Fakt.pl na czele portali dzienników. Zyskały witryny „DGP” i „PB”, w dół Rp.pl, Wyborcza.biz i Przegladsportowy.pl
Wśród witryn dzienników ogólnopolskich najwięcej użytkowników i odsłon ma Fakt.pl, a najdłuższy średni czas korzystania osiąga serwis „Przeglądu Sportowego”. Rok do roku znacząco wzrosła odwiedzalność serwisów „Dziennika Gazety Prawnej” i Wyborcza.pl, natomiast spadki zanotowały Rp.pl, Wyborcza.biz i Przegladsportowy.pl.
Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w sierpniu br. Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 9,72 mln internautów, co dało 35,68 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali na portalu 104,73 mln odsłon, a każdy spędził tam średnio 10 minut i 2 sekundy.
Fakt.pl jest zdecydowanym liderem wśród witryn dzienników ogólnopolskich pod względem liczby użytkowników i odsłon. Dwa inne portale zanotowały po ponad 80 mln odsłon. Na SE.pl (Grupa ZPR Media) 8,68 mln internautów wykonało 84,17 mln odsłon oraz korzystało średnio przez 5 minut i 23 sekundy, a na Wyborcza.pl (Agora) 8,02 mln odwiedzających wygenerowało 85,83 mln odsłon i spędziło przeciętnie po 11 minut i 15 sekund.
Na Wyborcza.pl od kilku lat obowiązuje płatny, subskrypcyjny system dostępu do treści, za darmo można przeczytać do 10 tekstów miesięcznie. W połowie kwietnia br. z płatnej oferty korzystało 240 tys. użytkowników, wobec 218 tys. na koniec ub.r. Na Fakt.pl podobny model wprowadzono na początku sierpnia.
W rankingu są trzy witryny związane z „Dziennikiem Gazetą Prawną”: Dziennik.pl zanotował 3,23 mln użytkowników, 20,63 mln odsłon oraz 4 minuty i 8 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego, Gazetaprawna.pl - 2,8 mln użytkowników, 8,39 mln odsłon oraz 2 minuty i 8 sekund średniego czasu korzystania, a Forsal.pl - 1,18 mln odwiedzających, 4,25 mln odsłon oraz 2 minuty i 10 sekund średniego czasu korzystania.
Na portalu „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) 2,98 mln internautów wykonało 14,84 mln odsłon oraz spędziło średnio po 4 minuty i 19 sekund. Witryny „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Parkietu” (Gremi Media) miały wielokrotnie mniej użytkowników i odsłon niż Rp.pl, za to kilkakrotnie dłuższy średni czasu korzystania. PB.pl zanotował 700,4 tys. odwiedzających, 5,04 mln odsłon oraz 16 minut i 47 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, a Parkiet.com - 216,2 tys. użytkowników, 2,34 mln odsłon oraz 11 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania.
W serwisie „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) 1,31 mln internautów wygenerowało 12,57 mln odsłon, a każdy spędził średnio 37 minut i 32 sekundy. Natomiast Polskatimes.pl (Polska Press Grupa) przy 1,59 mln użytkowników i 12,1 mln odsłon zanotowała 3 minuty i 8 sekund średniego czasu korzystania.
Witryny „Naszego Dziennika” i „Gazety Polskiej Codziennie” zanotowały zbyt niską odwiedzalność, żeby została ona oszacowana w badaniu Gemius/PBI.
Fakt.pl w porównaniu z sierpniem ub.r. zyskał 2,32 mln użytkowników (31,3 proc.) oraz 9,28 pkt proc. zasięgu (35,1 proc.). Przy każdym serwisie procentowa dynamika zmiana zasięgu jest korzystniejsza (wzrost większy, strata mniejsza) niż zmiana liczby użytkowników, ponieważ w sierpniu br. łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27,2 mln, a rok wcześniej na 28 mln. Natomiast liczba odsłon Fakt.pl zmalała o 6,48 mln (5,8 proc.), a przeciętny czas spędzony przez internautę o 7 minut i 19 sekund (42,4 proc.).
Na SE.pl ubyło 59,2 tys. użytkowników (0,7 proc.), 40,72 mln odsłon (32,6 proc.) oraz 7 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania (57,2 proc.), natomiast zasięg zwiększył się o 0,69 pkt proc. (2,2 proc.).
Dużą część odwiedzalności straciło też kilka innych witryn. Rp.pl zanotowała spadek o 1,11 mln odwiedzających (27,2 proc.), 3,66 pkt proc. zasięgu (25,1 proc.), 4,44 mln odsłon (23 proc.) oraz 3 sekundy przeciętnego czasu korzystania (0,8 proc.), Przegladsportowy.pl - o 558,8 tys. użytkowników (29,8 proc.), 1,85 pkt proc. zasięgu (27,7 proc.), 5,06 mln odsłon (28,7 proc.) oraz 2 minuty i 10 sekund średniego czasu korzystania (5,5 proc.), natomiast Wyborcza.biz - 574,5 tys. odwiedzających (42,3 proc.), 1,97 pkt proc. zasięgu (40,7 proc.), 1,3 mln odsłon (47,3 proc.) i 12 sekund średniego czasu korzystania (19,3 proc.).
Za to na Wyborcza.pl przybyło 694,4 tys. internautów (9,5 proc.), 3,31 pkt proc. zasięgu (12,7 proc.), 13,39 mln odsłon (18,5 proc.) i 57 sekund średniego czasu spędzonego przez użytkownika (9,2 proc.).
Dziennik.pl zyskał 502,3 tys. odwiedzających (18,4 proc.), 2,13 pkt proc. zasięgu (21,9 proc.), 4,13 mln odsłon (25 proc.) i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania (9,7 proc.), Gazetaprawna.pl - 456,4 tys. użytkowników (19,4 proc.), 1,92 pkt proc. zasięgu (22,9 proc.), 1,63 mln odsłon (24,2 proc.) przy spadku średniego czasu spędzonego przez internautę o 25 sekund (16,3 proc.), natomiast Forsal.pl - 378,6 tys. użytkowników (47,3 proc.), 1,47 pkt proc. zasięgu (51,4 proc.) i 919,4 tys. odsłon (27,5 proc.) przy skróceniu się przeciętnego czasu korzystania o minutę i 34 sekundy (42 proc.).
Dużo zyskał też serwis „Pulsu Biznesu”. Liczba jego użytkowników wzrosła o 232,8 tys. (49,8 proc.), zasięg - o 0,9 pkt proc. (53,9 proc.), liczba odsłon - o 1,55 mln (44,4 proc.), natomiast średni czasu korzystania zmalał o 2 minuty i 48 sekund (14,3 proc.).
Dołącz do dyskusji: Fakt.pl na czele portali dzienników. Zyskały witryny „DGP” i „PB”, w dół Rp.pl, Wyborcza.biz i Przegladsportowy.pl
Je ze li kt os, sz cz eg ol ni e z br an zy je sz cz e mn ie ni e z na, to tr af i z wy sz uk iw ar ki po nic ku na In te ri e, czy do br ep ro gr am y a st am ta d, po pr ze z ad re sy we wp is a ch na m oj ma ga zy n te ks to w.
Nie wy si la jci e si e br an zo wc y z mi nu sa mi, bo pl us ow mo ge w ka zd ej ch wi li na bi c so bi e il e ch ce, w ko nc u nie od pa ra dy mi an uj e si e ek sp er te m od vi rt ua lu.
Le pi ej po my sl ci e ja k mn ie ra ze m pr ze ku pi c? Cz as gr a na wa sz a ni ek or zy sc. Im dl uz ej be de uc zy l lu dz i, ty m wi ec ej na za ws ze od et nie w am zy sk i,.. 900 tys. U.U przez rok. :) ) wy st ar cz y sl ed zi c ra po rt.y z os ta tn ich la t In te rii il e sp ad la a mo gl a si e bi c o sz cz yt. Nie ma ta ki ch sp ec ow kt or zy mo gl i by mn ie po ko na c w in te rn ec ie, wi ec nie li cz ci e na c ud. :) ) de ri ck
Je ze li kt os, sz cz eg ol ni e z br an zy je sz cz e mn ie ni e z na, to tr af i z wy sz uk iw ar ki po nic ku na In te ri e, czy do br ep ro gr am y a st am ta d, po pr ze z ad re sy we wp is a ch na m oj ma ga zy n te ks to w.
Nie wy si la jci e si e br an zo wc y z mi nu sa mi, bo pl us ow mo ge w ka zd ej ch wi li na bi c so bi e il e ch ce, w ko nc u nie od pa ra dy mi an uj e si e ek sp er te m od vi rt ua lu.
Le pi ej po my sl ci e ja k mn ie ra ze m pr ze ku pi c? Cz as gr a na wa sz a ni ek or zy sc. Im dl uz ej be de uc zy l lu dz i, ty m wi ec ej na za ws ze od et nie w am zy sk i,.. 900 tys. U.U przez rok. :) ) wy st ar cz y sl ed zi c ra po rt.y z os ta tn ich la t In te rii il e sp ad la a mo gl a si e bi c o sz cz yt. Nie ma ta ki ch sp ec ow kt or zy mo gl i by mn ie po ko na c w in te rn ec ie, wi ec nie li cz ci e na c ud. :) ) de ri ck