SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Fox rezygnuje z dziennych statystyk oglądalności. „Nie pokazują prawdy o naszych widzach”

Amerykańska stacja Fox postanowiła nie publikować więcej codziennych statystyk oglądalności w oparciu o rating Live + Same Day firmy Nielsen. - Nasze relacje z widzami są bardziej skomplikowane i głębsze niż wynika to z tych statystyk - tłumaczą szefowie stacji.

Zapowiedź rezygnacji Foxa z ratingu Live + Same Day Nielsena znalazła się w wewnętrznym e-mailu, który szefowie stacji - Dana Walden i Gary Newman skierowali do pracowników.

Z treści listu wynika, że Fox nie będzie już publikował - ani wewnętrznie, ani też na zewnątrz codziennych statystyk dotyczących oglądalności tej stacji. Wcześniej tego rodzaju informacje pojawiały się każdego ranka w firmowej poczcie elektronicznej. Fox jest pierwszym dużym nadawcą, który postanowił porzucić rating Live + Same Day, czyli dane o oglądalności programów z poprzedniego dnia wraz z ich widownią na nagrywarkach PVR.

- Kontakt z naszymi widzami jest o wiele bardziej skomplikowany i głęboki niż podają to codzienne notowania oglądalności - tłumaczą w mailu Walden i Newman. - Dlaczego więc mamy nadal codziennie rano rozmawiać o suchych liczbach, które o niczym nie świadczą?

W dalszej części listu szefowie Foxa podkreślają, że statystyki Live + Same Day nie oddają już w pełni sposobu, w jaki odbiorcy oglądają dzisiaj programy i filmy tej stacji, dotyczą bowiem tradycyjnej telewizji. Tymczasem coraz większa liczba użytkowników korzysta z innych sposobów odbioru treści, takich jak choćby platformy Fox Now czy Hulu, w których pojawiają się produkcje Foxa i na tych kanałach nadawca zarabia coraz poważniejszą część swoich pieniędzy.

Walden i Newman zaznaczają też, że publikowanie codziennych i niepełnych ich zdaniem statystyk oglądalności wewnątrz firmy jest frustrujące dla jej pracowników i twórców, obniża bowiem znaczenie ich pracy nie oddając w pełni efektów w postaci oglądalności na wszystkich platformach.

Dołącz do dyskusji: Fox rezygnuje z dziennych statystyk oglądalności. „Nie pokazują prawdy o naszych widzach”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
MoszeUsz
FOX przegrywa ze swoimi konkurentami i to bardzo wyraźnie w obecnym sezonie. Stąd ten ruch. Jakoś CBS, NBC, czy ABC tego nie robią.
odpowiedź
User
ex
Bardzo dobry ruch. Zamiast skupiać się na raitingach, możliwe że jeszcze bardziej rozbudują swój "content". Na prawach zarabia się latami i po dobry serial utstawiają się kolejki, a na raitingach to jednorazowy strzał z reklam. Wynik finansowy może być lepszy.
odpowiedź