SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ewa Wanat: wzrost słuchalności RDC to efekt nowej ramówki

Ewa Wanat, redaktor naczelna Polskiego Radia RDC uważa, że wzrost słuchalności rozgłośni, jest efektem wdrożonej jesienią 2013 roku ramówki oraz prowadzonych wtedy działań promocyjnych. Przewiduje, że na koniec tego roku radio zdobędzie 2 proc. udziału w rynku radiowym.

- Radio dla Ciebie jest w słabej kondycji - porównywalnej do tej, w jakiej było TOK FM w chwili, kiedy tam przyszłam. Dlatego przyjęłam propozycję objęcia stanowiska szefowej tej rozgłośni - tak mówiła redaktor naczelna RDC Ewa Wanat w wywiadzie, udzielonym w lutym 2013 roku portalowi Wirtualnemedia.pl (przeczytaj wywiad).

Z badania Radio Track Millward Brown za okres od lutego do lipca 2014 roku - dotyczącego najpopularniejszych stacji radiowych w Warszawie - wynika, że udział Polskiego Radia RDC wyniósł 1,2 proc. Oznacza to wzrost słuchalności o 50 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2013 roku (zobacz dane).

Ewa Wanat, komentując coraz lepsze wyniki słuchalności kierowanej przez siebie rozgłośni, podkreśla, że słuchaczy będzie przybywać nadal, ale powoli, ponieważ radio startowało z niskiego poziomu udziału w rynku. - Tendencję wzrostową obserwujemy z miesiąca na miesiąc. Start był bardzo niski, więc będzie się to działo powoli - mówi Wirtualnemedia.pl Ewa Wanat

Nowa ramówka RDC, przygotowana przez Wanat, ruszyła we wrześniu ub.r. Rozgłośnia zyskała charakter publicystyczno-muzyczny. Do zespołu redakcyjnego dołączyły nowe głosy, m.in. Tomasz Kwaśniewski, Maciej Łubieński, Michał Trzciński, Michalina Furtak, Rafał Betlejewski, Tomasz Stawiszyński oraz Mike Urbaniak. Na radiową antenę powrócił także seksuolog Andrzej Depko, który w duecie z Ewa Wanat prowadzi we wtorkowe wieczory program „Depko i Wanat o seksie”.

- Ten wzrost jest efektem wprowadzonej we wrześniu ub.r. ramówki i prowadzonych działań promocyjnych. Ale promocja musi mieć co promować, bo jak program jest słaby to najlepsza kampania nie pomoże. Działania promocyjne wspomagają wzrost słuchalności, ale jej nie wygenerują. Robimy najlepsze radio w Polsce, i tyle - podkreśla Ewa Wanat.

Wanat twierdzi, że RDC cały czas przyciąga nowych słuchaczy. - Czytając wpisy na Facebooku czy maile, które przychodzą do redakcji obserwuję, że ludzie dopiero zaczęli słuchać naszej stacji. Dokonuje się wymiana słuchaczy - odpowiada, pytana o słuchaczy dawnego Radia Dla Ciebie.

Tej jesieni RDC zaproponuje słuchaczom nowe audycje w październiku. Wanat prognozuje, że na koniec roku rozgłośnia osiągnie w Warszawie wynik ok. 2 proc., z kolei na Mazowszu - nieco mniej niż 2 proc.

RDC planuje zwiększenie w ciągu dnia ilości serwisów lokalnych rozszczepieniowych w miastach, w których radio posiada nadajniki, czyli w Płocku, Siedlcach, Radomiu, Ostrołęce i Ostrowi Mazowieckiej. Obecnie serwisy są nadawane rano i po południu. Kolejne rozszczepienia zapisano w planie na przyszły rok, według którego KRRiT przydzielała środki z prognozowanych wpływów z abonamentu. RDC nie informuje na razie, czy w II półroczu br. uruchomione zostaną następne serwisy lokalne.

Dołącz do dyskusji: Ewa Wanat: wzrost słuchalności RDC to efekt nowej ramówki

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl