Dzienniki 15 proc. mniej z reklam. Najbardziej w dół „GW” i „Rz”
W lutym gazety cennikowo zarobiły z reklam 14,7 proc. mniej niż rok wcześniej. O ponad 20 proc. zmalały przychody „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej”, za to o ponad jedną trzecią wzrosły wpływy „Dziennika Gazety Prawnej”.
Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe wpływy reklamowe (bez autopromocji) ogólnopolskiej części „Gazety Wyborczej” (Agora) były w lutym br. o 22,6 proc. niższe niż przed rokiem. Jeszcze bardziej - o 36,3 proc. - spadły przychody warszawskiego dodatku „GW”.
„Rzeczpospolita” (Gremi Media, do niedawna Presspublica) cennikowo zarobiła z reklam 21,5 proc. mniej niż rok wcześniej, „Super Express” (Murator) - 14,7 proc. mniej, a „Polska Dziennik Zachodni” (Polskapresse) - 13 proc. mniej. Wpływy „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska”) zmalały o 5,8 proc., a bezpłatnego „Metra” (Agora) - o 6,4 proc.
>>> Sprzedaż gazet: „Rzeczpospolita” o 36 proc. w dół, zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”
Z czołowych tytułów tylko „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zanotował wzrost cennikowych przychodów reklamowych, który wyniósł aż 35,3 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
Wirtualnemedia.pl | II.2013 | II.2012 |
Gazeta Wyborcza | 14 968 653 zł | 19 331 978 zł |
Fakt | 9 247 074 zł | 9 812 974 zł |
Rzeczpospolita | 7 952 777 zł | 10 132 312 zł |
Super Express | 5 516 592 zł | 6 466 054 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 4 749 208 zł | 3 508 779 zł |
Gazeta Wyborcza - Gazeta Stołeczna | 4 409 303 zł | 6 918 641 zł |
Metro | 3 528 140 zł | 3 768 020 zł |
Polska Dziennik Zachodni | 3 078 723 zł | 3 539 678 zł |
monitorowane tytuły razem | 119 425 831 zł | 139 981 323 zł |
Dołącz do dyskusji: Dzienniki 15 proc. mniej z reklam. Najbardziej w dół „GW” i „Rz”
L.