EM Lab ocenia wartość polskiego rynku "marketingu doświadczeń" naok. 1,1 mld zł
Wartość polskiego rynku marketingu doświadczeń (ang. experientalmarketing) może wynosić ok. 1,1 mld zł, wynika z ocen spółki EM Labnotowanej na NewConnect.
"Szacujemy nasz segment rynku na nieco powyżej 1 miliard złotychwobec 7-8 mld zł wartości całego rynku reklamowego w Polsce" -powiedział dziennikarzom prezes EM Lab Julian Kozankiewicz wewtorek.
Według badania zleconego przez EM Lab wartość rynku usług PR wPolsce wyniosła w zeszłym roku 350 mln zł, a całego rynku usługreklamowych 6 567,05 mln zł. Według M&M Polska w 2007 r. rynekmarketingu doświadczeń rósł w tempie 20% r/r, wobec 10-proc.wzrostu rynku reklamy. W tym samym czasie rynek reklamyinternetowej rósł w tempie prawie 40% r/r. Według Kozankiewiczatempo wzrostu rynku marketingu doświadczeń powinno sięutrzymać.
"EM Lab powinno rosnąć w tempie naszego sektora rynku" -powiedział Kozankiewicz.
Marketing doświadczeń obejmuje działania marketingowe obejmującebezpośredni kontakt z konsumentem w tym m.in. organizację eventówreklamowych, czy reklamę ambientową.
EM Lab prognozuje, że w 2008 r. osiągnie przychody w wysokości20,5 mln zł. W tym czasie zysk brutto ma wynieść 2,05 mln zł.
Dołącz do dyskusji: EM Lab ocenia wartość polskiego rynku "marketingu doświadczeń" naok. 1,1 mld zł