gry niż do „Wiedźmina 3”. Plany w tym zakresie mają zostać ogłoszone jeszcze przed premierą „Cyberpunk 2077”.

Firma nadal konserwatywnie zakłada, że w czwartym kwartale 2020 roku sprzedaż nowej gry będzie odbywała się po połowie przez internet i w formie fizycznych kopii.

- Generalnie jesteśmy konserwatywni i spodziewamy się podziału 50/50 (w czwartym kwartale 2020 roku - przyp.), jeżeli mielibyśmy to zmienić to na stronę sprzedaży online. Jeżeli chodzi o I kw. 2021 roku - z czasem, gra staje się starsza i coraz więcej sprzedaży jest realizowanej przez internet, a fizyczna sprzedaż spada. Przyszły rok będzie jednak wyjątkowy, nowa generacja konsol będzie coraz bardziej popularna. Powiedziałbym, że liczymy na nie mniej niż 50/50, prawdopodobnie więcej przez internet, ale jak dużo? Dowiemy się na koniec marca - skomentował Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projekt.

Pod koniec czerwca CD Projekt ogłosił, że wspólnie z Netflixem i japońskim studiem Trigger przygotuje serial anime Cyberpunk: Edgerunners” rozgrywający się w uniwersum gry wideo „Cyberpunk 2077”.

„Wiedźmin 3” będzie na Xbox Series X i PlayStation 5

Prezes CD Projekt Adam Kiciński poinformował, że firma planuje wydanie w przyszłym roku gry "Wiedźmin 3" w wersji na nową generację konsol Xbox i Playstation oraz komputery PC.

Nowa edycja gry - jak podano w komunikacie prasowym - przeznaczona jest na nową generację konsol oraz komputerów i będzie zawierać grę „Wiedźmin 3:Dziki Gon”, oba dodatki oraz komplet wydanych DLC. Całość rozbudowana zostanie o szereg usprawnień wizualnych oraz technicznych, a wśród ulepszeń znajdą się m.in. wsparcie ray tracingu oraz szybsze czasy ładowania gry.

Z nowej edycji, dzięki aktualizacji skorzystają również posiadacze gry w wersji na Xbox One, PlayStation 4 lub na PC.

CD Projekt w minionym półroczu osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych z 215,1 do 364 mln zł oraz zysku netto z 51,54 do 146,76 mln zł.

Dołącz do dyskusji: „Cyberpunk 2077” z rekordową kampanią reklamową, przedsprzedaż lepsza niż w przypadku „Wiedźmina 3”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl