SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Do Rzeczy” i „Wprost” mocno w dół, zyskała „Polityka”

W maju br. większość tygodników opinii zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciły „Tygodnik Do Rzeczy” i „Wprost”. Wzrosty zanotowały m.in. „Polityka” oraz „Gość Niedzielny” będący liderem zestawienia.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w maju 2014 roku wyniosła 151 556 egz., czyli o 12,68 proc. więcej niż rok wcześniej. Był to największy wzrost w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugie miejsce z trzeciego awansowała „Polityka” (Polityka), a jej wynik sprzedażowy wzrósł o 5,03 proc. do 127 411 egz.  Stało się tak, bo magazyn ten od połowy sierpnia ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej. Trzeba dodać, że do jednego z majowych wydań "Polityki" dołączono płytę DVD z filmem "Pod mocnym aniołem" i dokumentem "Pod mocnym Smarzolem". Mutacja ta kosztowała 29,99 zł.

Natomiast na trzecie miejsce spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był drugi. Jego średnia sprzedaż ogółem w maju br. zmalała o 3,59 proc. i wyniosła 120 786 egz. Tytuł ten w połowie września ub.r. podniósł cenę z również 5 zł do 5,90 zł.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 77 257 egz. po spadku o 16,37 proc (tytuł ten w ciągu roku zdrożał z 3,90 zł do 5,90 zł).

O wiele więcej, bo 30,33 proc. stracił będący oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), notujący największy spadek w zestawieniu. W maju br. sprzedawał się on średnio w liczbie 59 625 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.

Drugi największy spadek zanotował tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 23,14 proc. i wyniosła 47 642 egz. „Wprost” kosztuje obecnie 5,90 zł, rok wcześniej był o 90 groszy tańszy.

Wirtualnemedia.pl

maj

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

209 136

151 556

151 556

198 456

135 148

134 498

Polityka

177 008

127 411

127 411

178 500

121 313

121 313

Newsweek Polska

184 864

120 811

120 786

184 948

131 931

125 281

W Sieci

166 097

77 257

77 257

195 364

92 395

92 385

Tygodnik Do Rzeczy

144 385

68 550

59 625

191 500

95 087

85 587

Wprost

117 998

118 103

47 642

153 500

133 310

61 989

Gazeta Polska

122 627

42 113

41 380

135 704

52 348

51 618

Przegląd

51 000

18 152

18 152

51 500

18 529

18 529

Tygodnik Powszechny

41 000

18 456

18 006

40 000

19 106

16 239

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

490 300

298 893

298 893

492 514

327 257

327 257

Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” i „Wprost” mocno w dół, zyskała „Polityka”

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam
Największy wzrost w zestawieniu nie miał wcale "Gość Niedzielny". Najwięcej wzrosła sprzedaż "Tygodnika Powszechnego" - 13,65%.
0 0
odpowiedź
User
stoplemingom
Newsweek stracił w maju w stosunku do kwietnia prawie 25 tys. co jest gigantycznym spadkiem. Czy to zasługa okładki z Korwinem? ;)
0 0
odpowiedź
User
xm
Najgorszy wynik Do Rzeczy od początku istnienia i drugi najgorszy wynik Wprostu tuż przed aferą taśmową dowodem na to ze PMPG chyli się ku upadkowi.
0 0
odpowiedź