SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Czabański: Polskie Radio zaangażowane politycznie w „Dzień Flagi”

- Polskie Radio biorąc udział 2 maja br. w „Dniu Flagi” angażuje się w kampanię polityczną - uważa Krzysztof Czabański, wiceprzewodniczący Rady Programowej PR. - Nasza akcja „Orzeł może” zdecydowanie nie ma podtekstu politycznego, to kampania społeczna - odpowiada Radosław Kazimierski, rzecznik prasowy Polskiego Radia.

Chodzi o akcję „Orzeł może”, którą radiowa Trójka organizuje wspólnie z redakcją „Gazety Wyborczej” (Agora). W ramach tej kampanii 2 maja br., w „Dzień Flagi”, w Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu ze śmigłowców zostaną rozrzucone ulotki z humorystycznymi, patriotycznymi wierszykami. Osoby, którym uda się zebrać najwięcej kartek, będą mogły przyjść do specjalnie ustawionych „punktów zwrotnych”, gdzie otrzymają upominki, m.in. specjalnie zaprojektowane zegarki z orłem. Ambasadorami akcji zostało kilkudziesięciu znanych piosenkarzy i aktorów, a honorowy patronat nad nią objął Prezydent RP Bronisław Komorowski (więcej na ten temat).

Krzysztof Czabański, wiceprzewodniczący Rady Programowej Polskiego Radia uważa, że udział publicznego nadawcy w organizacji imprezy z okazji „Dnia Flagi” ma cechy kampanii politycznej. - Polskie Radio nie może stwarzać w tej kwestii żadnych dwuznaczności i pretekstów do uznania go za medium politycznie zaangażowane po jakiejkolwiek stronie - twierdzi Czabański.

W specjalnym oświadczeniu, podpisanym także przez Teresę Bochwic oraz Stanisława Janeckiego, którzy są członkami Rady Programowej PR, Czabański stwierdza m.in., że Polskie Radio angażując się organizację „Dnia Flagi” naruszyło „obowiązujące publicznego nadawcę zasady bezstronności i nieangażowania się w polityczne kampanie”. Autorzy listu żądają wyjaśnienia, kto podjął decyzję o organizacji kampanii oraz oczekują, że dyscyplinarne działania w tej sprawie podejmie KRRiT.

Zarząd Polskiego Radia jest zdziwiony reakcją ze strony niektórych członków Rady Programowej. - Akcja „Orzeł może” zdecydowanie nie ma charakteru kampanii politycznej - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Radosław Kazimierski, rzecznik prasowy Polskiego Radia. - To bardziej akcja społeczna, mająca namawiać Polaków do optymizmu i radosnego obchodzenia świąt narodowych. Warto podkreślić, że jej ambasadorami są przede wszystkim ludzie ze świata kultury, sztuki i nauki. Naszym zdaniem, obawy wyrażone przez część członków Rady Programowej Polskiego Radia o tym, że akcja „Orzeł może” ma charakter kampanii politycznej nie mają pokrycia w rzeczywistości i wykluczają się z pozytywnymi założeniami jej organizatorów - podkreśla Radosław Kazimierski.

- Celem naszej akcji jest przekonanie Polaków, że nie warto być malkontentem, że optymistom żyje się łatwiej, że lżej jest znosić trudy. Chcemy sprawić, żeby marudzenie nie było naszą wadą narodową. Rozpoczęcie naszej akcji w „Święto Flagi” jest nieprzypadkowe. Chcemy zachęcić rodaków do radosnego obchodzenia świąt i rocznic państwowych, będziemy przekonywać do okazywania naszego przywiązania do symboli narodowych - dodaje Magda Jethon, dyrektor Trójki.

Akcja „Orzeł może” będzie relacjonowana na antenie Trójki w audycji pod tym samym tytułem, która będzie emitowana 2 maja br. od 12.00 do 15.00. Z kolei do 4 czerwca br. w Programie 3 PR oraz na łamach „Gazety Wyborczej” publikowane będą materiały związane z kampanią, poświęcone m.in. przywiązaniu do symboli narodowych oraz obchodzeniu świąt i rocznic państwowych.

Dołącz do dyskusji: Czabański: Polskie Radio zaangażowane politycznie w „Dzień Flagi”

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Balsamo Astralli
Czabański, ten PZPRowo-PiSowski politruk, gdy był u steru radia nie robił nic innego: UPOLITYCZNIAŁ. A dziś? Fałsz, obłuda, zakłamanie. Co za tupet!
0 0
odpowiedź
User
jasnowidz
Wyjątkowa hucpa i groteska. polityczna kampania publicznego radia na rzecz Komorowskiego. Przy tym głupia i niepoważna. Kto to wymyślił?
0 0
odpowiedź
User
Piotr
Pan Czabański chyba już zapomniał, jak "neutralne światopoglądowo" było radio za jego prezesury...
0 0
odpowiedź