eMarketer: ponad 4 mld z reklam dla Facebooka w 2011 r.
Reklama w serwisach społecznościowych będzie w tym roku stanowić 10,8 proc. całego rynku reklamy internetowej w USA.
eMarketer prognozuje, że amerykańscy reklamodawcy wydadzą w 2011 roku 3,08 miliarda dolarów na reklamę w portalach społecznościowych.
Będzie to oznaczało wzrost o 55 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym (1,99 mld USD), a w 2012 roku nakłady te zwiększą się o kolejne 27,7 proc., do prawie 4 miliardów dolarów.
Tegoroczny wysoki wzrost da reklamie w serwisach społecznościowych 10,8 proc. udziału w całkowitych wydatkach na reklamę online za oceanem. Tymczasem w skali światowej nakłady na reklamę w portalach społecznościowych mają wzrosnąć aż o 71,6 proc., do 5,97 miliarda dolarów, ale udział w całym rynku internetowej reklamy będzie nieco mniejszy niż w USA i sięgnie 8,7 proc.
Prognoza eMarketera na ten rok przewiduje o około miliard dolarów wyższe wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych niż firma zakładała w sierpniu ubiegłego roku. Do rewizji w górę przyczyniły się rosnące w szybkim tempie nakłady marketerów na promocję na Facebooku.
"2010 był rokiem, w którym Facebook umocnił swoją pozycję głównego gracza nie tylko na rynku reklamy w serwisach społecznościowych, ale również w całym internecie. W 2011 roku jego globalna obecność to coś czego międzynarodowi reklamodawcy nie mogą zignorować" - stwierdziła Debra Aho Williamson, główny analityk eMarketera.
Firma prognozuje, że tylko w USA przychód Facebooka z reklam wyniesie w tym roku 2,19 miliarda dolarów, a na całym świecie przekroczy granicę 4 miliardów dolarów. Obie liczby będą ponad dwukrotnie większe w porównaniu z rokiem 2010.
"Jeśli Facebook nadal będzie zyskiwać na świecie użytkowników oraz uda mu się zwiększyć przychód generowany na użytkownika, to może nawet przekroczyć te prognozy. Ale musi też wprowadzać kolejne innowacje w swoim serwisie i platformie reklamowej" - dodała Williamson.
Dołącz do dyskusji: eMarketer: ponad 4 mld z reklam dla Facebooka w 2011 r.