Firmy internetowe napędzają reklamę telewizyjną w Wielkiej Brytanii
W 2014 r. firmy wydały na reklamy w brytyjskiej telewizji prawie 5 mld funtów. Wśród największych reklamodawców są między innymi Amazon, Google i Netflix.
Dane dotyczące wydatków reklamowych w brytyjskiej telewizji podała firma Thinkbox. Według nich w 2014 r. przychody reklamowe stacji telewizyjnych wzrosły o 6 proc. w porównaniu z 2013 r. i osiągnęły poziom 4,9 mld funtów. Kwota ta dotyczy wszystkich wydatków zainwestowanych w promocję w telewizji, w tym spoty, sponsoring, VoD oraz lokowanie produktów.
Raport opublikowany przez Thinkbox podkreśla, że coraz większy udział w wydatkach na telewizyjną reklamę na Wyspach Brytyjskich mają podmioty z sektora internetowego. W okresie od 2010 do 2014 r. podwoiły one kwoty przeznaczone na promocję w telewizji, do 400 mln funtów w ostatnim roku. Wśród największych internetowych reklamodawców znalazły się Amazon i Google (każdy z nich wydał w 2014 r. 10,5 mln funtów) oraz Netflix, który zainwestował w reklamę w brytyjskich stacjach 8,5 mln funtów.
Dane mówią także o tym, że w 2014 r. pojawiło się na antenach brytyjskich telewizji 800 nowych lub powracających reklam, a widzowie 2/3 czasu spędzonego na oglądaniu telewizji poświęcili na kanały komercyjne oglądając każdego dnia średnio 2,45 godz. reklam.
Dołącz do dyskusji: Firmy internetowe napędzają reklamę telewizyjną w Wielkiej Brytanii