SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Produkcje Discovery trafią na antenę Metra. Na razie bez koprodukcji i wspólnych projektów

Prawdopodobnie jeszcze w pierwszym półroczu br. na antenie naziemnego kanału Metro, którego nadawcą jest należąca do Agory spółka Green Content, pojawią się produkcje z portfolio Discovery Polska - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Obie strony negocjują w tej sprawie.

W grudniu ub.r. Agora podpisała umowę inwestycyjną z Discovery Polska, na mocy której sprzedała za 4 mln zł 21,5 proc. spółki Green Content, nadawcy kanału telewizyjnego Metro. Łącznie inwestycja kosztować będzie Discovery 14 mln zł.

Green Content (nadawca kanału Metro) nie prowadzi jednak rozmów z Discovery na temat wspólnych projektów programowych i koprodukcji lokalnego kontentu. W taki sposób współpracują ze sobą Grupa TVN i National Geographic Polska, realizując wspólnie cykle dokumentalne dla kanałów TTV i National Geographic Channel, np. „Handlarze”, Komornicy” czy „Tabu Polska”.

- Na razie z Discovery Polska prowadzone są wyłącznie rozmowy o wykorzystaniu kontentu z ich biblioteki - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze.

- Mamy nadzieję, że jeszcze w pierwszym półroczu br. produkcje z biblioteki Discovery trafią na antenę stacji - dodaje Bartosz Hojka, prezes Agory.

Przypomnijmy, że zgodnie z umową do końca 2017 roku Agora może sprzedać Discovery Polska pozostałą część udziałów spółki Green Content. Wówczas koncern przejąłby kontrolę nad naziemnym kanałem Metro.

Kanał telewizyjny Metro wystartował w piątek, 2 grudnia. Ramówka stacji opiera się na dwóch filarach: ofercie filmowo-serialowej oraz produkcjach dokumentalnych poświęconych stylowi życia.

Na starcie spółka Green Content, właściciel kanału zainwestowała w propozycje programowe 10 mln zł. Docelowo nadawca planuje przeznaczyć na program nawet trzy od 20 do 30 mln zł. Agora zakłada, że kanał Metro będzie rentowny z chwilą przekroczenia 1 proc. udziału w rynku telewizyjnym. Ma to nastąpić po 4-5 latach od rozpoczęcia nadawania.

Metro na MUX-8 można oglądać na kanale 38 oraz w sieciach kablowych m.in. UPC (kanał 115 - mediabox, kanał 157 - horizon, kaon), Vectra (kanał 192), Toya (kanał 13) i Netia (kanał 30).

Discovery Networks w Polsce jest właścicielem kilkunastu stacji m.in. Animal Planet, Eurosport, Discovery Channel, Discovery Historia i TLC.

Dołącz do dyskusji: Produkcje Discovery trafią na antenę Metra. Na razie bez koprodukcji i wspólnych projektów

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gosc77
Oby nie byly to programy typu Zlomiarze Władcy lombardu i innego tego typu szmiry. Potrzebny jest prawdziwy kanal przyrodniczy.
odpowiedź
User
Jack
Metro odjeżdża. Tylko nikt nie ma odwagi powiedzieć o tym pracownikom bo ktoś musi pracować na wynik. Disco wie co robi.
odpowiedź
User
widz
No to może częśc tarnsmisji z Eurosportu mogło by trafić jakiś mecz
odpowiedź