IKEA, Burger King, Coca-Cola, Samsung, Old Spice - faworyci Cannes Lions 2017 (TOP 25)
Płonące restauracje Burger Kinga, pergamin z przepisami od IKEA, strusie w reklamie Samsunga, kot poza grawitacją w spocie Sony PlayStation i wiele innych reklam trafiło do zestawienia 25 najlepszych reklam ub.r., które powinny zostać nagrodzone na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions.
Festiwal reklamowy w Cannes, który startuje już w ten weekend, jest jednym z najważniejszych branżowych konkursów reklamowych. W tym roku w jury zasiada 390 osób z 50 krajów całego świata. Wśród nich są Piotr Jaworowski z Syzygy&Ars Thanea i Patrycja Lukjanow z Saatchi&Saatchi.
Jedyną przedstawicielką z Polski, która podczas tej kilkudniowej imprezy poprowadzi warsztat jest Julia Izmałkowa, która będzie m.in. mówić o psychologii kłamstwa.
1. Channel 4, „We are the Superhumans”
Agencja: 4Creative, Londyn
To prawdopodobnie jedna z najlepszych reklam poruszających problem niepełnosprawności. To kontynuacja filmu „Meet the Superhumans” z 2012 roku.
2. State Street Global Advisors, „Fearless Girl”
Agencja: McCann, Nowy Jork
Świetna, innowacyjna reklama odnosząca się do feminizmu. Na Wall Street pracują nie tylko faceci, można tam spotkać „nieustraszoną dziewczynę”.
3. IKEA, „Cook This Page”
Agencja: Leo Burnett Toronto
Reklama sama w sobie nie zaskakuje kreację. Zaskakujące i niezwykle inspirujące jest natomiast to, co IKEA w niej pokazuje - mega prosty i banalny sposób na rutynę w kuchni.
4. Transport Accident Commission, „Meet Graham”
Agencja: Clemenger BBDO, Melbourne
Najbardziej wizualna reklama, pokazująca jak mogliby wyglądać ludzie, by wytrzymać wypadek samochodowy.
5. Nike, „”Unlimited Stadium”
Agencja: BBH, Singapur
Ta reklama to doświadczalny marketing sportowy w najlepszym wydaniu. Piękny tor w kształcie śladu po bucie, bandy wyłożone ekranami LED, 200-metrowa ścieżka i wirtualni biegacze, którzy zachęcali do ścigania się.
6. Coca-Cola, „Te Line-Up Song”
Agencja: FP7, Kair
Większość Egipcjan nie zna nazwisk zawodników narodowej drużyny piłkarskiej. Coca-Cola znalazła zabawny sposób na to, by je zapamiętano – wypuściła spot, w którym dorośli mężczyźni wyśpiewują rytmiczną piosenkę niczym przedszkolaki.
7. Donate Life, „The World's Biggest Asshole”
Agencja: The Martin Agency
Świetna reklama odnosząca się do przekazywania narządów po śmierci. W roli wiecznego nikczemnika, który był podły przez całe swoje życie i zmarł bardzo młodo - Thomas Jane. Jego śmierć nie poszła jednak na marne – uratował życie innych.
8. Sony PlayStation, „Gravity Cat”
Agencja: Hakuhodo, Tokio
Czterominutowy film, z kotem w roli głównej, który walczy z prawem grawitacji promował w Japonii grę Playstation „Gravity Daze 2”.
9. Amnesty International, „The Refugee Nation”
Agencja: Ogilvy&Mather, Nowy Jork
Bez wątpienia ta reklama musi przyciągnąć uwagę jurorów w Cannes – flaga Refugee Nation w kolorach pomarańczowym i czarnym, powstała w wyniku recyklingu starych kamizelek ratunkowych.
10. Addict Aide, „Like My Addiction”
Agencja: BETC, Paryż
Zaskakująca reklama społeczna odnosząca się do problemu uzależnienia francuskiej młodziezy od alkoholu. Na potrzeby tej kampanii agencja stworzyła fikcyjną postać na Instagramie – Louise Delage. Dziewczyna na każdym zamieszczanym zdjęciu trzyma kieliszek wina, drink albo piwo. W niezwykle krótkim czasie konto na Instagramie zgromadziło ogromną liczbę nastolatek i nastolatków zafascynowanych tą kobietą. W ten sposób Addict Aide chciała zwrócić uwagę na problem nałogu wśród młodzieży.
11. H&M, „Come Together”
Agencja: Adam&eve DDB, Londyn
Piękny film z Adrien'em Brody w roli głównej, przygotowany z okazji świąt Bożego Narodzenia. Pokazuje ludzi, którzy spieszą na święta do bliskich, ale zła pogoda krzyżuje im plany i są skazani na własne towarzystwo.
12. Samsung, „The Ostrich”
Agencja: Leo Burnett Chicago
25 mln wyświetleń filmu pokazującego nieudolne początkowo próby wzniesienia się do lotu olbrzymiego strusia mówi samo za siebie. Ta reklama nie może przejść niezauważona na Cannes Lions.
13. Sandy Hook Promise, „Evan”
Agencja: BBDO Nowy Jork
Niezwykły spot, którego finał zaskoczył zapewne niejednego widza. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że to opowieść o szkolnym romansie. A jednak okazuje się, że to wcale nie takie oczywiste. Tym filmem rodziny zabitych w wyniku strzelaniny w szkole chcą zwrócić uwagę zarówno młodzieży, jak i dorosłych na to, by uważnie odczytywali pewne sygnały czy znaki, które niejednokrotnie mogą być zapowiedzią tragicznych zdarzeń.
Dołącz do dyskusji: IKEA, Burger King, Coca-Cola, Samsung, Old Spice - faworyci Cannes Lions 2017 (TOP 25)