Funwisher Jarosława Kuźniara chce w emisji crowdfundingowej pozyskać 2,1 mln zł
Funwisher - cyfrowa platforma oferująca personalizowane życzenia wideo od gwiazd i bohaterów bajek - przedstawiła cele emisji crowdfundingowej. Środki w kwocie ponad 2 mln zł chce przeznaczyć na zakup licencji i produkcję personalizowanych filmów z udziałem 7 bajkowych postaci, m.in. Smerfów, Barbie czy Strażaka Sama, rozwój e-commerce oraz komercjalizację projektu za granicą.
Planowane zapisy na akcje Funwisher rozpoczną się 16 grudnia (czwartek) o godz. 9:00. We wtorek 14 grudnia opublikowana została dokumentacja z parametrami emisji i szczegółowymi planami spółki.
- Zapraszam inwestorów do zapoznania się z opublikowaną właśnie stroną emisji. Dzięki środkom z crowdfundingu będziemy mogli zrealizować strategię na lata 2022-2023. Zakup nowych licencji umożliwi nam produkcję oraz komercjalizację nowych filmów z życzeniami urodzinowymi i świątecznymi, po polsku i angielsku. Wierzymy, że w znaczący sposób przełoży się to na wzrost przychodów spółki, a w połączeniu z pracami nad rozwojem platformy, pozwoli nam przygotować się do globalnej ekspansji na bardzo perspektywicznym rynku - powiedział Jarosław Kuźniar, CEO Funwisher.
Cele emisji Funwishera
Funwisher planuje pozyskać 2,1 mln zł, z czego 900 tys. zł chce przeznaczyć na zakup nowych licencji i produkcję filmów urodzinowych oraz świątecznych. 200 tys. zł mają kosztować prace nad ulepszeniem silnika platformy i dostosowaniem jej do potrzeb zagranicznych odbiorców.
1 mln zł spółka zamierza przeznaczyć na komercjalizację nowej oferty, co związane jest z działaniami budującymi rozpoznawalność marki i zasięg, pozyskiwaniem nowych klientów (lead generation) oraz rozwojem partnerstw i sieci sprzedaży B2B.
Prognozy wzrostu Funwishera
W 2022 roku Funwisher planuje osiągnąć przychody ze sprzedaży na poziomie blisko 2,9 mln zł i wyprodukować około 30 000 filmów dla 20 000-25 000 klientów.
Rok później przychody mają wynieść już ponad 4,3 mln zł, spółka szacuje też wypracowanie zysku na poziomie ok. 654 000 zł. Około 48 000 filmów ma trafić do ok. 30 000-40 000 zamawiających. Prognozy na lata 2022-2023 wynikają z poszerzenia oferty personalizowanych filmów dla dzieci oraz wejścia na rynek brytyjski.
Firma Kuźniara chce pozyskać nowe licencje
W listopadzie Funwisher wynegocjował licencję na prawa do tworzenia personalizowanych filmów z udziałem bohaterów popularnej animacji Miraculous: Biedronka i Czarny Kot. Środki pozyskane z crowdfundingu posłużą na produkcję filmów urodzinowych, których premiera zaplanowana jest na pierwszy kwartał 2022r.. W trzecim kwartale przyszłego roku zespół Funwisher chce przygotować filmy świąteczne z Biedronką.
Ponadto, spółka planuje zakup kolejnych licencji i przygotowanie na ich podstawie filmów urodzinowych i świątecznych. W pierwszym kwartale 2022 do portfolio postaci mają dołączyć Tomek i przyjaciele, Strażak Sam i Barbie. W kolejnych miesiącach, życzenia na platformie Funwisher po polsku i angielsku mają składać Smerfy, Trefliki oraz króliczek Bing. Plan na lata 2024-2026 zakłada dołączenie kolejnych bohaterów, m.in. ukochanych przez dzieci serii Psi Patrol czy My Little Pony.
Rozwój w e-commerce
Wraz z zakupem nowych licencji spółka planuje przeprowadzić prace rozwojowe związane z platformą Funwisher. Nowa platforma ma zapewnić skalowalną obsługę klientów w wielu językach i umożliwić transakcje w różnych walutach.
Ponadto konieczna będzie optymalizacja prędkości ładowania strony oraz wprowadzenie narzędzi analitycznych do działań marketingowych związanych z komercjalizacją projektu. Integracja z systemem renderingu personalizowanych filmów ma zapewnić szybsze i tańsze wprowadzanie kolejnych konfiguratorów filmów na rynek.
- Docelowo platforma funwisher.com ma stać się marketplace dla personalizowanych prezentów wideo i nie tylko. Chcemy dawać możliwość zakupu możliwie największej liczby życzeń, na każdą najważniejszą dla klientów okazję - powiedział Grzegorz Miśta, COO Funwisher.
Funwisher na rynku od 2018 roku
Obecnie na platformie Funwisher, oprócz życzeń od polskich gwiazd, można zamówić personalizowane życzenia na urodziny czy święta od Pszczółki Mai i Baranka Shauna. Funwisher oferuje już pierwsze produkty dostępne poza Polską dzięki partnerstwu ze studiem Aardman Animations. Docelowo wszystkie filmy mają posiadać wersje językowe.
Środki pozyskane z crowdfundingu posłużą do zakrojonej na szeroką skalę promocji produkcji z nowymi bohaterami animacji na rynku Wielkiej Brytanii. Spółka poczyni także przygotowania do rozpoczęcia działań na rynku amerykańskim. Funwisher chce skupić się na kanałach o możliwie największych zasięgach, ale zamierza także testować nietypowe kanały sprzedaży, w tym sprzedaż naziemną. Planuje wsparcie marketingowe dla programów poleceń oraz kampanie viralowe.
Funwisher rozpoczął działalność w 2018 roku. Na platformie można zamówić krótkie wideo ze spersonalizowanymi życzeniami od znanych osób, m.in. Roberta Lewandowskiego (udziałowiec spółki), Kuby Wojewódzkiego, Czesława Mozila i Borysa Szyca. Witryna należy do spółki Jarosława Kuźniara z Onetu i Szymona Pawlicy, szefa firmy Vintom produkującej treści wideo.
Dołącz do dyskusji: Funwisher Jarosława Kuźniara chce w emisji crowdfundingowej pozyskać 2,1 mln zł