Facebook przyciąga polskich internautów na 7,6 godz. miesięcznie, NK.pl i Fotka na ponad cztery, a Twitter i Google+ na 20 minut
Średni czas miesięcznego korzystania z Facebooka (bez aplikacji mobilnych) przez polskich internautów wynosi 7,59 godziny, a z NK.pl i Fotki - po 4,2 godziny. Natomiast na Twitterze i Google.pl spędzają tylko po ok. 20 minut, a Ask.fm i Wykopie - po ponad pół godziny.
Według badania Gemius/PBI w lipcu br. przeglądarkową wersję Facebooka na komputerach i urządzeniach mobilnych odwiedziło 21,56 mln polskich internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali 4,74 mld odsłon. Każdy z odwiedzających spędził na stronie średnio 7,59 godziny i wykonał 219,7 odsłony. W badaniu nie są uwzględnione aplikacje mobilne, mają one zostać objęte pomiarem od października br.
Facebook jest bezdyskusyjnym liderem wśród serwisów społecznościowych pod względem zasięgu - ma po cztery razy więcej polskich użytkowników niż Twitter i Instagram (ten drugi funkcjonuje głównie jako aplikacja mobilna), a po osiem-dziewięć razy więcej niż Wykop, Google+ i NK.pl. W zestawieniu nie uwzględniliśmy YouTube’a, ponieważ jest on postrzegany bardziej jako serwis wideo niż do komunikacji.
Portal Marka Zuckerberga notuje też zdecydowanie najdłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika. W lipcu było to 7,59 godziny, podczas gdy na NK.pl (należącej do Grupy Onet-RASP) odwiedzający spędził średnio 4,21 godziny, a na Fotka.com - 4,17. Z pozostałych serwisów tylko GG.pl przekroczył poziom godziny przeciętnego czasu korzystania. Najniższe wyniki zanotowały natomiast Pinterest.com (0,2 godziny, czyli 12 minut), Google+ (0,27 godziny) oraz Twitter i Instagram (po 0,31 godziny), a niewiele lepiej wypadły Ask.fm (pół godziny) i Wykop.pl (0,65 godziny).
Zaznaczmy, że NK.pl, która w latach 2011-2014 straciła trzy czwarte użytkowników, po przejęciu półtora roku temu przez Grupę Onet jest pozycjonowana bardziej jako serwis z grami internetowymi. Przy czym w zeszłym roku, przy podobnej liczbie użytkowników jak w br., notowała od 5 do 6,5 godziny średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (według badania Megapanel PBI/Gemius).
Google+ w drugiej połowie ub.r., po tym jak został oddzielony od kilku popularnych usług Google’a, w ciągu kilku miesięcy stracił połowę polskich użytkowników. Natomiast Ask.fm w 2014 i 2015 roku zanotował spadek liczby odwiedzających o jedną trzecią.
Pod względem średniej liczby odsłon na użytkownika Facebook został zdecydowanie wyprzedzony przez Fotkę. W tym drugim serwisie 615,3 tys. internautów wykonało w lipcu 265,5 mln odsłon, czyli na każdego przypadło 431,5. W przypadku Facebooka było to 219,7 odsłony. Z pozostałych serwisów tylko GG.pl przekroczyło poziom 100 odsłon na użytkownika (miało ich 123). Natomiast na Google+ średnia liczba odsłon wyniosła tylko 5,8, a na Pinterest.com - 8,7. Oczywiście liczba odsłon jest zależna nie tylko od długości czasu korzystania z serwisu, lecz także specyfiki jego struktury i działania.
Najpopularniejsze serwisy społecznościowe w lipcu 2016 r. |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
domena |
użytkownicy |
odsłony |
łączny czas korzystania [godz] |
czas korzystania na użytkownika [godz] |
zasięg |
facebook.com |
21 565 550 |
4 737 219 640 |
163 658 653 |
7,59 |
85,55% |
twitter.com |
5 500 885 |
77 787 849 |
1 714 763 |
0,31 |
21,82% |
instagram.com |
4 569 782 |
93 835 262 |
1 400 134 |
0,31 |
18,13% |
wykop.pl |
2 554 016 |
48 306 704 |
1 658 996 |
0,65 |
10,13% |
plus.google.com |
2 476 798 |
14 416 702 |
657 639 |
0,27 |
9,83% |
nk.pl |
2 388 655 |
184 723 198 |
10 044 319 |
4,21 |
9,48% |
pinterest.com |
1 803 765 |
15 752 751 |
358 014 |
0,20 |
7,16% |
ask.fm |
736 935 |
11 294 046 |
372 149 |
0,50 |
2,92% |
fotka.com |
615 333 |
265 498 141 |
2 566 104 |
4,17 |
2,44% |
gg.pl |
611 585 |
75 242 065 |
902 126 |
1,48 |
2,43% |
Tylko na komputerach Facebook przy 18,61 mln polskich użytkowników miał w lipcu średnio 127,3 odsłony na odwiedzającego (92,4 mniej niż ogółem) i 6,59 godziny czasu korzystania (godzinę mniej niż ogółem).
Z kolei wyraźnie lepsze wyniki średniej liczby odsłon i czasu korzystania niż łącznie zanotowały Wykop.pl i NK.pl. Pierwszy serwis miał przeciętnie 20,7 wykonanych odsłon i 0,73 godziny czasu spędzonego przez użytkownika (wobec 18,9 odsłon i 0,65 godziny ogółem), a drugi - 90,4 odsłon i 5,37 godziny (wobec 77,3 i 4,21 ogółem).
Instagram na komputerach odwiedziło tylko 61,9 proc. wszystkich użytkowników serwisu (2,83 mln wobec 4,57 mln), Fotkę, - 63,6 proc., a Ask.fm - 64,8. W przypadku Facebooka ten wskaźnik wyniósł 86,3 proc., a w przypadku Pinteresta - 82,8 proc.
Najpopularniejsze serwisy społecznościowe na komputerach w lipcu 2016 r. |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
domena |
użytkownicy |
odsłony |
łączny czas korzystania [godz] |
czas korzystania na użytkownika [godz] |
zasięg |
facebook.com |
18 615 211 |
2 368 954 582 |
122 641 470 |
6,59 |
73,85% |
twitter.com |
4 317 760 |
46 356 202 |
1 529 751 |
0,35 |
17,13% |
instagram.com |
2 829 365 |
30 721 117 |
925 264 |
0,33 |
11,22% |
plus.google.com |
1 840 347 |
11 759 950 |
639 127 |
0,35 |
7,30% |
nk.pl |
1 816 436 |
164 163 047 |
9 761 661 |
5,37 |
7,21% |
wykop.pl |
1 765 919 |
36 550 297 |
1 291 054 |
0,73 |
7,01% |
pinterest.com |
1 493 535 |
13 526 294 |
345 540 |
0,23 |
5,92% |
ask.fm |
477 576 |
8 691 494 |
339 643 |
0,71 |
1,89% |
gg.pl |
427 006 |
63 958 250 |
691 068 |
1,62 |
1,69% |
fotka.com |
391 605 |
176 665 466 |
1 658 097 |
4,23 |
1,55% |
Na smartfonach i tabletach przeglądarkową wersję Facebooka odwiedziło 12,91 mln użytkowników, którzy wykonali 2,37 mld odsłon (średnio 183,5 na każdego) i spędzili na stronie przeciętnie po 3,18 godziny. Wyższe wyniki średniej liczby odsłon i czasu korzystania osiągnęła Fotka.pl, która przy 232,7 tys. odwiedzających i 88,83 mln odsłon zanotowała 381,7 odsłony na użytkownika i 3,9 godziny średniego czasu korzystania.
Za to w przeglądarkowych wersjach mobilnych Google+ i Pinteresta przeciętny użytkownik spędził jedynie niecałe dwie minuty, a w przypadku Twittera i Ask.fm - 6-7 minut.
Z Facebooka w przeglądarkach mobilnych skorzystało 59,8 proc. jego wszystkich użytkowników, wykonując prawie tyle samo odsłon co na komputerach. Mobilny Instagram miał natomiast ponad dwa razy więcej odsłon niż desktopowy. Z kolei Pinteresta odwiedziło w przeglądarkach mobilnych tylko 20,3 proc. jego wszystkich użytkowników, Google+ - 29,4 proc., a NK.pl - 30,5 proc.
Najpopularniejsze serwisy społecznościowe na smartfonach i tabletach w lipcu 2016 r. |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
domena |
użytkownicy |
odsłony |
łączny czas korzystania [godz] |
czas korzystania na użytkownika [godz] |
zasięg |
facebook.com |
12 907 390 |
2 368 265 058 |
41 017 184 |
3,18 |
51,20% |
instagram.com |
2 327 512 |
63 114 145 |
474 870 |
0,20 |
9,23% |
twitter.com |
1 856 239 |
31 431 647 |
185 012 |
0,10 |
7,36% |
wykop.pl |
1 062 678 |
11 756 407 |
367 942 |
0,35 |
4,22% |
nk.pl |
729 399 |
20 560 151 |
282 658 |
0,39 |
2,89% |
plus.google.com |
729 060 |
2 656 753 |
18 512 |
0,03 |
2,89% |
pinterest.com |
366 801 |
2 226 457 |
12 475 |
0,03 |
1,46% |
ask.fm |
287 100 |
2 602 552 |
32 506 |
0,11 |
1,14% |
fotka.com |
232 712 |
88 832 675 |
908 007 |
3,90 |
0,92% |
gg.pl |
211 175 |
11 283 815 |
211 058 |
1,00 |
0,84% |
Dołącz do dyskusji: Facebook przyciąga polskich internautów na 7,6 godz. miesięcznie, NK.pl i Fotka na ponad cztery, a Twitter i Google+ na 20 minut
To że zdjęcia sa oddzielone to już zasługa ludzi uzależnionych od Facebooka. A dodali tez jakies inne rodzaje grup dyskusyjnych