Facebook najpopularniejszy i jednocześnie najmniej lubiany. Szansa dla Google+?
Przed Google+ daleka droga do zdobycia pozycji jaką obecnie ma Facebook. Szansą dla nowego projektu internetowego giganta może być fakt, że jego konkurent nie ma zbyt dobrej opinii wśród użytkowników.
Z raportu American Customer Satisfaction Index (ACSI) i firmy analitycznej ForeSee Results wynika, że Facebook ma jeden z najniższych wyników jeśli chodzi o poziom satysfakcji amerykańskich konsumentów z odwiedzanych witryn internetowych. Badanie obejmowało serwisy newsowe, portale, wyszukiwarki i serwisy społecznościowe.
Na skali od 1 do 100 Facebook zdobył zaledwie 66 punktów - najmniej spośród wszystkich analizowanych serwisów. W kategorii serwisów społecznościowych zwyciężyła Wikipedia (78), przed YouTube (74) i "wszystkimi pozostałymi" (67). Ze względu na gwałtowny spadek popularności z indeksu wypadł MySpace.
Niski wynik Facebooka jest przede wszystkim efektem obaw użytkowników związanych z prywatnością. Jednocześnie trzeba zaznaczyć, że portal zdobył o 2 punkty więcej niż rok wcześniej.
Badanie przeprowadzono jeszcze przed startem Google+, ale w kategorii internetowych wyszukiwarek firma z Mountan View zdobyła 83 punkty - najwięcej z wszystkich witryn.
Raport jest opracowywany na podstawie badań z udziałem około 70 tys. respondentów. W sumie obejmuje ponad 225 firm z 47 branż i 10 sektorów gospodarczych, a także ponad 130 rządowych departamentów, agencji i stron internetowych, które są oceniane pod kątem jakości oferowanych produktów i usług.
Dołącz do dyskusji: Facebook najpopularniejszy i jednocześnie najmniej lubiany. Szansa dla Google+?