Facebook mówi nie darmowym Whopperom
Burger King zakończył kampanię, w ramach której użytkownicy serwisuspołecznościowego Facebook mogli otrzymać darmową kanapkę Whopper wzamian za usunięcie 10 osób z listy znajomych.
Kilkanaście dni temu Burger King udostępnił aplikację "WhopperSacrifice" do pobrania na stronie www.whoppersacrifice.com.Użytkownicy, którzy zdecydowali się na jej zainstalowanie, powybraniu 10 znajomych do usunięcia, otrzymywali darmowego voucherana kanapkę Whopper.
Popularność aplikacji była tak duża, że do czasu zakończeniakampanii 82.771 członków społeczności usunęło ze swoich listznajomych w sumie 233.906 użytkowników.
W przypadku kiedy użytkownik Facebooka usunie kogoś ze swojejlisty znajomych, osoba ta nie otrzymuje o tym żadnegopowiadomienia. Jednak aplikacja Burger Kinga tworzyła specjalneuaktualnienie, dzięki któremu taka osoba była informowana, żezostała "poświęcona dla darmowego Whoppera". Takim powiadomieniomsprzeciwił się Facebook, twierdząc że naruszają one politykęserwisu w zakresie prywatności użytkowników.
Portal zażądał od Burger Kinga usunięcia z aplikacji opisanegomechanizmu, ale sieć zdecydowała się na zakończenie przygotowanejprzez agencję Crispin Porter + Bogusky kampanii zamiast jejkontynuowania z ograniczeniami.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Facebook mówi nie darmowym Whopperom