Facebook pozwoli wydawcom z Ameryki Łacińskiej, Europy i Australii oznaczać w serwisie gorące newsy
Facebook zapowiedział rozszerzenie zasięgu testów, w ramach których wydawcy mogą oznaczać w specjalny sposób publikowane w serwisie najważniejsze treści. Hasło „Breaking” pojawi się przy newsach od wybranych mediów w Ameryce Łacińskiej, Europie i Australii.
Projekt oznaczania najważniejszych i najbardziej aktualnych newsów publikowanych przez wydawców Facebook rozpoczął w formie ograniczonych testów w USA jesienią ub.r. Teraz serwis zapowiedział w komunikacie, że zamierza rozszerzyć zasięg prób na wydawców pochodzących z Ameryki Łacińskiej, Europy oraz Australii.
Projekt zakłada możliwość umieszczenia przez media przy wybranych materiałach publikowanych w serwisie hasła „Breaking”, które ma wskazywać na najbardziej istotne informacje dotyczące bieżących wydarzeń. Nowa opcja obejmuje newsy zamieszczane na platformie Instant Articles, w aplikacji mobilnej oraz w desktopowej wersji Facebooka.
Wydawcy mogą określić jak długo konkretny materiał ma nosić odpowiednie oznaczenie, maksymalny czas wynosi 6 godzin. Każdy wydawca może zamieścić hasło „Breaking” tylko raz w ciągu doby, ma jednak do dyspozycji pulę 5 dodatkowych oznaczeń na wypadek pojawienie się wyjątkowo ważnego wydarzenia.
Użytkownicy Facebooka mają możliwość powiadomienia administratorów serwisu jeśli uznają z jakichś powodów, że konkretny materiał nie posiada cech ważnego i gorącego newsa. Według Facebooka testy prowadzone dotąd w USA wykazały korzyści dla wydawców – wzrost liczby odsłon o 4 proc., o 7 proc. wyższą liczbę polubień oraz wzrost udostępnień o 11 proc w wypadku newsów oznaczonych jako „Breaking”.
Facebook zapowiada, że w wymienionych wcześniej regionach możliwość testowania opcji „Breaking” otrzyma ok. 50 wydawców, nie podaje jednak z jakich krajów będą pochodzić. Według planów jeśli próby zakończą się powodzeniem w opinii Facebooka i mediów, to nowa opcja zostanie udostępniona globalnie.
W ub.r. Facebook odnotował 40,65 mld dol. przychodu, o 47 proc. więcej niż w roku 2016 (27,64 mld dol.). Zysk netto wzrósł z 10,22 do 15,93 mld dol. (+56 proc.).
Dołącz do dyskusji: Facebook pozwoli wydawcom z Ameryki Łacińskiej, Europy i Australii oznaczać w serwisie gorące newsy