Elektronika, komputery i e-commerce
Pomimo niepewnego stanu gospodarki, eMarketer szacuje, że sprzedażna amerykańskim rynku e-commerce osiągnie w bieżącym roku wartość146 miliardów dolarów i będzie wyższa w porównaniu z rokiem 2007 o14,3 procenta.
Jednak niektóre segmenty tego rynku mogą poradzić sobie słabiejniż inne. Z badania przeprowadzonego przez firmę Piper Jaffraywynika, że spowolnienie jest możliwe w przypadku dwóch jak dotądmocnych kategorii, czyli komputerów i urządzeń elektronicznych.
Tylko 12,2 procenta respondentów robiących zakupy w siecistwierdziło, że w bieżącym roku zwiększy swoje wydatki na zakupkomputerów online. Tymczasem 31,8 procenta zamierza je zmniejszyć,a 56,1 procenta pozostawić bez zmian.
Podobnie wygląda sytuacja w przypadku urządzeń elektronicznych:jedynie 15,6 procenta badanych planuje wydać na nie więcejpieniędzy, 31,3 procenta mniej, a 53,1 procenta tyle samo co w rokuubiegłym.
Obie kategorie w ubiegłym roku znalazły się na czele produktówkupowanych przez internet pod względem przeciętnej wartościzamówienia. Z danych firmy Nielesen Online wynika, że w przypadkusprzętu komputerowego wartość ta wynosiła 256,32 dolara, a wprzypadku urządzeń elektronicznych 134,74 dolara.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Elektronika, komputery i e-commerce