“Dzień dobry TVN” zwiększyło przewagę nad “Pytaniem na śniadanie”
“Dzień dobry TVN” w okresie od września ub.r. do czerwca br. oglądało więcej widzów niż konkurencyjne “Pytanie na śniadanie” Dwójki. W stosunku do ub.r. morning show TVN-u zyskał widzów, a oglądalność “Pytania” prawie się nie zmieniła.
“Dzień Dobry TVN” w dni powszednie śledziło średnio 670 tys. osób, co dawało TVN-owi 17,15 proc. udziału w grupie 4+ i 19,38 proc. w komercyjnej 16-49 – pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla Wirtualnemedia.pl. Program zyskał widzów w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, gdy gromadził przed ekranami telewizorów 610 tys. oglądających, a udział stacji wynosił odpowiednio 16,6 proc. i 18,37 proc.
Dni powszednie | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Program | Stacja | Okres | AMR | SHR % | SHR % |
DZIEN DOBRY TVN | TVN | 7.09.2009 – 25.06.2010 | 674 829 | 17,15% | 19,38% |
PYTANIE NA SNIADANIE | TVP 2 | 7.09.2009 – 25.06.2010 | 556 318 | 14,41% | 12,45% |
Z kolei konkurencyjne “Pytanie na śniadanie” miało w minionym sezonie średnią oglądalność na poziomie 560 tys. widzów. Udział TVP 2 w czasie emisji magazynu wyniósł 14,41 proc. w 4+ i 12,45 proc. w 16-49. Rok wcześniej morning show Dwójki gromadził mniej więcej tyle samo widzów, ale miał wyższe udziały – w 4+ - 15,77 proc., a w grupie komercyjnej – 13,75 proc.
Top 10 wydań “Dzień dobry TVN” | |||
Dni powszednie | Wszyscy 4+ | ||
Lp. | Data | AMR | SHR % |
1 | 11-11-2009 | 1 564 827 | 19,93% |
2 | 03-06-2010 | 1 206 101 | 16,43% |
3 | 03-05-2010 | 1 109 798 | 13,59% |
4 | 04-06-2010 | 948 424 | 18,19% |
5 | 26-01-2010 | 932 596 | 18,06% |
6 | 30-11-2009 | 914 471 | 24,00% |
7 | 19-04-2010 | 897 057 | 21,54% |
8 | 24-12-2009 | 890 535 | 15,89% |
9 | 16-03-2010 | 875 744 | 21,50% |
10 | 24-02-2010 | 862 312 | 18,30% |
Top 10 wydań “Pytania na śniadanie” | |||
Wszyscy 4+ | |||
Lp. | Data | AMR | SHR % |
1 | 31-12-2009 | 986 329 | 16,47% |
2 | 28-12-2009 | 838 089 | 16,92% |
3 | 03-02-2010 | 835 466 | 17,04% |
4 | 08-02-2010 | 820 457 | 18,38% |
5 | 26-01-2010 | 807 841 | 15,74% |
6 | 12-02-2010 | 807 013 | 17,72% |
7 | 30-12-2009 | 793 102 | 15,85% |
8 | 29-12-2009 | 765 171 | 15,48% |
9 | 22-01-2010 | 752 273 | 15,55% |
10 | 10-02-2010 | 749 903 | 16,82% |
Z kolei wydania weekendowe “Dzień dobry TVN” śledziło średnio 1,05 mln widzów przy udziale na poziomie 15,71 proc. w 4+ i 17,89 proc. w 16-49. Rok wcześniej widownia morning show w soboty i niedziele wynosiła 1,01 mln osób, miało ono także niższe udziały (odpowiednio 15,8 proc. i 17,66 proc.).
Weekendy | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Program | Stacja | Okres | AMR | SHR % | SHR % |
DZIEN DOBRY TVN | TVN | 5.09.2009 – 27.06.2010 | 1 047 727 | 15,71% | 17,89% |
W profilu widowni obu programów dominują kobiety. “Dzień dobry TVN” ma młodszą widownią niż “Pytanie” i jest najchętniej oglądane w dużych miastach, natomiast magazyn TVP 2 cieszy się największą popularnością na wsiach.
DD TVN | PnŚ | ||||
ADH % | AFF | ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 28,22% | 59 | 31,55% | 66 |
Kobiety | 71,78% | 138 | 68,45% | 132 | |
Wiek | 4-9 | 2,25% | 38 | 1,65% | 28 |
10-15 | 1,34% | 19 | 1,25% | 17 | |
16 - 19 | 1,36% | 23 | 1,13% | 19 | |
20 - 24 | 4,58% | 55 | 2,95% | 35 | |
25 - 29 | 9,89% | 112 | 5,08% | 58 | |
30 - 34 | 12,08% | 149 | 7,19% | 89 | |
35 - 39 | 8,00% | 114 | 6,03% | 86 | |
40 - 44 | 6,00% | 93 | 7,08% | 110 | |
45 - 49 | 4,85% | 67 | 6,24% | 86 | |
50 - 54 | 9,18% | 111 | 10,53% | 127 | |
55 - 59 | 11,70% | 155 | 11,53% | 153 | |
60+ | 28,78% | 149 | 39,33% | 204 | |
Wlk. miasta | Wieś | 24,28% | 62 | 40,94% | 105 |
< 50 tys. | 25,89% | 108 | 25,07% | 104 | |
50-100 tys. | 8,36% | 98 | 7,85% | 92 | |
100-200 tys. | 10,38% | 130 | 6,53% | 82 | |
> 200 tys. | 31,09% | 152 | 19,61% | 96 | |
Zawód | Top management | 7,46% | 95 | 4,54% | 58 |
Pracownicy średniego szczebla | 19,46% | 135 | 10,31% | 72 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 16,81% | 82 | 17,05% | 83 | |
Emeryci | 39,54% | 155 | 52,26% | 204 | |
Inni | 16,73% | 53 | 15,83% | 50 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 44,62% | 98 | 55,13% | 121 |
Średnie | 38,17% | 128 | 32,38% | 109 | |
Wyższe | 13,62% | 119 | 9,59% | 84 | |
Inne | 3,59% | 27 | 2,90% | 22 |
“Pytanie na śniadanie” przez całe lato nadawane będzie normalnie w dni powszednie o 8.30 (po raz pierwszy od 2007 roku). Natomiast “Dzień dobry TVN” będzie mieć wakacyjną mutację pt. “Dzień dobry wakacje” , która emitowana będzie jedynie w soboty o 9.00.
Dołącz do dyskusji: “Dzień dobry TVN” zwiększyło przewagę nad “Pytaniem na śniadanie”