Digital Avenue chce sprzedać tureckiemu wydawcy serwisy Styl.fm, Zaradnakobieta.pl, Fotosik.pl i Dziecko.fm
Spółka Digital Avenue zaczęła rozmowy dotyczące sprzedaży jej zorganizowanej części przedsiębiorstwa - obejmującej serwisy Styl.fm, Zaradnakobieta.pl, Fotosik.pl i Dziecko.fm - tureckiej spółce Onedio Bilisim Yazilim Medya Teknoloji Sanayi ve Ticaret.
W komunikacie giełdowym Digital Avenue podała, że podpisała z Onedio Bilisim Yazilim Medya Teknoloji Sanayi ve Ticaret umowę o zachowaniu poufności prowadzonych rozmów. Będzie przekazywać tureckiemu podmiotowi wymagane przez niego informacje o funkcjonowaniu swoich serwisów. Firmy nie ustaliły jeszcze ceny za te witryny.
Onedio Bilisim Yazilim Medya Teknoloji Sanayi ve Ticaret to wydawca serwisu informacyjnego Onedio.com, działającego też w Rosji jako Onedio.ru.
Styl.fm, Dziecko.fm i Zaradnakobieta.pl to serwisy lifestylowe z elementami społecznościowymi. Digital Avenue podkreśla, że ten pierwszy zawiera największy w polskim internecie katalog fryzur, mody, manicure i makijaży. Z kolei Fotosik.pl pozwala użytkownikom publikować i dzielić się z innymi swoimi zdjęciami i treściami wideo (znaczącą część wpływów witryny zapewniają usługi płatne).
Digital Avenue ma też 55 proc. udziałów w spółce FashionStyle.pl, która w ub.r. nie prowadziła działalności operacyjnej.
W ub.r. Digital Avenue zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży z 1,64 do 1,57 mln zł oraz 15 tys. zł zysku netto (wobec 52 tys. zł w 2016 roku).
Na koniec ub.r. aktywa trwałe firmy wyceniono na 368,6 tys. zł (wobec 478,2 tys. zł rok wcześniej), a aktywa obrotowe - na 972 tys. zł (rok wcześniej było to 834,2 tys. zł). Spółka nie miała żadnych kredytów ani innych zobowiązań długoterminowych, a wartość tych krótkoterminowych wynosiła 214,4 tys. zł (wobec 183 tys. zł rok wcześniej).
W raporcie finansowym zarząd firmy podał, że w br. zakłada 10-procentowy wzrost przychodów przy wzroście kosztów o 5 proc.
Digital Avenue jest notowana na warszawskiej giełdzie od 11 lat. Rekordowe wpływy osiągnęła w 2011 i 2012 roku (odpowiednio 5,89 i 5,22 mln zł). W 2010 roku miała 321 tys. zł zysku, w 2011 - 520 tys. zł, za to w 2014 roku zanotowała 2,15 mln zł straty netto, a w 2015 roku - 3,64 mln zł.
W poniedziałek na koniec sesji giełdowej za akcję Digital Avenue płacono 25 groszy (ostatnią jak dotąd transakcję na jej walorach przeprowadzono 6 kwietnia), co dawało kapitalizację wynoszącą 3,18 mln zł.
Głównymi akcjonariuszami Digital Avenue są osoby z jej władz: członek rady nadzorczej Marek Kamola ma 21,21 proc. akcji, członek zarządu Mariusz Obszański - 13,91 proc., członek rady nadzorczej Sławomir Ziemski - 9,91 proc., prezes Piotr Bocheńczak - 9,71 proc., a członek rady nadzorczej Paweł Czarnopyś - 5,96 proc. 5,96 proc. akcji ma też Marzenia Kozicka.
Dołącz do dyskusji: Digital Avenue chce sprzedać tureckiemu wydawcy serwisy Styl.fm, Zaradnakobieta.pl, Fotosik.pl i Dziecko.fm