SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Fakt” z najniższą sprzedażą w historii, „Gazeta Polska Codziennie” z największym wzrostem

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w lipcu br. był „Fakt”, który zanotował jednak największy spadek w zestawieniu. Na czele wzrostów znalazła się z kolei „Gazeta Polska Codziennie”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w lipcu 2016 roku wyniosła 266 363 egz., czyli o 10,39 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu. Jak wynika z analizy naszego portalu, dziennik ten zanotował najniższy miesięczny wynik sprzedażowy w historii.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 142 182 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 6,99 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 3,67 proc. do 136 316 egz.

Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 1,86 proc. do najniższego poziomu w historii. Dziennik ten w lipcu br. sprzedawał się w liczbie 54 022 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 40 217 egz., po wzroście o 0,52 proc.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 5,99 proc. i wyniosła 19 153 egz.

ZKDP

lipiec

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

409 225

266 363

266 363

418 528

297 254

297 254

-10,39%

Gazeta Wyborcza

234 182

160 887

142 182

246 656

173 584

152 873

-6,99%

Super Express

240 891

137 036

136 316

250 968

142 225

141 505

-3,67%

Rzeczpospolita

66 623

54 115

54 022

62 583

55 347

55 048

-1,86%

Dziennik Gazeta Prawna

50 226

47 580

40 217

48 241

48 757

40 009

0,52%

Przegląd Sportowy

64 579

31 340

31 340

68 441

34 747

34 746

-9,80%

Gazeta Polska Codziennie

60 857

19 159

19 153

57 689

18 129

18 070

5,99%

Puls Biznesu

11 412

10 651

10 107

13 088

11 805

10 379

-2,62%

Parkiet Gazeta Giełdy

7 082

4 985

4 632

10 380

5 232

4 569

1,38%

W lipcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Wyborcza”, która zyskała 6,51 proc.

Najwięcej w tym ujęciu stracił „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 9,27 proc.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

lipiec

czerwiec

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

409 225

266 363

266 363

408 746

270 045

270 045

-1,36%

Gazeta Wyborcza

234 182

160 887

142 182

230 372

152 051

133 494

6,51%

Super Express

240 891

137 036

136 316

234 265

130 522

129 802

5,02%

Rzeczpospolita

66 623

54 115

54 022

66 798

54 437

54 226

-0,38%

Dziennik Gazeta Prawna

50 226

47 580

40 217

50 780

48 348

40 686

-1,15%

Przegląd Sportowy

64 579

31 340

31 340

71 055

34 543

34 543

-9,27%

Gazeta Polska Codziennie

60 857

19 159

19 153

60 805

19 863

19 850

-3,51%

Puls Biznesu

11 412

10 651

10 107

13 266

12 578

10 242

-1,32%

Parkiet Gazeta Giełdy

7 082

4 985

4 632

7 114

4 751

4 390

5,51%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Fakt” z najniższą sprzedażą w historii, „Gazeta Polska Codziennie” z największym wzrostem

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
,
Nawet Wyborcza ma niższe spadki niż Fakt. Brawo Feluś, za pół roku przeskoczy cię Superak.
0 0
odpowiedź
User
hiperpostępowiec
Od wielu lat nie kupuję dla zasady gazet w wersji drukowanej. To już jest przeżytek. Dzisiaj informacje czerpie się z internetu. Jeszcze dziesięć lat temu można było próbować bronić klasycznych gazet tym, że gazety można czytać w podróży, ale dzisiaj nawet ten argument jest słaby, bo odkąd istnieją tablety i smartfony, internet też można mieć wszędzie ze sobą i poczytać dowolne informacje.
Szkoda zawracać sobie głowę gazetami, to jest relikt czasów minionych bezpowrotnie. Życzę prasie drukowanej jak najszybszej śmierci, to będzie proekologiczne posunięcie, bowiem skończy się marnowanie papieru.
0 0
odpowiedź
User
Sg
To są w znacznym stopniu skutki metamorfozy z fakt pl na fakt de (choć to pl to też tak chyba nie do końca realnie było).
0 0
odpowiedź