Duże spadki wpływów reklamowych „Rzeczpospolitej” i „Super Expressu”, w górę „Dziennik Gazeta Prawna”. Liderem „Gazeta Wyborcza”
Z czołówki 10 największych pod względem wpływów z reklam dzienników tylko trzy tytuły zarobiły przez osiem miesięcy br. więcej niż przed rokiem: „Dziennik Gazeta Prawna”, „Głos Wielkopolski” i „Dziennik Polski”. Największe spadki dotknęły „Rzeczpospolitą” i „Super Express”.
W okresie od stycznia do sierpnia br. wpływy reklamowe dzienników wyniosły 826,2 mln zł, czyli 14,2 proc. mniej niż w tym samym okresie 2016 roku - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Pozycję lidera utrzymuje „Gazeta Wyborcza”, mimo że przychody reklamowe tego dziennika spadły w skali roku o 14,4 proc., z 215,3 do 184,3 mln zł.
Wpływy z reklam tego dziennika stanowią 21,4 proc. wpływów reklamowych wszystkich monitorowanych przez Kantar Media gazet codziennych.
Wiceliderem reklamowym wśród dzienników jest „Fakt” z przychodami w wysokości 87,8 mln zł - niższymi wobec roku ub.r. o 6,7 proc.
Trzecie miejsce na podium zajmuje z kolei „Rzeczpospolita”, w której marketerzy wydali 66,1 mln zł. Ten dziennik był jednym z dwóch z czołówki gazet codziennych, który zanotował największy - w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. - spadek wpływów reklamowych. Skurczyły się one o 20,2 proc.
Podobna - 20,4 proc. - redukcja przychodów z reklam dotknęła „Super Express”, który przez osiem miesięcy br. zarobił 59,5 mln zł.
Dwucyfrowe spadki wpływów reklamowych zanotowały także „Dziennik Bałtycki” i „Dziennik Łódzki”. Wydatki na reklamę w pierwszym tytule spadły o 10,4 proc., do 26,5 mln zł, a w drugim - o 14,5 proc., do 19,7 mln zł.
Z kolei „Dziennik Zachodni” zarobił na reklamach 4,2 proc. mniej niż przed rokiem - blisko 31 mln zł.
Z czołówki 10 dzienników z największymi wpływami z reklam, trzy tytuły zarobiły w omawianym okresie więcej niż rok wcześniej.
W „Dzienniku Gazecie Prawnej” reklamodawcy zwiększyli wydatki o 5,9 proc. do 34,5 mln zł. W „Głosie Wielkopolskim” wydali w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. 4 proc. więcej (27,5 mln zł), a w „Dzienniku Polskim” - 15,1 proc. więcej (19,2 mln zł).
Wpływy reklamowe dzienników (TOP 10) |
|||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VIII 2016 |
I-VIII 2017 |
zmiana proc. |
GAZETA WYBORCZA |
215 303 445 zł |
184 338 022 zł |
-14,4 |
FAKT |
94 022 644 zł |
87 750 140 zł |
-6,7 |
RZECZPOSPOLITA |
82 836 914 zł |
66 064 257 zł |
-20,2 |
SUPER EXPRESS |
74 773 539 zł |
59 482 739 zł |
-20,4 |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA |
32 591 716 zł |
34 516 314 zł |
5,9 |
DZIENNIK ZACHODNI do 13.10.2007 od 01.01.2016 |
32 345 904 zł |
30 985 944 zł |
-4,2 |
GŁOS WIELKOPOLSKI |
26 437 525 zł |
27 494 867 zł |
4 |
DZIENNIK BAŁTYCKI do 13.10.2007 od 01.01.2016 |
29 551 723 zł |
26 480 444 zł |
-10,4 |
DZIENNIK ŁÓDZKI do 13.10.2007 od 01.01.2016 |
23 006 220 zł |
19 675 367 zł |
-14,5 |
DZIENNIK POLSKI |
16 709 967 zł |
19 240 311 zł |
15,1 |
Razem |
962 930 298 zł |
826 201 653 zł |
-14,2 |
Dołącz do dyskusji: Duże spadki wpływów reklamowych „Rzeczpospolitej” i „Super Expressu”, w górę „Dziennik Gazeta Prawna”. Liderem „Gazeta Wyborcza”