SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Federa z nową identyfikacją wizualną i strategią komunikacji autorstwa agencji Lotna

Agencja kreatywno-brandingowa Lotna stworzyła dla Federy nowy system identyfikacji wizualnej oraz strategię komunikacji marki w ramach jej codziennej działalności.

Pierwszą kluczową zmianą jest nowy znak. Idea i wygląd zostały oparte na połączeniu charakterystycznych dla organizacji 3 motywów: pierwsza litera nazwy fundacji, symbol płci żeńskiej oraz symbol oznaczający pomoc, również medyczną. Całość utrzymano w minimalistycznym charakterze, opierając się na 3 głównych kolorach – tym samym logo zapewnia większą uniwersalność i estetyczność projektową. Charakterystyczna litera F stosowana będzie także jako skrócony znak Federy.  

Całą tożsamość zaprojektowano tak, aby można było pracować z nią w sposób sprawny i elastyczny. Głównym kolorem marki wybrano czerwień – jej zadaniem jest zwrócenie uwagi na tematy poruszane przez fundację, pobudzenie do działania oraz inspirowanie. Połączono ją z mocną typografią, dzięki czemu siła przekazu jest o wiele większa niż dotychczas. Czerwień wspierana jest przez delikatniejszy róż, będący jej przeciwwagą – ta barwa to symbol radości, kojarzący się z kobiecością i opieką oraz sposób na uspokojenie komunikacji.

Na górze poprzednie logo Federy, na dole nowa wersja

- Cieszymy, że mieliśmy okazję brać udział w tym projekcie – komentuje Anita Kamila Sochacka – co-owner Lotnej. – Zadanie, przed jakim stanęliśmy było prawdziwym wyzwaniem. Nie tylko ze względu na skalę i szczegółowość prac, ale też na charakter organizacji, z którą współpracowaliśmy. Tematy, które porusza Federa w swojej codziennej działalności, są niezwykle istotne i ważne – zwłaszcza w dzisiejszych czasach. A fakt, że współpracuje ona z takimi partnerami jak Komisja Europejska czy Organizacja Narodów Zjednoczonych, dodatkowo wzmacniał naszą motywację do stworzenia takiego systemu identyfikacji, który będzie doskonale się sprawdzał zarówno w realiach krajowych jak i międzynarodowych – dodaje.

Federa z nową strategią komunikacji

Nową tożsamość wspiera także opracowany przez Lotną indywidualny system ikon i ilustracji, posiadających prostą, liniową i minimalistyczną formę. Wypełnione są one jednym z kolorów Federy, co również ma na celu wzmocnienie przekazu graficznego i skupienia uwagi odbiorcy na szczegółach.

Obok systemu identyfikacji wizualnej funkcjonować będzie odświeżona komunikacja werbalna.

- Musieliśmy nie tyle, co opracować komunikację na nowo, ale zebrać już istniejące atrybuty marki i pokazać je odbiorcy w nowej odsłonie - w bardziej wyeksponowanej formie, zwracając uwagę na konkretne akcenty. Federa staje w obronie pokrzywdzonych i tych, którzy walczą o prawo do decydowania o swoim ciele i seksualności. Jest połączeniem archetypów mędrca i opiekuna – nie tylko dzieli się wiedzą, ale też posiada w sobie empatię, zapobiega zagrożeniom i oferuje opiekę tym, którzy jej potrzebują – dodaje Piotr Mateńko, współautor strategii komunikacji.

Na kluczowy element komunikacji wybrano hasło „Zawsze po Twojej stronie”.

Identyfikacja i strategia będą wykorzystywane w każdym kanale komunikacji, a nowe zasady będą jeszcze lepiej wspierać informowanie o działalności i sukcesach Federy.

Federa to najstarsza organizacja pozarządowa w Polsce zajmująca się walką o prawa człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem praw reprodukcyjnych kobiet i praw medycznych.

Dołącz do dyskusji: Federa z nową identyfikacją wizualną i strategią komunikacji autorstwa agencji Lotna

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl